Permalänk
Medlem

Jag tog semester Tisd, Ons och Torsdag. Bäst att Bethesda levererar nu

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jaha så nu bytte vi kriterium till hur mycket spelet säljer istället... Aja, strunt samma, ingen är väl direkt förvånad när det är Bethesda som står bakom spelet. Kvalité är ju inte direkt deras starka kort.

Min poäng var inte att ignorera dina påstående. Men du kan ju kolla på hur många nya spel med bländande grafik på senaste som ser så bra ut, men när de väl släpps så är de så hemska att inte folk köper dem. Finns tom spelstudio som gått i konkurs på det. Likväl så har både fallout 3 och fallout NV som var rätt illa buggiga och inte direkt snygga heller, levt vidare än och moddas och säljs än idag, samt serien nu fortsätter.

Så det jag försöker säga är... gör man ett bra spel, så kan det förlåtas om grafiken är halvdan. Men även om spelet är bländande snyggt, så måste det fungera som spel ändå för att lyckas. Sen håller jag med dig att Bethesda inte är direkt toppen på kvalitets listan, så det återstår att se hur det har gått denna gång. Men eftersom de har gjort spelet mod-bart i grunden så tror jag att även grafiken kommer bli bättrad till "din önskade nivå". Du får dock kanske ha lite tålamod tills moddarna har haft möjlighet att fixa det

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Min poäng var inte att ignorera dina påstående. Men du kan ju kolla på hur många nya spel med bländande grafik på senaste som ser så bra ut, men när de väl släpps så är de så hemska att inte folk köper dem. Finns tom spelstudio som gått i konkurs på det. Likväl så har både fallout 3 och fallout NV som var rätt illa buggiga och inte direkt snygga heller, levt vidare än och moddas och säljs än idag, samt serien nu fortsätter.

Så det jag försöker säga är... gör man ett bra spel, så kan det förlåtas om grafiken är halvdan. Men även om spelet är bländande snyggt, så måste det fungera som spel ändå för att lyckas. Sen håller jag med dig att Bethesda inte är direkt toppen på kvalitets listan, så det återstår att se hur det har gått denna gång. Men eftersom de har gjort spelet mod-bart i grunden så tror jag att även grafiken kommer bli bättrad till "din önskade nivå". Du får dock kanske ha lite tålamod tills moddarna har haft möjlighet att fixa det

Jao, jag är nog bara fortfarande sur över att det var Bethesda som fick ta över Fallout-serien.... Deprimerande att se hur utvecklingen gått.

Men som sagt, man får väl hoppas att moddarna kan laga det mesta som vanligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Jag håller inte med. Olika saker är olika viktiga för olika personer. Vissa tycker att grafiken är viktigt och då har man full rätt att tycka det.
Att för detta bli kallad "bortskämda kids" känns högst orimligt och onödigt.
Man får gärna föra en saklig diskussion om olika preferenser men undvik dessa generaliseringar i framtiden, tack

Instämmer helt med dig. Gameplay och manus är för mig alltid viktigare än grafik men spelet får också gärna se bra ut. Speciellt när det handlar om en AAA-produkt från en stor utvecklare. Men måttstocken är som tidigare sagt ofta olika beroende på vem som granskas.

Skrivet av Dunder:

Jao, jag är nog bara fortfarande sur över att det var Bethesda som fick ta över Fallout-serien.... Deprimerande att se hur utvecklingen gått.

Men som sagt, man får väl hoppas att moddarna kan laga det mesta som vanligt.

Riktigt synd att Interplay aldrig fick avsluta Fallout 3/Van Buren. Det man såg och läste om spelet såg lovande ut. Nu är jag tacksam över att vi öht får något Fallout idag men hoppas samtidigt på att vi får se fler liknande titlar som kanske kommer närmare just de första Fallout-spelen.

Nu har jag inte startat Wasteland 2 ännu, väntar på den där patchen som borde komma ungefär nu. Just Fallout är ju iallafall delvis baserad på Wasteland så det bör ju vara rätt nära.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Riktigt synd att Interplay aldrig fick avsluta Fallout 3/Van Buren. Det man såg och läste om spelet såg lovande ut. Nu är jag tacksam över att vi öht får något Fallout idag men hoppas samtidigt på att vi får se fler liknande titlar som kanske kommer närmare just de första Fallout-spelen.

Nu har jag inte startat Wasteland 2 ännu, väntar på den där patchen som borde komma ungefär nu. Just Fallout är ju iallafall delvis baserad på Wasteland så det bör ju vara rätt nära.

Eller Fallout Online... Det finns förvisso ett, men inte det "riktiga" som skulle kommit. Tror Fallout är en av de serier som hade gjort sig grymt bra som onlinespel, om man hade gjort det rätt.

Sitter med min andra genomspelning av Wasteland 2, de har fixat mycket i directors cut men det ger fortfarande inte samma rysningar som Fallout 1 & 2 gjorde.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, jag är nog bara fortfarande sur över att det var Bethesda som fick ta över Fallout-serien.... Deprimerande att se hur utvecklingen gått.

Intressant hur olika vi tycker..

Vem hade du hellre sett tagit över Fallout-serien, bortsett från Interplay?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Eller Fallout Online... Det finns förvisso ett, men inte det "riktiga" som skulle kommit. Tror Fallout är en av de serier som hade gjort sig grymt bra som onlinespel, om man hade gjort det rätt.

Sitter med min andra genomspelning av Wasteland 2, de har fixat mycket i directors cut men det ger fortfarande inte samma rysningar som Fallout 1 & 2 gjorde.

Jo, såg fram emot det spelet mycket men kändes rätt kört med tanke på tidigare bråk om Fallout-licensen. Synd, hade kunnat bli ett trevligt spel ändå.

Härligt, blir att påbörja den. Blev lite fundersam nu då jag inte sett att DC släppts, kollar Steam och ser att den är släppt där. Börjar bli irriterad då jag köpte spelet på GOG och inte hört något om någon uppdatering men noterar efter en snabb titt att den även är släppt där. Lite störande att jag inte noterats av GOG att de släppt detta, samt att jag måste ha missat spelmedias förmodade notiser om att DC-utgåvan släppts.
Blir att installera och iallafall testa inom kort. Lite för nära Fallout 4 nu så frågan om det inte måste vänta, hehe.
Icke-DC hade rätt blandad kritik med, jag antar att jag borde uppskatta den men att den nog inte är i nivå med just Fallout 1 och 2. Samtidigt är det ju frågan om det är möjligt att komma så nära med förstås, var och är sjukt bra spel ändå.

Skrivet av Tokas:

Intressant hur olika vi tycker..

Vem hade du hellre sett tagit över Fallout-serien, bortsett från Interplay?

Nu frågade du inte mig men jag upplever frågan vara öppen för flera.
Själv hade jag gärna sett Bioware eller CD Project Red. Kanske Rockstars, jag tror de skulle kunna göra en rätt bra tolkning av IP't. Finns kanske någon mindre studio som skulle kunna vara relevant med. InXile kanske men samtidigt har de redan gjort en inte helt olik titel redan, Wasteland 2.
Bioware, CDPR och Rockstars är bättre på att berätta och göra "levande" och trovärdiga individer i deras spel. Det är ett område Bethesda ligger långt efter i mitt tycke och är något som, för mig, är viktigt i genren.

Bethesda borde vara bra nog men det händer för lite och de envisas med att använda gamla tekniska lösningar som inte håller måttet. Lite synd att de inom koncernen dessutom sitter med ID och deras spelmotorer och ändå envisas med gammal Gamebryo. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag vill inte vara den som är den, men varför gnäller så många över grafiken? Med tanke på Bethesdas tidigare spel och hur icke-imponerande grafiken som visats hittills varit, varför förväntade ni er några stordåd nu helt plötsligt?

Jag tror de flesta vill se en uppdatering med tanke på att det har kommit ut nya konsoler, eftersom dessa bestämmer hur spelet ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sime81:

... Blir så trött på alla GFX heroes... ett spel handlar mer om grafik. Jag för en är glad att vissa speltillverkare släpper Roliga spel med mycket content ist för att spendera hela sin budget på att göra det banbrytande snyggt..... Kan ärligt säga att jag inte känner till ett enda spel som blivit verkligen stort som har banbrytande eye candy grafik..... önskar fler företag satsa pengarna på QC och längre spelbarhet änn att lägga tid och pengar på att hårstrån ser verkliga ut...

Hade varit intressant med en poll på hur många som brytt sig om spelgrafiken när det gäller ett så Bra spel som fallout.
(kan hålla med om att fallout 3 hade gfx problem, med mörker på 360 men själva grafiknivån brydde jag mig inte så mycket om)

Grafiken är ju själva katalysatorn mellan spelet och människan. För mig handlar inte grafiken om hur snyggt det är, det handlar om hur spelmakarna kan förmedla spelet.
"Bra grafik" känns väldigt subjektivt imo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta bådar ju gott iaf. Detta är siffrorna för hur stora spelen är vid nedladdning via Microsoft. Så dessa siffror är väl mer relevanta mot xbox one men då får man ett humm iaf.

Fallout 4: 28.12GB
Fallout New Vegas: 4.75GB
Fallout 3: 5.48GB

Då grafiken uppenbarligen inte är extremt mycket bättre så får man väl hoppas på att dessa extra GB jämfört mot NV och 3an är story-innehåll med mera.
Finns ju en uppsjö nya funktioner i spelet.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Moderator
Forumledare

Lite mer om grafiken http://ow.ly/UeR8h

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gissar att det inte finns nån tidpunkt satt än på tisdag när spelet går o köra eller äre från midnatt som gäller?

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad, kommer köra det på Ps4:an

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av gerrig:

Gissar att det inte finns nån tidpunkt satt än på tisdag när spelet går o köra eller äre från midnatt som gäller?

00:01 lokal tid överallt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av gerrig:

Gissar att det inte finns nån tidpunkt satt än på tisdag när spelet går o köra eller äre från midnatt som gäller?

12:01 Lokal tid.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Lite mer om grafiken http://ow.ly/UeR8h

Såg det också, och blev riktigt imponerad över vilka tekniker dom har lyckats klämma in i motorn trots allt. Förstår inte varför dom inte har varit tydligare med detta och släppt ordentliga screenshots från PC-versionen förrän nu? Vad har hänt med deras PR-avdelning egentligen Återstår väl att se hur minneshanteringen funkar dock, som alltid har varit den stora begränsningen.

Men då blir det till att lära sig PBR inför textur-projekten då Har varit sugen på det sen förra året när Star Citizen hypade upp tekniken.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Samlingstråden kan nu få vila, till förmån för vår nya fina dedikerade forumdel för Fallout 4!

Har ni frågor eller funderingar kring Fallout 4 (eller för den delen någon annan bit av Fallout-universumet) så är ni välkomna att starta en tråd där. Jag önskar er fortsatta trevliga diskussioner!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.