Permalänk
Medlem

Rudsmocken (dator)

Hejsan hoppsan.
Äntligen fått ork till att ta lite(!) bilder på mitt bygge för att ladda upp vilket är något jag velat göra länge.
Namnet på datorn kommer ifrån mitt gamla användarnamn ifrån blipville som var den första online sidan jag kommer ihåg att jag var medlem på.

Specs:
Chassi: Fractal Design Define R4 Windowed
MOBO: Gigabyte Z87X Sli
GPU: Gigabyte GTX770
CPU: Intel I5 4670K (nuvarande klock ligger på 4.1 Ghz)
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 8GB DDR3 HyperX Fury
PSU: Corsair RM650
HDD: Seagate Barracuda 1TB

Extra Fläktar:
3st Bitfenix Spectre
1 Corsair SP120 quiet Edition.

Framtida Inköp:
Corsair SP120 quiet edition.
SSD 250GB
Seagate Barracuda 2TB.

Sponsorer: Familjen

Kan även meddela att jag använder mig utav ett Logitech G710 Tangentbord och en Mionix mus.

Har ni tips på billiga saker som kan göra bygget vackrare så dela gärna med er
Ursäktar också för bildkvalitén då bilderna togs med mobilen.

Besök galleriet här

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Skippa fönstret på chassit Men ja, om du tycker om fönster kör med fönster.

Det som var mest ögon sår skulle jag säga var högtalarna känns lite malplacerade när dom skyms till hälften av skärmarna. Så hitta ny plats till dom eller införskaffa högtalare som är kortare som hela högtalarna syns.

Det andra är att skärmen känns som den inte står jämnt och för min del bryter det symmetrin även jag kan tänka mig det kan vara bekvämt sitt mesigt att dom står så.

Lycka till med förskönande av ditt dator område.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av webknut:

Skippa fönstret på chassit Men ja, om du tycker om fönster kör med fönster.

Det som var mest ögon sår skulle jag säga var högtalarna känns lite malplacerade när dom skyms till hälften av skärmarna. Så hitta ny plats till dom eller införskaffa högtalare som är kortare som hela högtalarna syns.

Det andra är att skärmen känns som den inte står jämnt och för min del bryter det symmetrin även jag kan tänka mig det kan vara bekvämt sitt mesigt att dom står så.

Lycka till med förskönande av ditt dator område.

Ja jag själv tycker det ser trist ut med högtalarna men jag gillar ljudet och har inte råd med nya (18 år och ingen direkt inkomst).
Fönstret kommer aldrig försvinna. Det kanske ser lite extremt ut på bilden men i verkligheten så ser man bara att komponenterna lyses upp utav ett härligt svagt blått ljus och jag diggar det verkligen ^^
Funderar på att kanske fästa högtalarna bakom skärmen. Tror du det skulle funka?

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Jag är INGEN audiofil men finns risker ljudet blir lite mer dovt eller burkigt av att vara bakom ett annat objekt.

Om du tycker högtalarna är fula kan du alltid klä dom i lite tyg. Det borde göra dom hyfsat diskreta.

Visa signatur

Chassi: Define XL Titan Skärm: UltraSharp U2311H
MB: P8Z68-V PRO/GEN3 CPU: i5 2500K + Hyper 212 Evo RAM: Vengeance 1600MHz 16GB
GPU: Strix 980GTX SSD: SSDnow V300 120GB HDD: Barracuda ST1000 & ST2000