Permalänk
Medlem

Hallå igen, följer tråden med spänning och måste säga att jäklar vad prylar det kommer/finns inom e-cig nu!
Detta har för mig blivit en djungel och känner att jag behöver rådfråga lite.

Jag sitter på en iTaste VTR Militär-versionen som jag tycker fungerar bra efter att min Hana DNA30 slutade fungera.
Till denna kör jag medföljande iClear 30s som är enkel att byta coils på. Dock tycker jag den inte alls ger nå bra smak. Kör just nu med Yellow Custard V2.

Har även en Kayfun 3.1 ES som jag labbar med och den är ju alla tider bättre och ger riktigt god smak. Men, då jag i brist av tid (renoverar hus, småbarnsförälder och med hundvalp) och inte orkar pilla med Kayfunen vill jag ha nåt som är lika enkelt som iClear 30s där man enkelt byter ut insatsen med nya coils eftersom, men som ger en bra smak. Om det existerar.

Finns det något ni kan rekommendera? Får inte vara under 1 ohm för det gillar inte VTRn. Den klarar ner till 0.6 har jag märkt men den startar gärna om sig ibland då
Skulle även behöva nytt batteri då det inte håller lika länge längre. Är idag ett Efest 2500mAh IMR 18650 3,7V 35A. Vad rekommenderar ni för batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0gg3:

Hallå igen, följer tråden med spänning och måste säga att jäklar vad prylar det kommer/finns inom e-cig nu!
Detta har för mig blivit en djungel och känner att jag behöver rådfråga lite.

Jag sitter på en iTaste VTR Militär-versionen som jag tycker fungerar bra efter att min Hana DNA30 slutade fungera.
Till denna kör jag medföljande iClear 30s som är enkel att byta coils på. Dock tycker jag den inte alls ger nå bra smak. Kör just nu med Yellow Custard V2.

Har även en Kayfun 3.1 ES som jag labbar med och den är ju alla tider bättre och ger riktigt god smak. Men, då jag i brist av tid (renoverar hus, småbarnsförälder och med hundvalp) och inte orkar pilla med Kayfunen vill jag ha nåt som är lika enkelt som iClear 30s där man enkelt byter ut insatsen med nya coils eftersom, men som ger en bra smak. Om det existerar.

Finns det något ni kan rekommendera? Får inte vara under 1 ohm för det gillar inte VTRn. Den klarar ner till 0.6 har jag märkt men den startar gärna om sig ibland då
Skulle även behöva nytt batteri då det inte håller lika länge längre. Är idag ett Efest 2500mAh IMR 18650 3,7V 35A. Vad rekommenderar ni för batteri?

Nautilus Mini eller Subtank Mini. När det gäller batterier så finns ju Sony VTC4 eller Samsung.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem min Cthulhu och behöver lite hjälp.(För övrigt jobbig jävel att plocka isär och sätta ihop)

Funkar det bra att köra single coil på den?
För att köra dual coil på ca 0.5 ohm vad ska jag ha för ohm per coil?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Nautilus Mini eller Subtank Mini. När det gäller batterier så finns ju Sony VTC4 eller Samsung.

Tack så mycket. Nautilus såg smidig ut och verkar ha fått bra betyg så provar en sån.

Permalänk
Medlem

Sitter nu med Subtank Mini på CF Sub. Helt okej med rätt juice, men nada inställningsmöjligheter. Sneglar på Kangertech Sub box kit (black edition) men har redan en Subtank Mini. Finns det någon liknande mod eller blir det att köpa kittet för 800 riksdaler?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Sitter nu med Subtank Mini på CF Sub. Helt okej med rätt juice, men nada inställningsmöjligheter. Sneglar på Kangertech Sub box kit (black edition) men har redan en Subtank Mini. Finns det någon liknande mod eller blir det att köpa kittet för 800 riksdaler?

finns på massdrop nu till fördelaktigt pris boxen har dock "fixed pole" vilket verkar lite tråkigt. köp annars bara en fin mod. mvp 3 el. dylikt

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Efter en tabbe av mig så har grejerna nu kommit fram!

Vapemail!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har nu fått hem min Cthulhu och behöver lite hjälp.(För övrigt jobbig jävel att plocka isär och sätta ihop)

Funkar det bra att köra single coil på den?
För att köra dual coil på ca 0.5 ohm vad ska jag ha för ohm per coil?

Du vänjer dig att plocka isär/sätta ihop. Bara dual coil som funkar tyvärr.
1 ohm per coil = 0.5 ohm. Dual coil halverar ohmen.
Jag kör 5-8 wraps per sida med 26g runt 2mm o de funkar fint. Det viktigaste är wickningen. Ha LITE wick i kanalerna, och inte för tjockt, men inte för tunnt heller. Lagom typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Du vänjer dig att plocka isär/sätta ihop. Bara dual coil som funkar tyvärr.
1 ohm per coil = 0.5 ohm. Dual coil halverar ohmen.
Jag kör 5-8 wraps per sida med 26g runt 2mm o de funkar fint. Det viktigaste är wickningen. Ha LITE wick i kanalerna, och inte för tjockt, men inte för tunnt heller. Lagom typ.

Första testet gick åt helvete, satan av den läcker..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Första testet gick åt helvete, satan av den läcker..

Du kommer få till det om några byggen
https://www.youtube.com/watch?v=DghFOgFSPo4
Gör som han fast lite mindre wick i kanalerna (Annars får man dry hits)
Jag fyller aldrig min från toppen, utan jag stänger lufthålet, skruvar ur skruven, fyller med juice, stänger, vänder, öppnar airflow, ready to vape!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Du kommer få till det om några byggen
https://www.youtube.com/watch?v=DghFOgFSPo4
Gör som han fast lite mindre wick i kanalerna (Annars får man dry hits)
Jag fyller aldrig min från toppen, utan jag stänger lufthålet, skruvar ur skruven, fyller med juice, stänger, vänder, öppnar airflow, ready to vape!

Fyllde den från botten.
Jobbiga är ju att man kan ju fan inte skruva isär den om man har juice i den utan att spilla ut allt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Fyllde den från botten.
Jobbiga är ju att man kan ju fan inte skruva isär den om man har juice i den utan att spilla ut allt

Ska man bygga om den så kan man alltid öppna upp top fill, hälla ut så mycket vätska som möjligt tillbaka till juiceflaskan, och spola av i vatten typ, sen bygga om! Tålamod is the key to success!

Permalänk
Avstängd

Fick veta att min mamma har fått kol och därför måste sluta röka på en gång så E-Cigg kommer hjälpa henne så att hon mår bra igen.

En skriv att denna ska vara bra. http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Vad ska man välja för juice skulle 12mg funka till min mamma då hon ska gå över till E-Cigg vilken smak tycker ni att han ska välja?

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_category=12&controller=ca...

Och hur många dagar tar det innan den kommer fram?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Fick veta att min mamma har fått kol och därför måste sluta röka på en gång så E-Cigg kommer hjälpa henne så att hon mår bra igen.

En skriv att denna ska vara bra. http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Vad ska man välja för juice skulle 12mg funka till min mamma då hon ska gå över till E-Cigg vilken smak tycker ni att han ska välja?

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_category=12&controller=ca...

Och hur många dagar tar det innan den kommer fram?

Om allt är på lager så bör det vara framme nästa dag vid beställning innan 16.00.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Sidavbitare

Tjena.
Letar efter en sidavbitare som kan klippa kanthal.
Hittar en del som man kan avända till 1.3mm koppar men frågan är om man kopparn är mjukare än kanthalen så att det blir märken?

Vad tror ni? Länk till sidavbitare som kanske kan funka?

Ha de gött!

Visa signatur

Gamingrig: Corsair Carbide 540 Air Vit | MSI x79 GD65-8D | Intel i7 3930K | Asus GTX 1080 Strix Gaming | 32GB RAM | 120GB + 240GB +240GB + 240GB SSD | Corsair AX860 | Corsair H100i |

Server: Fractal Design R4 | EVGA x58 SLI | Intel i7 980X | GTX210 | 5x3TB WD Red + 120gb SSD | Corsair CX600M | Be Quiet Pure Rock |

Phone: Xiaomi Mi Max 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jag skulle vänta med att köpa en Subbox då de kommer att komma ut med en revision som har en justerbar 510-pin kontakt...ska man bara köra den med subtanken som medföljer är det inget att vänta på, men har man en massa atties som inte har justerbara 510-pins är det guld värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortchi:

Tjena.
Letar efter en sidavbitare som kan klippa kanthal.
Hittar en del som man kan avända till 1.3mm koppar men frågan är om man kopparn är mjukare än kanthalen så att det blir märken?

Vad tror ni? Länk till sidavbitare som kanske kan funka?

Ha de gött!

Ska du löda tråd eller? Löder själv NR-R-NR tråd och då är det viktigt att få en så clean break som möjligt när man klipper trådarna.

Vad för slags kanthal jobbar du vanligtvis med (tjocklek)? Bygger du olika slags coils (Clapton, fused Clapton, zipper, twisted etc) vill man ha rejäla sidavbitare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Ska du löda tråd eller? Löder själv NR-R-NR tråd och då är det viktigt att få en så clean break som möjligt när man klipper trådarna.

Vad för slags kanthal jobbar du vanligtvis med (tjocklek)? Bygger du olika slags coils (Clapton, fused Clapton, zipper, twisted etc) vill man ha rejäla sidavbitare.

Jag ska inte löda tråd alls, men är trött på att mina nageltänger går sönder och blir märken i när jag klipper 20/22AWG men även twisted 24/28AWG.

Sett att Rip trippers använder en sån jag länkade (ungefär) så tänkte om någon visste vilken sort man sak köpa utan att kasta pengar i sjön på billig skit som går sönder.

Visa signatur

Gamingrig: Corsair Carbide 540 Air Vit | MSI x79 GD65-8D | Intel i7 3930K | Asus GTX 1080 Strix Gaming | 32GB RAM | 120GB + 240GB +240GB + 240GB SSD | Corsair AX860 | Corsair H100i |

Server: Fractal Design R4 | EVGA x58 SLI | Intel i7 980X | GTX210 | 5x3TB WD Red + 120gb SSD | Corsair CX600M | Be Quiet Pure Rock |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortchi:

Jag ska inte löda tråd alls, men är trött på att mina nageltänger går sönder och blir märken i när jag klipper 20/22AWG men även twisted 24/28AWG.

Sett att Rip trippers använder en sån jag länkade (ungefär) så tänkte om någon visste vilken sort man sak köpa utan att kasta pengar i sjön på billig skit som går sönder.

I sånna fall skulle jag köra med något som klarar lite tjockare tråd, typ
http://www.conrad.se/Sidavbitare-f%f6r-elektronikarbeten-Kunz...

http://www.conrad.se/Super-Knips-f%f6r-elektronik-enligt-DIN-...

http://www.conrad.se/Electronic-Super-Knips%ae-Knipex-%2878-3...

När man börjar komma upp över 400-500kr klassen är det bara värt det (enligt mig) om man använder dem till annat än bara klippa coil tråd ;). Men för dina behov räcker något för 45 kr också om nageltänger är vad du använder i dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

I sånna fall skulle jag köra med något som klarar lite tjockare tråd, typ
http://www.conrad.se/Sidavbitare-f%f6r-elektronikarbeten-Kunz...

http://www.conrad.se/Super-Knips-f%f6r-elektronik-enligt-DIN-...

http://www.conrad.se/Electronic-Super-Knips%ae-Knipex-%2878-3...

När man börjar komma upp över 400-500kr klassen är det bara värt det (enligt mig) om man använder dem till annat än bara klippa coil tråd ;). Men för dina behov räcker något för 45 kr också om nageltänger är vad du använder i dag.

yes.

är koppar mjukare än kanthal?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortchi:

yes.

är koppar mjukare än kanthal?

Kanthal A-1 har en densitet på 7.10 g/cm3 och koppar en densitet på 8.96...jag skulle säga ja...but don't quote me on that;) on densitet är något att gå efter för att mäta hårdhet, vilket det inte helt och hållet är.

Permalänk
Medlem

Kan väl göra en liten review på subox efter 1 dags användning.

Batteri "locket/luckan" sitter lite löst, starkare magneter skulle inte skada.

Värkar suga i sig batteri jämfört med min Cloupor mini även på samma watt.(För övrigt ca 0.5 cm högre än cloupor mini)

Får "burnt hits" lite för ofta jämfört med gamla subtank mini RBA. Inte helt säker varför då jag tycker jag "wickar" som jag ska men det återstår att se efter lite fler test.

Luftflödet är väl något jag måste vänja mig vid.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Värkar suga i sig batteri jämfört med min Cloupor mini även på samma watt.(För övrigt ca 0.5 cm högre än cloupor mini)

Får "burnt hits" lite för ofta jämfört med gamla subtank mini RBA. Inte helt säker varför då jag tycker jag "wickar" som jag ska men det återstår att se efter lite fler test.

Subox mini eller standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Subox mini eller standard?

Finns det 2?

Subox Mini

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ortchi:

Dessa använder jag
https://www.fasttech.com/p/1243300
Har inte gått sönder, ser ut som nya fortfarande, o kostar nästan ingenting.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Finns det 2?

Subox Mini

Äh, blandade ihop Kanger Kbox med Subox mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Jag skulle vänta med att köpa en Subbox då de kommer att komma ut med en revision som har en justerbar 510-pin kontakt...ska man bara köra den med subtanken som medföljer är det inget att vänta på, men har man en massa atties som inte har justerbara 510-pins är det guld värt!

Redan beställt Blev två stycken. Farsan ska ju ha en..

Men jag är så prylkåt, så jag kommer säkert köpa flera mods.

Sneglar på en Sigelei 150W. Bästa tank till den, som klarar 150W ? (Såg ett klipp där han körde Subtank Mini + Sigelei 150W och sa att han inte ville köra 150W för då skulle man bränna tanken)

@TeknikHemmet brukar ha bra tips

@Zippeer Fan, sluta nu Jag återkopplar också när jag fått mina leksaker. Kul med lite reviews/input

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Sneglar på en Sigelei 150W. Bästa tank till den, som klarar 150W ? (Såg ett klipp där han körde Subtank Mini + Sigelei 150W och sa att han inte ville köra 150W för då skulle man bränna tanken)

@MuffinManxD brukar ha bra tips

@Zippeer Fan, sluta nu Jag återkopplar också när jag fått mina leksaker. Kul med lite reviews/input

Haha ger bara min återkoppling Första coilen jag fick var också dålig glömde jag nämna

Batteri locket/luckan sitter kvar men den skulle kunna sitta bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Haha ger bara min återkoppling Första coilen jag fick var också dålig glömde jag nämna

Batteri locket/luckan sitter kvar men den skulle kunna sitta bättre

Förstår det

Finns ingen "pouch" att beställa då eller får man silvertejpa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Skrivet av EyeNEye:

@MuffinManxD brukar ha bra tips

Vet inte om ni vapar på lägre watt. Men om ni gör det med subox mini så kan ni räkna med att "true watt" är högre än vad som står på skärmen. Detta gäller bara de lägre watten (under 3.7 volt tror jag) http://i.imgur.com/m9b6fdI.png