Permalänk
Skrivet av Rasmuus:

Tja, hittills har jag kört med något billigt EGO-kit men vill nu ha lite bättre grejer.

Har läst tråden och kommit fram till att det verkar gå att beställa vettiga (riktiga) grejer billigt från fasttech. Vill gärna ha tips på en MOD för runt 30$ - 40$ och någon atomizer. Kan gå över budget om det betyder betydligt bättre grejer.

Har hittat dessa som dels fått bra betyg och hamnar rätt bra i min budget:

Eleaf iStick 30w https://www.fasttech.com/product/2082305
Cloupor Mini 30w https://www.fasttech.com/product/2032101
KangerTech KBOX 40W https://www.fasttech.com/product/2292900

Är väldigt tacksam för svar!

Ta inte Cloupor Mini 30w, många som har haft problem att den börjat brinna..
https://www.fasttech.com/products/0/10004861/2106401-authenti...
och
iStick 30W är najs. iStick 50w har jag hört andra brinnande historier om också tyvärr..
Jag tycker inte att KBox är så bra, fel watt o sånt, och ingen skärm, men har inte provat den själv så vet inte.
http://www.myvaporstore.com/Kangertech-SUBOX-Mini-Starter-Kit...
Detta är ett rätt nice kit

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut min Istick 50w. Känns lite osäkert på batterifronten. Är nöjd annars. Men nu när man bygger egna coils så vill man ha nåt som är pålitligare. Igår byggde jag en coil till min rta del på kanger subtank mini, använde 26 ga, men den tände aldrig på isticken. Fattar inte varför, mätte 0.6 ohm på min ohmmätare. Vad kan hända med apparaten när det händer sånt här? Gjorde en med 28 och då funkade det. Har ni nåt ni kan rekommendera, har kollat in sx mini som verkar bra. Vill ha den storleken. Finns det någon som ska sälja nån boxmod så skicka gärna PM till mig.

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Funderar på att byta ut min Istick 50w. Känns lite osäkert på batterifronten. Är nöjd annars. Men nu när man bygger egna coils så vill man ha nåt som är pålitligare. Igår byggde jag en coil till min rta del på kanger subtank mini, använde 26 ga, men den tände aldrig på isticken. Fattar inte varför, mätte 0.6 ohm på min ohmmätare. Vad kan hända med apparaten när det händer sånt här? Gjorde en med 28 och då funkade det. Har ni nåt ni kan rekommendera, har kollat in sx mini som verkar bra. Vill ha den storleken. Finns det någon som ska sälja nån boxmod så skicka gärna PM till mig.

Sx mini har jag hört mycket bra om, den är rätt dyr dock, men presterar riktigt bra. Varför det inte funkar har jag ingen anning om.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga paket... Inga SMS om att dem inte kunnat leverera dem heller...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Irdeto:

Visst kostar Sxmini 200 dollar men jag kan lungt säga att av alla mods jag har ägt så spöar denna skiten ur alla när det kommer till kvalitet. Den är helt underbar i alla avseenden

I fucking love my SX Mini

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Köpte lite DIY-grejer. Gav min mix ett vattenbad och blandade. Har stått ett dygn och andats. Nu är topparna på och de får nog stå i 4-6 dagar till innan jag provar.

T-Juice's Red Astaire och http://www.lediypourlesnuls.com/cuttwoods-sugar-bear/

Får se hur det blir!

Permalänk
Skrivet av holiace:

Köpte lite DIY-grejer. Gav min mix ett vattenbad och blandade. Har stått ett dygn och andats. Nu är topparna på och de får nog stå i 4-6 dagar till innan jag provar.

T-Juice's Red Astaire och http://www.lediypourlesnuls.com/cuttwoods-sugar-bear/

Får se hur det blir!

Brukar du lufta de en hel dag? Jag brukar lufta de några timmar. Föressten, även jag har köpt en massa DIY grejer från 1lifedk. Massor med essenser, sen Glycerin och nikotin på annat håll.
Här ska de mixas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Visst kostar Sxmini 200 dollar men jag kan lungt säga att av alla mods jag har ägt så spöar denna skiten ur alla när det kommer till kvalitet. Den är helt underbar i alla avseenden

I fucking love my SX Mini

Ja blir nog till att investera i en sådan för mig med, fast det får bli nästa månad
Vart köpte du din?

Permalänk

New in:
Freakshow Mini RDA

Fan va lätt den va o bygga på, riktigt fin smak, och snygg som fan!
Den har väldigt djup juicewell för sin storlek. Tänk dig Derringer med mer airflow typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Brukar du lufta de en hel dag? Jag brukar lufta de några timmar. Föressten, även jag har köpt en massa DIY grejer från 1lifedk. Massor med essenser, sen Glycerin och nikotin på annat håll.
Här ska de mixas!

Jag vet inte hur länge man behöver lufa, men jag gav den 24h. Jag köpte också från 1lifedk. Tråkigt att det kostade en hel del. 520kr. Det blir iofs 220ml av det! Funderar på att skaffa våg och väga vätskan istället för att mäta volym.

Permalänk
Skrivet av holiace:

Jag vet inte hur länge man behöver lufa, men jag gav den 24h. Jag köpte också från 1lifedk. Tråkigt att det kostade en hel del. 520kr. Det blir iofs 220ml av det! Funderar på att skaffa våg och väga vätskan istället för att mäta volym.

Ja, blir billigare i längden dock. Alla mina essenser blev totalt 1300 danska kr.. Men nu har jag så det räcker ett bra tag. Köpte glycerin här. Var det billigaste jag kunde hitta i Sverige. Jag har en våg påväg från Ebay, men köpte ett mätglas så länge, då ebay brukar vara rätt långsamma (Från kina)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, blir billigare i längden dock. Alla mina essenser blev totalt 1300 danska kr.. Men nu har jag så det räcker ett bra tag. Köpte glycerin här. Var det billigaste jag kunde hitta i Sverige. Jag har en våg påväg från Ebay, men köpte ett mätglas så länge, då ebay brukar vara rätt långsamma (Från kina)

pgw ligger i Jordbro, bra nära mig. Önskar de hade PG också. Iofs är min plan att bara köra med en RDA så 100% VG borde inte vara ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Jävlar det var bra dyrt. Du kanske hade kunnat få det billigare direkt från tillverkarens hesida? Kolla även in www.e-dym.pl bra priser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Jävlar det var bra dyrt. Du kanske hade kunnat få det billigare direkt från tillverkarens hesida? Kolla även in www.e-dym.pl bra priser

Ja det vet jag, men 29kr för en 10ml essens som räcker länge. 37 smaker totalt, med några som är 30ml (Typ Jordgubb)
Detta kommer hålla ett bra tag känner jag. Jag ville gärna ha det ASAP med, då är kanske inte 15+ dollar frakt och 2 veckors leveranstid något jag vill ha. 1lifedk har också sjukt bra service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja det vet jag, men 29kr för en 10ml essens som räcker länge. 37 smaker totalt, med några som är 30ml (Typ Jordgubb)
Detta kommer hålla ett bra tag känner jag. Jag ville gärna ha det ASAP med, då är kanske inte 15+ dollar frakt och 2 veckors leveranstid något jag vill ha. 1lifedk har också sjukt bra service!

Beställer också från 1life. Bra service ska belönas och så jävla dyrt är det inte.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

@reflect: du kan lägga coilen i tex vodka för att lösa upp gunket

Permalänk
Medlem

@TeknikHemmet: Bra tutorial på hur man gör en clapton lätt;
http://www.youtube.com/watch?v=H8NNNCwbj6E

Permalänk
Medlem

Någon som beställt en ijust2?

Har förövrigt en Ego One Mega som jag är helt klart nöjd med men ijust2:an har en adjustable 510-pin...börjar bli lite less på att fila ner 510 kontakterna på mina atties. Någon som beställt denna produkt?
http://www.eleafworld.com/product/detail.php/ijust2.html

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

@MuffinManxD: Bra tutorial på hur man gör en clapton lätt;
http://www.youtube.com/watch?v=H8NNNCwbj6E

Tack, ska kolla in den.

Skrivet av yogiblod:

Har förövrigt en Ego One Mega som jag är helt klart nöjd med men ijust2:an har en adjustable 510-pin...börjar bli lite less på att fila ner 510 kontakterna på mina atties. Någon som beställt denna produkt?
http://www.eleafworld.com/product/detail.php/ijust2.html

Aldrig hört talas om den, men Eleaf brukar göra bra skit så att säga. Den ser minst sagt intressant ut!

Permalänk

Vapemail!
En massa DIY essenser från 1life.dk, beställde på fredagkvällen, skickades samma dag, kom hit idag. (Ledigheter över helgen o sånt också) Sjukt bra service.

Väntar fortfarande på mer Glycerin, och nikotin, provade o göra en Strawberry melon cooler till sommaren, funkar bra, men får justera den lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Vapemail!
En massa DIY essenser från 1life.dk, beställde på fredagkvällen, skickades samma dag, kom hit idag. (Ledigheter över helgen o sånt också) Sjukt bra service.
http://i.imgur.com/lEOK8vo.jpg
Väntar fortfarande på mer Glycerin, och nikotin, provade o göra en Strawberry melon cooler till sommaren, funkar bra, men får justera den lite

Du skulle köpt capella också! Vanilla custard, sweet strawberry och double melon fyfan va goda de är

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Du skulle köpt capella också! Vanilla custard, sweet strawberry och double melon fyfan va goda de är

Har redan en Capella smak, typ berries nåt, den var sådär, men får bli Vanilla custard o de andra nästa beställning.

Permalänk
Medlem

Någon som prenumererat på zamplebox? Tänkte testa den billigaste varianten (288kr). Tycks minnas att jag läst någonstans att de skickar grejerna som "gåva"...och/eller som samples. Tycker det är bra pris för 6 flaskor (up till 100ml) för att testa på lite olika e juicer. Men om det strular med tullen är det inte så prisvärt.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Någon som prenumererat på zamplebox? Tänkte testa den billigaste varianten (288kr). Tycks minnas att jag läst någonstans att de skickar grejerna som "gåva"...och/eller som samples. Tycker det är bra pris för 6 flaskor (up till 100ml) för att testa på lite olika e juicer. Men om det strular med tullen är det inte så prisvärt.

Har hört en jävla massa skit om Zamplebox, jag skulle verkligen inte rekommendera det.
En av MÅNGA andra som också hatar Zamplebox:
https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/26wflc...
Jag vill bara varna dig om det. Jag hade aldrig börjat med en Zamplebox subscription.

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att Fasttech glömmer bort att skicka ens beställning?
Loggade in igår för att kika på statusen, och märker att den fortfarande bara stod som "mottagen". Följde deras anvisning för "kolla-vad-som-är-på-gång-med-mitt-paket"-grej, och ett par timmar efter att jag bett dem kolla upp det, så får jag ett mejl om att det skickats.

Någon som varit med om liknande?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Loggade in igår för att kika på statusen, och märker att den fortfarande bara stod som "mottagen". Följde deras anvisning för "kolla-vad-som-är-på-gång-med-mitt-paket"-grej, och ett par timmar efter att jag bett dem kolla upp det, så får jag ett mejl om att det skickats.

De har inte alltid allt på lager. Det står oftast när det ska vara beräknade att skickas. Förseningar kan förekomma.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

De har inte alltid allt på lager. Det står oftast när det ska vara beräknade att skickas. Förseningar kan förekomma.

Hm, de borde se över sitt samarbete med leverantörerna om det tar dem 2 veckor att få saker i lager. Också märkligt sammanträffande att de precis fick sakerna i lager samma dag som jag gnällde på dem. Och de produkter som är slut går ju inte ens att beställa? :s

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Har hört en jävla massa skit om Zamplebox, jag skulle verkligen inte rekommendera det.
En av MÅNGA andra som också hatar Zamplebox:
https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/26wflc...
Jag vill bara varna dig om det. Jag hade aldrig börjat med en Zamplebox subscription.

Tack för tipset....jag har läst liknande...så jävla synd att det inte finns liknande tjänster här i Europa...jag vet att det finns några brittiska alternativ, men inte samma utbud av amerikanska juicer:( Blev så sugen efter att jag inpulsköpte Cutwood - unicorn milk och LA lost art - unicorn puke från cigge.se. Hade bokstavligen en "come-to-jesus" moment när jag prova dem!! Man blir lite sugen på att våga testa andra juicer;) önska att man fortfarande hade syrrans flyg förmåner....åkte fram och tillbaka till USA för 160 kr då:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hm, de borde se över sitt samarbete med leverantörerna om det tar dem 2 veckor att få saker i lager. Också märkligt sammanträffande att de precis fick sakerna i lager samma dag som jag gnällde på dem. Och de produkter som är slut går ju inte ens att beställa? :s

Ingen aning hur det ligger till just för din order. Men det står på alla varor när de kommer att skickas. När det inte går att beställa något så betyder det oftast att produkten har upphört att produceras. Om du vill ha bättre service osv så får du betala för det. Då finns 1life, esmokes osv till hands.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gorian:

De glömmer aldrig bort de. Alla saker finns inte i lager, så man får vänta. Står det ''Restocking'' på något så hade jag avbryt den varan direkt då det tar en jävla tid innan något händer annars.