Trasigt 5870 kort? baka i ugn kanske?
Tjenare!
Dator är snart 5 år och enda jag behövt bytt var nätagget för ett år sedan och funkat felfritt med det nya fram tills nu.
I går så körde jag både virusscan och formaterade om datorn med win7 samma skiva som jag alltid använder.
installerade först Avast efter ny installation av Windows, sedan
Och nu till problemet:
Installerade AMD´s drivrutin till mitt 5870 kort och startade om datorn, på väg in i Windows när skrivbordets ikoner och allt ska komma fram så stannar datorn så bara bakgrundsbilden syns på skrivbordet och ett klickljud från musen kommer även varje gång,inget mer händer där efter.
Tänkte Ok då får jag prova starta Explorer.exe via aktivitetshanteraren men får en svart skärm bara när jag tryckt ctrl+alt+del , så jag kan inte välja aktivitetshanteraren ens, sen om man trycker på Esc knappen så kommer man tillbaka så man ser bara bakgrundsbilden.
först så tog jag bort drivrutiner i felsäkert läge vanligt, men nu senare även med DDU programmet i felsäkert läge, och även kört med CCleaner.
har provat nyaste drivrutinen och den näst nyaste på sidan och även från skivan som jag fick för snart 5 år sedan, exakt samma fel uppstår
att datorn stannar vid uppstart av skrivbordet.
hm mer:
Kör med lite äldre drivrutiner till moderkortet som alltid funkat bra.
Kört med Avast Free och fått 0 i virus.
Har kört Windows update till max
Sitter och funderar på om man ska baka kortet i ugnen kanske nu är sista alternativet?
på detta vis: https://www.youtube.com/watch?v=aK7RZjAC-qE
Uppskattar all hjälp jag kan få
Dator info: