Permalänk
Medlem

Chassi till nytt bygge

Tjena! Har byggt ihop en dator som jag ska köpa men så visar det sig att mitt gamla chassi inte passar! (cooler master haf plus).
Så måste ha ett nytt!
Har kollat på Fractal design define r4,r5 och S. Är någon av dem värda att köpa? Tycker dessutom att dem är riktigt snygga.

Har är delarna som ska få plats i chassit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8105426/datorutanchassi

Tack i förväg

Permalänk
Medlem

ta bara inte den lilla Fractal design sen tror jag dom andra har plats bara att vraka och välja

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

ta bara inte den lilla Fractal design sen tror jag dom andra har plats bara att vraka och välja

Av dem tre jag valde så är ju ingen "liten"?
http://www.inet.se/jamfor?compare=6910095&compare=6909739&com...

Ser inte någon stor skillnad.. borde det inte vara smartast att köpa Fractal design S eftersom den har allt jag behöver och är billigast?

Är det någon som kan dem här chassina så skulle de vara toppen ifall man fick svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djdegge:

Tjena! Har byggt ihop en dator som jag ska köpa men så visar det sig att mitt gamla chassi inte passar! (cooler master haf plus).
Så måste ha ett nytt!
Har kollat på Fractal design define r4,r5 och S. Är någon av dem värda att köpa? Tycker dessutom att dem är riktigt snygga.

Har är delarna som ska få plats i chassit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8105426/datorutanchassi

Tack i förväg

R4-R5 om du har behov utav 5,25" och +3st 3,5" platser, annars Define S.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

R4-R5 om du har behov utav 5,25" och +3st 3,5" platser, annars Define S.

Ah okej! Tack så mycket, märkte inte det.

Såg att det kommer bli ganska mycket deadspace i chassit, men det kan väl inte skada? Det är väl bara bra för luftflödet? eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djdegge:

Ah okej! Tack så mycket, märkte inte det.

Såg att det kommer bli ganska mycket deadspace i chassit, men det kan väl inte skada? Det är väl bara bra luftflödet? eller?

Både R4-R5 och Define S har bra luftflöden "by default". R5 och define S är tystare än R4:an, Define S och R5 har möjligheten att montera SSD enheter bakom Moderkorts plåten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Kör själv med R5:an. Prisvärd låda av gedigen byggkvalitet!