Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

DXRacer eller liknande!

Har kommit till den tid att jag måste införskaffa ny stol, har idag en Kinnarps, men den börjar bli med åren har haft den sen 2009, den gnisslar och knakar och även tyget på stolen börjar bli slitet. Skulle kosta ganska mycket att lämna in den och få den iordninggjord.

Hade en DXRacer ett tag en som skulle klara 150Kg, lyxigare modellen, och va ganska nöjd med den vad jag kan minnas. Men med tight ekonomi, finns det några liknelser till DXRacer kanske till bättre pris, eller vet ni någonstans är dom har typ utförsäljning?

Ingen lust att lägga ut 3200:- men inte heller någon lust att gå från att ha haft en Kinnarps till en skit Ikea stol eller liknande.

Väger strax över 130Kg så måste va en stabil skapelse

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@jaeger90:

Jag har provsuttit en hel del DXRacer, men inte King och vad den andra största heter. Problemet med alla de mindre är ju kuddarna på sidorna i sitsen som går in i låren. Jag ligger väl runt 90kg och är 175 lång, så lite bred om baken är jag, men inte så mycket och ändå tycker jag de är för trånga.

Jag har suttit på samma Kinnarps-stol på jobbet sen jag började 2008 och visst är den lite gnisslig ibland, men inget som inte lite fett/vaselin kan fixa på rätt ställen och lite åtdragning av skruvar.

Sambon och jag behövde iaf nya stolar hemma nu i vår, så vi åkte helt enkelt till Kinnarps Outlet och köpte två kraftigt rabatterade stolar för 7500kr ihop, så nu sitter vi bra.

Ska man ner i pris, så skulle jag nog iaf tittat på stolar som har mer platt sits än DXRacer, AKRacing och liknande. Alternativet är ju att köpa en bättre begagnad Kinnarps på t.ex. Bafab.se eller blocket. Ibland kan man ju få stolar i bra skick för en femhundring som har några år kvar att ge.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

@blackeagle:
Bra skrivet! misstänkte nästan att dom skulle bli lite trånga om baken, är 1.97m och väger över 130Kg så är nog bredare om baken jag
Hade en King modell den va som du säger platt den hade inte kanter, så kanske får kolla åt det hållet igen om det blir av. Men ska kolla på Kinnarps outlet, va där jag köpte min nuvarande stol, betalade 8000:- fast på en helt ny som va av utgående modell skulle kostat 10500:- annars.
Sist när jag gjorde service själv, skulle fetta upp, slutade med att stommen gick sönder xD

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||