Permalänk

Köpa gaming dator.

Tjenare!

Precis fått mig en go summa pengar och tänkt att köpa en ny gaming dator. Tänkt att lägga mer pengar på grafikkort och processorn för att sedan eventuellt i framtiden lägga lite mer pengar på att byta ut delar.

Dom delar jag kollat på är följande.

Cooler Master Storm Scout II Advance
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär
Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB
MSI Z97 GAMING 5
Corsair Hydro H60 (v2)
HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz XMP
Kingston SSD V300 120GB
3TB Toshiba 7200rpm 64MB.

Detta är min första gaming dator som jag bygger själv, har tidigare köpt färdigbyggda överpris datorer från dom stora märkena. Vad tror ni kan det bli en sjysst dator? Någon förändring ni hade gjort? Hur tror ni datorn kommer prestera?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket får datorn kosta MAX.

Skrivet av Maryliato:

Tjenare!

Precis fått mig en go summa pengar och tänkt att köpa en ny gaming dator. Tänkt att lägga mer pengar på grafikkort och processorn för att sedan eventuellt i framtiden lägga lite mer pengar på att byta ut delar.

Dom delar jag kollat på är följande.

Cooler Master Storm Scout II Advance
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär
Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB
MSI Z97 GAMING 5
Corsair Hydro H60 (v2)
HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz XMP
Kingston SSD V300 120GB
3TB Toshiba 7200rpm 64MB.

Detta är min första gaming dator som jag bygger själv, har tidigare köpt färdigbyggda överpris datorer från dom stora märkena. Vad tror ni kan det bli en sjysst dator? Någon förändring ni hade gjort? Hur tror ni datorn kommer prestera?

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Hur mycket får datorn kosta MAX.

Min budget ligger på 20 papp sen om man klarar sig under kan man ju kasta in lite extra pengar på skärm

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Permalänk
Medlem

Den där ssdn är inge bra, ta hellre en crucial mx/bx, samsung eller ocz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag skulle utgå från GPU'n ( t. ex GTX980Ti) i första hand. Det mest kraftfulla och prisvärda... samt framtidssäkrast nu.
Sedan en CPU som INTE flaskar kortet så att kortet kan maxsas även vid överklockning... sedan e det bara o välja allt annat gott som behövs...
Ett nätagg som kanske kan klara SLI/CF i framtiden...

Skrivet av Maryliato:

Min budget ligger på 20 papp sen om man klarar sig under kan man ju kasta in lite extra pengar på skärm

Permalänk
Skrivet av khawaja:

Absolut en bra budget. Helt klart något jag får kolla in i, vad ses som det största problemet i mitt bygge som inte riktigt håller klassen? Förutom ssd disken

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maryliato:

Absolut en bra budget. Helt klart något jag får kolla in i, vad ses som det största problemet i mitt bygge som inte riktigt håller klassen? Förutom ssd disken

Det är inget fel på de delar du valt, utan jag tänkte mer eftersom du har en ganska bra budget så kunde man välja lite andra delar som t.ex. starkare grafikkort och större psu. Osv.

Men du borde egentligen vänta ca 2 månader då nya intel skylake släpps.

Permalänk
Avstängd

Du kan välja bort samt byta ut så som du vill... Annars om du vill få ner priset så kan du utgå från deras rigg... och bygg själv. Ta den enkla vägen först.

https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=11017