AMD direktsänder PC Gaming Show ikväll

Permalänk

fyra kort. Haha ryktades om ett

Permalänk
Medlem

Nån som kom ihåg vad 8800GTX kostade när det kom? Tror jag betalade typ 6000Kr kan det stämma? Lovade att jag aldrig skulle köpa ett dyrare kort men nu får jag nog bryta det löftet.

Edit: Inget om minnet?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

detta är anledningen till att man tar rykten med en skopa salt, det mesta av dom stämde inte alls.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Fan att jag fick hem mitt 980ti och kopplade i det idag Hade ju kunnat skicka tillbaka det och bytt mot en Fury

Permalänk
Medlem

Så nice dock, får jag ev fortsätta med ATI då. Siffror har aldrig vart så intressant som idag.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakaff:

Fan att jag fick hem mitt 980ti och kopplade i det idag Hade ju kunnat skicka tillbaka det och bytt mot en Fury

Kan du göra ändå.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av XHI:

Trevligt! Jag ska nog spela CS:GO med pojkarna då ingens fru/sambo är hemma. Pizza, öl och gott med skratt, speciellt då jag inte kommer kunna prestera för att jag kollar på detta på sambons dator bredvid. hmm…

Jag längtar till semestern...

Permalänk
Entusiast

Kom precis hem och har missat alltihop.
Någon TL;DR? Läste jag rätt på ~649$ för Fury?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag missade nog något. Var ute i köket snabbt. Vilket var det fjärde kortet?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Där sa han att det var 4GB minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

Nu när den är ute, hoppas den är bra.
Tråkigt att Nvidia "har" varit så dominerande, korten har bara blivit dyrare och dyrare
Deras lycka missgynnare dig, kunden ju

Håller med, kom ihåg ett HD4870 som inhandlades ifrån Inet för ca 2k, jag menar inflation osv är en sak med det här har ju sprungit iväg ordentligt.
Billigt säger en del, what, ok då antar att det beror på vad för ekonomiska förutsättningar man har då såklart. Vad som är "billigt" för en del är inte billigt för mig iaf så vi har väl olika förutsättningar, ekonomi etc..

Skrivet av Alucius:

Så dual fiji för att klå titan x

Gav dom prestanda också i presentationen?

Skrivet av Kakaff:

Fan att jag fick hem mitt 980ti och kopplade i det idag Hade ju kunnat skicka tillbaka det och bytt mot en Fury

Kan du ju fortfarande göra va, fast 980ti kommer ju fortfarande vara en best oavsett hur Fury xt leverar, right?

Permalänk
Medlem

4 kilobits of memory. haha

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

lol måttligt oimponerad publik

Inte direkt apple anställda på deras show, ser ut som plock från olika håll

Permalänk
Medlem

Positivt överraskad, hade räknat ut AMD redan.
Nvidia ligger pyrt till fram tills Pascal är klar för leverans nu när AMD har HBM-minne till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Entusiast

Frågan är ju när recensioner på korten dyker upp?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag missade nog något. Var ute i köket snabbt. Vilket var det fjärde kortet?

R9 Nano
R9 Furuy
R9 Fury X
R9 (dual fiji)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

Inte direkt apple anställda på deras show, ser ut som plock från olika håll

syftade på reaktionen efter battlefront filmen, men den var måttligt oimponerande måste jag säga.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Håller med, kom ihåg ett HD4870 som inhandlades ifrån Inet för ca 2k, jag menar inflation osv är en sak med det här har ju sprungit iväg ordentligt.
Billigt säger en del, what, ok då antar att det beror på vad för ekonomiska förutsättningar man har då såklart. Vad som är "billigt" för en del är inte billigt för mig iaf så vi har väl olika förutsättningar, ekonomi etc..

Gav dom prestanda också i presentationen?

Det enda dom sa var väl att Fiji kan köra 4k och 5k i 60FPS, så det betyder ju att det slår Titan X, men det sas inget om det var Dual Fiji eller vanliga Fiji man körde.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Hemskt att hålla med men ja, finns ingen annan logisk förklaring till dessa "hemska" rykten. Så kom Nvidia in på forumet. Försökt trycka folk på så mycket kort dom kunnat innan denna release?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lowngcawt:

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte som att SweC redaktion sitter och hittar på de utlagda nyheterna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det som överraskade mig mest var ändå priset. Det mesta av de övriga ryktena stämde in?

Men om det hade kostat 10k så hade det varit en flopp. Ska bli intressant att se tester nu och undra när SweC får testa kortet och NDA går ut.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Kom precis hem. Kan någon ge mig en kort sammanfattning av det som har hänt?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Håller med, kom ihåg ett HD4870 som inhandlades ifrån Inet för ca 2k, jag menar inflation osv är en sak med det här har ju sprungit iväg ordentligt.
Billigt säger en del, what, ok då antar att det beror på vad för ekonomiska förutsättningar man har då såklart. Vad som är "billigt" för en del är inte billigt för mig iaf så vi har väl olika förutsättningar, ekonomi etc..

Gav dom prestanda också i presentationen?

Kan du ju fortfarande göra va, fast 980ti kommer ju fortfarande vara en best oavsett hur Fury xt leverar, right?

4870 var den billigaste flaggskeppslanseringen någonsin, och de lyckades med det för att de använde en mindre processnod än nvidia samtidigt som nvidia hade fler transistorer än AMD.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du ju fortfarande göra va, fast 980ti kommer ju fortfarande vara en best oavsett hur Fury xt leverar, right?

Jo jo, men är det samma pris och den presterar bättre så känns det ju lite bortkastat I värsta fall får jag vänta till nästa generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

som sagt, anta ingenting innan det är bekräftat av dom faktiska officiella företagen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Så mycket för redaktionens "bekräftade" 10.000:- prislapp, nu vet jag säkert att sweclockers redaktion är nvidia fanboys.
Varför annars lura medlemmar till att köpa 980ti eller 980 med skrämmande höga prislappar på AMD-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker tyvärr att SweC redaktionen brukar vara lite mer åt NV hållet tyvärr.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kom precis hem. Kan någon ge mig en kort sammanfattning av det dom har hänt?

Fyra kort. Mycket lägre priser än förväntat (4 kort med HBM utöver 300 serien)

Permalänk
Medlem

Jag fattade inte vilket som var ämnat att konkurrera mot 980 ti och för vilken prisklass. Någon som kan tydliggöra det hela eller behöver vi vänta på prestanda tester och mer officiella priser i Sverige?

Permalänk
Medlem

@Jonssown:

24h stream, enjoy

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5