Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Har ingen lust att argumentera emot förhansbokningar längre. Titta på totalbiscuit's video, de är det ända jag tänker säga.

Jag struntar fullständigt i vad han tycker. Jag kan själv avgöra om jag vill förboka ett spel eller inte. Om jag vill kasta pengar på ett Kickstarterprojekt för att det är något jag verkligen vill ha så gör jag det.

Sen finns det en ide om att spel släpps trasiga för att folk förhandsbokar. Det är något av det dummaste jag hört. Det kan faktiskt vara tvärtom i vissa fall. Mindre bolag behöver ofta ett visst pengaflöde för att få ekonomin att rulla. Om de då får in pengar via förhandsbokningar kan de vänta och släppa spelet när det är klart istället.

Permalänk
Medlem

En tanke....kikade just igen på gameplayen som finns.

Och noterade att svars alternativen under konversationerna är markerade med X, Y, B och A, XBOX kontroll knappar...

...är dessa videos kanske från XBOX One variationen?

Permalänk
Medlem

@kungknas: Högst troligen om du tittar på hur rörelserna är med kameran.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av kungknas:

En tanke....kikade just igen på gameplayen som finns.

Och noterade att svars alternativen under konversationerna är markerade med X, Y, B och A, XBOX kontroll knappar...

...är dessa videos kanske från XBOX One variationen?

Kan lika väl vara på PC med xbox kontroller inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sweets589:

Kan lika väl vara på PC med xbox kontroller inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar kunna vara så. Helst när Microsoft lägger upp klipp på sin Xbox sida på Youtube

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungknas:

...är dessa videos kanske från XBOX One variationen?

Jag tänkte också på det, och att det skulle kunna vara en förklaring till den synbart usla grafiken.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Jag tänkte också på det, och att det skulle kunna vara en förklaring till den synbart usla grafiken.

Där tog du väl ändå i lite? Vissa animationer är ganska stela och det är knappast någon "The Witcher 3" grafik men spelet ser ändå helt okej ut

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, "Synbart usla" är väll en ganska kraftig överdrift! Jag tycker fortfarande att det ser riktigt bra ut i miljörna, visst att det ser lite stelt ut när det joggas och snackas men i mitt fall är detta helt betydelselöst i sammanhanget...

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

@kungknas: Högst troligen om du tittar på hur rörelserna är med kameran.

Då måste du ju ha märkt att vid alla speldemos på E3 så används handkontroll?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Emil Hansson:

Där tog du väl ändå i lite? Vissa animationer är ganska stela och det är knappast någon "The Witcher 3" grafik men spelet ser ändå helt okej ut

Nej, det är knappast någon Witcher 3-grafik, och Witcher 3-grafik är knappast top of the line, helheten ser bra ut, men det är by no means top of the line, vilket helt klart gör att man skulle kunna kalla Fo4's grafik för...under all kritik

Skrivet av kungknas:

Håller med föregående talare, "Synbart usla" är väll en ganska kraftig överdrift! Jag tycker fortfarande att det ser riktigt bra ut i miljörna, visst att det ser lite stelt ut när det joggas och snackas men i mitt fall är detta helt betydelselöst i sammanhanget...

Var ett bra tag sen jag såg något som såg så otroligt plastigt ut från en AAA-titel

New Vegas med en ENB ligger i princip på samma nivå.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av kungknas:

En tanke....kikade just igen på gameplayen som finns.

Och noterade att svars alternativen under konversationerna är markerade med X, Y, B och A, XBOX kontroll knappar...

...är dessa videos kanske från XBOX One variationen?

Man kan ju drömma, men jag tvekar på att det skulle vara så att PC hade fler dialog options än konsolerna, som de uppenbarligen i första hand designar sina spel för. Dock har vi bara sätt en dialog än så länge, kan mycket väl vara så att man kan gå vidare till andra dialog-options, även om jag har svårt att tro det.

Dock är det inte så fruktansvärt många dialoger i Fallout 3/NV där man faktiskt har så många fler än 4 dialog-val, om man bortser från "Jag vill prata om något annat", "Vad säljer du?" eller "Hejdå", som kan ha lösts på annat sätt. Då han säger att man bara kan gå iväg från en dialog skulle väl inte en "Hejdå"-option behövas t.ex.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Var ett bra tag sen jag såg något som såg så otroligt plastigt ut från en AAA-titel

Lite missvisande med den screenen då jag tror den plastiga effekten är avsiktlig och en del av "50'-60'-tals pre-war" feelingen.

Skrivet av Lasergurka:

Man kan ju drömma, men jag tvekar på att det skulle vara så att PC hade fler dialog options än konsolerna, som de uppenbarligen i första hand designar sina spel för. Dock har vi bara sätt en dialog än så länge, kan mycket väl vara så att man kan gå vidare till andra dialog-options, även om jag har svårt att tro det.

Syftade dock mer på att det kanske isf var nedskalad grafik vi såg i jämfört med PC variationen och ingen med antal dialogval.

Svårt att tänka mig att XBOX kontrollens markering skulle vara default symbolerna för valen på PC, om det nu inte är så att PC versionen kan känna av att det är en XBOX kontroller inkopplad och då visar dessa symboler...

Permalänk
Skrivet av kungknas:

Lite missvisande med den screenen då jag tror den plastiga effekten är avsiktlig och en del av "50'-60'-tals pre-war" feelingen.

Syftade dock mer på att det kanske isf var nedskalad grafik vi såg i jämfört med PC variationen och ingen med antal dialogval.

Svårt att tänka mig att XBOX kontrollens markering skulle vara default symbolerna för valen på PC, om det nu inte är så att PC versionen kan känna av att det är en XBOX kontroller inkopplad och då visar dessa symboler...

Sen iaf 5 år tillbaka har alla spel som släppts kunnat känna av, inte bara om en Xbox-kontroll är inkopplad, utan vilken som användes senast och anpassa symbolerna därefter. Detsamma gäller E3, handkontroll används alltid vid deras demon, och spelen visas alltid på PC förutsatt att de inte är konsol-exklusiva, så skulle inte håller tummarna för det

Visste inte att allt skulle se fult och plastigt ut innan kriget?Även metall och trä... Kanske var nukes med grafikstrålning de släppte, eller så har de varit in i helvete lata när de gjorde allt pre-war

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Spelet ser riktigt bra ut enligt mig. Men sen vet jag också att Bethesda aldrig någonsin varit "next-gen" fokuserade med grafik, utan istället ger dig ett av de bästa RPG-spelen du kan få.

För lite dystrare nyheter: https://twitter.com/DCDeacon/status/614073362097283073 - verkar inte bli några mer Pip-Boy Editions! Så ebay.com för den som måste få tag på en. Dock för 2x eller mer än vad det kostar.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag beställde just min Xbox one Pipboy edition från Frankrike via sajten
http://jeux-video.fnac.com/a8792742/Fallout-4-Edition-collect...

Totalt blev det 143 euro (129euro plus 14euro frakt) vilket är 1389kr med frakt till Sverige. Har turen att jag jobbar med fransmän som kunde guida mig genom alla stegen då jag inte kunde hitta en översättning på sidan.

Men verkar fortfarande finns kvar i lager så köp om ni vill ha

EDIT: Talade med lite fransmännen om FNAC och tydligen är dom stora i Frankrike. En elgiganten liknande typ fast större som kan vara dyrare än vissa andra liknande sidor men dom har alltid haft bra omdöme då dom levererar det som beställs. Bådar gott i alla fall för mig.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt välgjort och snyggt ut!

Kul att se att fler utvecklare går över till Physical Based Rendering och därmed äkta "nextgen" grafik.

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Skrivet av drexler:

Jag beställde just min Xbox one Pipboy edition från Frankrike via sajten
http://jeux-video.fnac.com/a8792742/Fallout-4-Edition-collect...

Totalt blev det 143 euro (129euro plus 14euro frakt) vilket är 1389kr med frakt till Sverige. Har turen att jag jobbar med fransmän som kunde guida mig genom alla stegen då jag inte kunde hitta en översättning på sidan.

Men verkar fortfarande finns kvar i lager så köp om ni vill ha

EDIT: Talade med lite fransmännen om FNAC och tydligen är dom stora i Frankrike. En elgiganten liknande typ fast större som kan vara dyrare än vissa andra liknande sidor men dom har alltid haft bra omdöme då dom levererar det som beställs. Bådar gott i alla fall för mig.

Får jag låna din fransman? xD

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Får jag låna din fransman? xD

Haha jag fick muta han med en cafe latte men det verkade inte allt för svårt. Men hjälp av google translate borde du kunna lösa det. Efter att ha lagt den i varukorgen och gått vidare skapar du ett konto. Därefter fyller du i lite uppgifter med leveransadress och kontaktuppgifter. Sen kommer betalning så det var inte allt för svårt, men jag fuskade ju

Kör en step by step med google translate så löser det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drexler:

Haha jag fick muta han med en cafe latte men det verkade inte allt för svårt. Men hjälp av google translate borde du kunna lösa det. Efter att ha lagt den i varukorgen och gått vidare skapar du ett konto. Därefter fyller du i lite uppgifter med leveransadress och kontaktuppgifter. Sen kommer betalning så det var inte allt för svårt, men jag fuskade ju

Kör en step by step med google translate så löser det sig.

Och dom leverar till Sverige? Måste man betala hela beloppet nu eller kan man lägga en boknings avgift och betala sen?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Och dom leverar till Sverige? Måste man betala hela beloppet nu eller kan man lägga en boknings avgift och betala sen?

Det levereras till Sverige ja och vad jag förstod när han förklarade vad som stog så skulle det betalas nu direkt. Å andra sidan frågade jag inte om det gick att skjuta på betalningen.

Men då han förklarade att dom är stora och levererar det som beställs kände jag att det lika bra borde betalas nu, annars kanske orden makuleras pga av populäriteten runt pipboy då den inte är betald eller något annat "strul".

Permalänk
Medlem
Skrivet av drexler:

Det levereras till Sverige ja och vad jag förstod när han förklarade vad som stog så skulle det betalas nu direkt. Å andra sidan frågade jag inte om det gick att skjuta på betalningen.

Men då han förklarade att dom är stora och levererar det som beställs kände jag att det lika bra borde betalas nu, annars kanske orden makuleras pga av populäriteten runt pipboy då den inte är betald eller något annat "strul".

Satan också, får hoppas det finns kvar i slutet av nästa månad, men det är tveksamt!

Tack för informationen!

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

Varför köper ni pipboy edition? Tror ni er få igen investeringen om 20 år eller blir ni verkligen exalterade över plasten

Säger inte att det är fel men det är fascinerande hur många som är beredda betala såna summor för en bit plast.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Samlar på collectors editions från serier som jag tycker om.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför köper ni pipboy edition? Tror ni er få igen investeringen om 20 år eller blir ni verkligen exalterade över plasten

Säger inte att det är fel men det är fascinerande hur många som är beredda betala såna summor för en bit plast.

Vissa läger mycket pengar på att styla bilen och annat, d.vs deras intressen, om man har datorer och spel som intresse, varför inte köpa exklusiva saker till sin hobby? Plast/Plåt spelar ingen roll?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

Ingen som har en Pipboy edition PC och som har ångrat sin beställning?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk

CO-OP i fallout 4?

Någon som har hört något om CO-OP i fallout 4? Eller CO-OP i Base Building biten? https://www.youtube.com/watch?v=0F1CIojAGxA

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tec_Nonsens:

Någon som har hört något om CO-OP i fallout 4? Eller CO-OP i Base Building biten? https://www.youtube.com/watch?v=0F1CIojAGxA

Vad jag hört så blir det icke Multiplayer/CO-OP, dom testade det men det förstörde upplevelsen tyckte dom.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Ingen som har en Pipboy edition PC och som har ångrat sin beställning?

Stämmer om CO-OP senast jag hörde. Kanske kommer mods till det?

Det ska komma senast det var tal om EU och Pip-Boy Editions, så det borde fortfarande vara på bordet. Jag har kontaktat Pete och hoppas på svar senare idag/imorgon.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Stämmer om CO-OP senast jag hörde. Kanske kommer mods till det?

Det ska komma senast det var tal om EU och Pip-Boy Editions, så det borde fortfarande vara på bordet. Jag har kontaktat Pete och hoppas på svar senare idag/imorgon.

Jag fick mer eller mindre ett standard svar från Webhallen när jag frågade om dom kommer få dom som ska levereras till EU i omgång 2. Det verkar dock inte som det kommer fler till oss i EU, men jag har i alla fall min beställd från Frankrike

Frågan:
Enligt Bethesda kommer det komma fler Fallout 4 Pipboy Edition till den europeiska marknaden, kommer ni få några?

Webhallen:
Hej,

Vi har inte fått information om att vi kommer få hem fler, men om det blir så kommer du i så fall se att blir möjligt att beställa igen via produktsidan.

Permalänk
Medlem

@drexler: Yepp.
Har själv beställt från Amazon (lyckades i andra omgången) och från gamestop i Irland, dock kommer spelet från gamestop att gå till polaren som har en address i UK, så han får den istället. Då jag lyckades få från Amazon

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör