Asus Rog Swift G-Sync (PG278Q) Kvalitetsproblem eller konsturktionsfel?

Permalänk
Medlem

För mig så sa trackingen att paketet var i Köpenhamn, sen ringde det plötsligt och de sa att de stod och väntade utanför min bostad, men jag var ju på jobbet. Vi kom överens om att de skullle lämna två dagar efter då jag ändå väntade ett annat UPS-paket som skulle komma då. De lämnade en lapp i brevlådan. Dagen efter låg där ytterligare en lapp i brevlådan fastän de inte skulle dela ut paketet då. Dagen därpå fick jag vänta till 14-14.30 då kom de med två lastbilar , en för ena paketet och en för det andra.

Paketen såg ok ut på utsidan och jag skrev på och de fick med sig min gamla skärm. Sen kopplade jag in skärmen och höll på och fixade med inställningar ett tag. Efter det packade jag upp det andra paketet (en dyr rörförförstärkare). Givetvis var den transportskadat såpass att metalldelar (vippkontaker) hade brutits av. Det var delvis pga den kunde röra sig lite i paketet samtidigt som rör hade lagts framför vippkontakterna, men för att de skulle brytas av mot rören måste paketet ha släppts rakt ner i backen eller kastats på något sätt. Fragile-märkena på utsidan ses nog mest som en utmaning....

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Men... varför dealar ni med UPS för? Ni har enligt lag rätt att byta skärmen hos återförsäljaren. UPS är jättejobbiga att ha att göra med.

Konsumentköpslag
23 § Kommentar:
Köparen har tre år på sig att reklamera ett fel från dagen man fick tillgång till varan. Reklamationen ska lämnas till säljaren. Om säljaren hänvisar till t.ex en tillverkare så kan köparen välja att vända sig direkt till tillverkaren om det är fördelaktigare för honom. Säljaren har en ovillkorlig plikt att ta emot reklamationen enligt denna lag. Om säljaren skulle ha upphört med verksamheten så har köparen en rättighet att reklamera direkt till någon i tidigare led (se vidare 46 §).
Medelandet med reklamationen sänds på mottagarens (säljaren) risk, och kan alltså åberopas även om det försenas, förvanskas eller inte kommer fram. Se 47 §.

Permalänk
Medlem

Ledsen för bump men kände att det var den mest relevanta tråden kring detta.

Har haft min Swift sen release och har inte märkt några problem alls med den bortsett från att det var tredje månad dyker upp vita streck på skärmen, detta försvinner dock om jag startar om den och kommer inte tillbaka på bra länge, så det har jag inte orkat bry mig om. Däremot kör jag så gott som alltid med G-Sync avstängt då jag nästan exklusivt spelar CS. Är det detta som gör att jag inte upplever några av de problemen ni beskriver?

Permalänk

Det är möjligt. Har inte heller några problem men har nästan bara spelat med g-sync avstängt (TF2) bortsett från en hundra timmar skyrim, och har den alltid på 120hz. Köpte också när den släpptes.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Var på Webbhallen och lämnade i min ASUS ROG Swift PG278Q idag. Den har fungerat perfekt till igår (inköpt 20150215).
Igår blev bilden plötsligt blev lite suddig och man såg tunna linjer över skärmen om man tittade lite närmre och fonterna såg lite mask ätna ut. Webhallen skulle skicka in den till någon serviceverkstad, får se om dom anser att det är fel på skärmen. Det känns som man är på nåder hur serviceverkstaden uppfattar bilden om det är fel eller inte.

Fick tillbaks min (eller rättare sagt en ny skärm) idag 19/5 och upptäckte att factory menyn fanns tillgänglig vilket jag inte sett tidigare.I den ser man nått som heter Die Temp, den ligger just nu på 49°C. Tror att det är temperaturen på scaler kretsen. Utöver det så ser man en massa olika versions nummer på olika saker.

Permalänk
Medlem

FAN, nu har problemen med vita linjerna och sånt kalas dykt upp igen. Verkar inte vilja gå bort den här gången heller. Orkar inte skicka iväg skiten på reparation. Helvete.

Antar att det bara är att bita i det sura äpplet och skicka in skiten. Sista gången jag någonsin köper en ASUS-produkt, allting de gör pajar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

FAN, nu har problemen med vita linjerna och sånt kalas dykt upp igen. Verkar inte vilja gå bort den här gången heller. Orkar inte skicka iväg skiten på reparation. Helvete.

Antar att det bara är att bita i det sura äpplet och skicka in skiten. Sista gången jag någonsin köper en ASUS-produkt, allting de gör pajar.

Håller med man har tappat förtroende för ASUS efter den här historien. Dom borde ju gå ut med ett officiellt uttalande om vad som är fel på skärmen för den är ju uppenbarligen inte ok.

Permalänk
Medlem

Stänger alla av g-sync eller och varför? försäljningstrick kanske? Bättre och bara köra 120/144hz?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Oj, hade ingen aning om att det var så stora problem med denna.
Jag köpte en sådan här igår och är helt mind blown över hur trevligt det är med G-sync.
Ska jag lämna tillbaka den på öppet köp eller är problemen lösta nu?
Det vore ju inte jättekul om den överhettade och dog. Är problemet G-sync med 144hz? Är risken mindre om jag ställer hzrate till 120?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Oj, hade ingen aning om att det var så stora problem med denna.
Jag köpte en sådan här igår och är helt mind blown över hur trevligt det är med G-sync.
Ska jag lämna tillbaka den på öppet köp eller är problemen lösta nu?
Det vore ju inte jättekul om den överhettade och dog. Är problemet G-sync med 144hz? Är risken mindre om jag ställer hzrate till 120?

Du ska självklart köra de inställningar som du vill ha, jag körde min på 120hz och den gick sönder ändå. Fick en ny och nu kör jag den i 144hz.

Permalänk

Fortfarande ingen som hört något uttalande från Asus ännu?
Min skärm (nr2) funkar fortfarande men har lite blå bleed i nedre kanten som syns vid mörk bild.
Har dock inte bestämt mig för att reklamera den ännu, vill nog inte ha en ny ROG igen utan pengarna tillbaka i sådana fall. Failure rate på denna skärm vore intressant att veta..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk

Nu börjar jag bli orolig. Jag beställde skärmen igår. Den kommer i morgon tror jag. Det känns som att det var ett dåligt val. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sertacumas:

Nu börjar jag bli orolig. Jag beställde skärmen igår. Den kommer i morgon tror jag. Det känns som att det var ett dåligt val. Vad tycker ni?

Jag äger inte skärmen, men jag har varit sugen på den ett tag nu. Men efter att ha läst både här och på andra sidor på nätet så känner jag personligen att det inte är ett bra köp.

Låt mig förtydliga det, för alla som har ett fungerande exemplar så är det ett bra köp. Personligen dock, så brukar jag inte köpa mjölk där X% är sur, utan jag vet att när jag köper Arlas mjölk, så säger deras rykte att jag får ett felfritt ex. Just nu har Asus ryktet emot sig och det verkar som stor chans att man får ett exemplar, med mindre än önskvärda drag. Jag står dock inte i något större behov av en ny skärm just idag så jag väntar nog tills nästa G-sync modell släpps, alt Swift 2:an det har ryktats en del om

Permalänk
Medlem

Har haft lite problem av och an med min ROG. Jag kommer inte ihåg exakt men så länge jag kan minnas så har den av och an tappat signalen med datorn. Sen blivit svart en stund och sedan kommit tillbaks. Men idag när jag startade datorn så var skärmen helt svart i några timmar. Kom sedan helt plötsligt tillbaks i 15-20 minuter och har nu varit svart i två timmar. Komplett verkade inte vilja fixa det åt mig utan skickade mig vidare till Asus hemsida där jag skulle fylla i ett formulär. Trots att jag har ett 12 månaders trygghetsavtal. Men det kanske inte spelar någon roll. Tveksam till om jag vill ha en ny sån här dock. Hellre att jag får mina pengar tillbaka om det nu skulle gå och skaffa Acers predator.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Har haft lite problem av och an med min ROG. Jag kommer inte ihåg exakt men så länge jag kan minnas så har den av och an tappat signalen med datorn. Sen blivit svart en stund och sedan kommit tillbaks. Men idag när jag startade datorn så var skärmen helt svart i några timmar. Kom sedan helt plötsligt tillbaks i 15-20 minuter och har nu varit svart i två timmar. Komplett verkade inte vilja fixa det åt mig utan skickade mig vidare till Asus hemsida där jag skulle fylla i ett formulär. Trots att jag har ett 12 månaders trygghetsavtal. Men det kanske inte spelar någon roll. Tveksam till om jag vill ha en ny sån här dock. Hellre att jag får mina pengar tillbaka om det nu skulle gå och skaffa Acers predator.

Har du testat att byta kabel? Jag hade sådant problem med min Dellskärm och sedan bytte jag kabel och så löste det sig. En annan gång hade jag samma problem fast då har det varit drivrutinerna som krånglade.

Jag har förövrigt en Swift som fungerat felfritt sen första dagen. Ägt den snart 1 år! Alltid 144 Hz och spelat massvis med CS:GO

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

har fått nog av Asus nu

Jag funderade på denna 144 hz skärm , blev väldigt impad på INET ...försäljaren sa givetvis inget om allt som står här när jag frågade honom om det varit strul med G sync ...han sa att i början var det problem med mjukvaran , men nu var det fixat..han sa inget om att folk får byta skärmar hela tiden ...försäljare är försäljare kort och gott , som säger bara det som folk vill höra....folk måste tydligen lusläsa forum innan man ska köpa nya innovativa produkter...jag har faktiskt bojkottat Asus nu för jag tycker dom skryter för mycket om alla sina produkter
Alla fräcka namn och nya lösningar på allting ..allt skryt hur bra Asus är har gjort att jag köpte ett Msi moderkort istället...och någon skärm vågar jag verkligen inte köpa efter läst allt detta....fick nog av Asus när jag fick fel på min Laptop ...himla massa bestyr för att få En DOA ..Dead on Arival produkt...högtalaren som sitter under tangentbord på en G751 JY Rog var totalt värdelös ..lät som det var knäckebröd inne i högtalaren ..räckte att någon prata ! ...kostar 19990 kr ...och nu fick jag ju äntligen en ny !!
Jag har G sync i 75 HZ med en beta driver .det är ju GTX 980 kort i denna laptop ..så den spelar grymt bra för att vara en laptop ;)'och den är väldigt tyst för att vara så avancerad ! Tack Asus ..men inga mera produkter nu

Sedan är det faktiskt så att företagen inom dataskärmar kan inte samsas av en gemensam standard av G Sync ..har jag fattat rätt
så håller Amd på med en egen variant så det verkar vara en himla djungel .denna skärm som ni har strul med har ju funnits länge nu
och G sync har det pratats mycket om ..den intressanta frågan är ju varför vissa skärmar håller och andra inte
är det en värmefråga ...dom skärmarna som gått sönder..?? sitter folk hemma nu på sommaren och svettas..öppna fönstren ...sätt en fläkt bakom och blås på skiten då !! jag vill bara hjälpa till ..för Asus själva verkar inte ha många ideer om denna skärm !!

Tack för ordet..nu ska jag Sova !!

Det skramlar i den nya laptopens högtalare också ...nu vet jag att det är offtopic .sorry ...nu fick jag pengarna tillbaka
ska aldrig mera köpa laptops från Asus ....dom skyller på dåliga serier !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevin68:

Jag funderade på denna 144 hz skärm , blev väldigt impad på INET ...försäljaren sa givetvis inget om allt som står här när jag frågade honom om det varit strul med G sync ...han sa att i början var det problem med mjukvaran , men nu var det fixat..han sa inget om att folk får byta skärmar hela tiden ...försäljare är försäljare kort och gott , som säger bara det som folk vill höra....folk måste tydligen lusläsa forum innan man ska köpa nya innovativa produkter...jag har faktiskt bojkottat Asus nu för jag tycker dom skryter för mycket om alla sina produkter
Alla fräcka namn och nya lösningar på allting ..allt skryt hur bra Asus är har gjort att jag köpte ett Msi moderkort istället...och någon skärm vågar jag verkligen inte köpa efter läst allt detta....fick nog av Asus när jag fick fel på min Laptop ...himla massa bestyr för att få En DOA ..Dead on Arival produkt...högtalaren som sitter under tangentbord på en G751 JY Rog var totalt värdelös ..lät som det var knäckebröd inne i högtalaren ..räckte att någon prata ! ...kostar 19990 kr ...och nu fick jag ju äntligen en ny !!
Jag har G sync i 75 HZ med en beta driver .det är ju GTX 980 kort i denna laptop ..så den spelar grymt bra för att vara en laptop ;)'och den är väldigt tyst för att vara så avancerad ! Tack Asus ..men inga mera produkter nu

Sedan är det faktiskt så att företagen inom dataskärmar kan inte samsas av en gemensam standard av G Sync ..har jag fattat rätt
så håller Amd på med en egen variant så det verkar vara en himla djungel .denna skärm som ni har strul med har ju funnits länge nu
och G sync har det pratats mycket om ..den intressanta frågan är ju varför vissa skärmar håller och andra inte
är det en värmefråga ...dom skärmarna som gått sönder..?? sitter folk hemma nu på sommaren och svettas..öppna fönstren ...sätt en fläkt bakom och blås på skiten då !! jag vill bara hjälpa till ..för Asus själva verkar inte ha många ideer om denna skärm !!

Tack för ordet..nu ska jag Sova !!

Öh?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Lämnade min Swift till återförsäljaren idag pga "blurry text" problemet
Ville lämna tillbaka den helt och hållet men hade gått över öppet köp med 3 dagar :/
Finns det något sätt att få igenom det ändå?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jonas1972:

Vet inte riktigt vad han vill komma fram till.
Swift är bästa gaming skärm atm tycker jag.

Har 3 stycken och 1 fick jag RMA fick ny på 4 dagar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vet inte riktigt vad han vill komma fram till.
Swift är bästa gaming skärm atm tycker jag.

Har 3 stycken och 1 fick jag RMA fick ny på 4 dagar.

Så trots de problem den de fakto dras med anser du ändå att den är skitbra? Är det verkligen rimligt att rekommendera folk att köpa den som det ser ut nu? Vart går gränsen för när en produkt inte längre kan anses som tillförlitlig i hänseendet kvalité och funktion?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tellus82:

Så trots de problem den de fakto dras med anser du ändå att den är skitbra? Är det verkligen rimligt att rekommendera folk att köpa den som det ser ut nu? Vart går gränsen för när en produkt inte längre kan anses som tillförlitlig i hänseendet kvalité och funktion?

Jag anser är bästa gäming skärm jag testat av alla top skärmarna ja.

Sen hade jag vänta tå swift 2 i dagsläget.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Happ det jag väntat på har hänt. Min blev suddig nu efter bara 2veckor. Tyvärr läste jag inte denna tråden innan köpet, annars hade det blivit någon annan skärm.
Får bli en reklamation.
Tråkigt...

Edit* Fick pengarna tillbaks från CDON så beställde en Acer 27" XB270HU 2560x1440 IPS-panel på 144hz 4ms med G-Sync.
Var trots allt det närmsta jag kunde hitta med G-Sync och tillomed IPS framför TN. Något dyrare skärm men ska vara nått i hästväg.
Kan vara ett alternativ för de som vill sluta krångla med sina ROG skärmar.

ACER
Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Ja.. Man undrar verkligen hur många Swift ASUS fått byta ut vid det här laget..

Jag köpte min PG278Q i januari, den fungerade ca 2 månader, sen blev det problem med suddig text, flimmer och horisontella linjer.

ASUS skickade mig en ny (gick väldigt smidigt) och den fungerade felfritt i ca 3 månader (fram tills för några dagar sedan), och nu är det samma strul igen...

Man har ju tappat förtroendet för ASUS helt efter detta...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Avstängd

Har haft min Swift sedan releasen. Men nu så har den börjat att cp:a sig på liknande sätt som så många andra har beskrivit.

Jag har en enorm clouding i nedre högra hörnet, och runt omkring samma område så har min bakgrundsbelysning börjat att flimmra något förbannat när jag startar spel eller skärmtestningsprogram. (Intermittenta fel)

alla spel har dessutom börjat att lagga på skärmen vilket är fruktansvärt irriterande.

Jag har skickat in ansökan till inet på garanti. Återstår att se vad jag får för svar därifrån.

Permalänk
Skrivet av anumeon:

Har haft min Swift sedan releasen. Men nu så har den börjat att cp:a sig på liknande sätt som så många andra har beskrivit.

Jag har en enorm clouding i nedre högra hörnet, och runt omkring samma område så har min bakgrundsbelysning börjat att flimmra något förbannat när jag startar spel eller skärmtestningsprogram. (Intermittenta fel)

alla spel har dessutom börjat att lagga på skärmen vilket är fruktansvärt irriterande.

Jag har skickat in ansökan till inet på garanti. Återstår att se vad jag får för svar därifrån.

Inet har inte hand om garantiärenden. Ring asus sverige kundtjänst och fixa en ärende id och gör en anmälan genom webbformuläret.

iaf...

Köpte min Swift vid release och funkade felfritt till slutet av augusti nu.

Nu har jag väntat sen slut Augusti för att få en ny skärm. Strul från lagret och totala lögner från support har jag fått och ingen som helst tidangivelse mer än att de "väntar på enheter att komma in till lagret". Börjar bli riktigt irriterad och kommer snart driva all min energi att få varenda krona tillbaka. Helt sjukt att jag ska behöva vänta så här många veckor när samsung kan få, reparera fysiskt samma skärm och skicka tillbaka på mindre än 6 arbetsdagar (refererar till min brors skärm som gick sönder)

Ingen som har tips på vad jag ska göra? Verkar som de inte är så intresserade av att följa deras egna garantier och våra lagar.

Permalänk
Avstängd

@darkmohaha: Jag fick svar från Inet att de har accepterat garantiärendet. Men jag antar att de skickar skärmen direkt till ASUS efter att ha bedömt den snabbt på egen hand?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darkmohaha:

Inet har inte hand om garantiärenden. Ring asus sverige kundtjänst och fixa en ärende id och gör en anmälan genom webbformuläret.

iaf...

Köpte min Swift vid release och funkade felfritt till slutet av augusti nu.

Nu har jag väntat sen slut Augusti för att få en ny skärm. Strul från lagret och totala lögner från support har jag fått och ingen som helst tidangivelse mer än att de "väntar på enheter att komma in till lagret". Börjar bli riktigt irriterad och kommer snart driva all min energi att få varenda krona tillbaka. Helt sjukt att jag ska behöva vänta så här många veckor när samsung kan få, reparera fysiskt samma skärm och skicka tillbaka på mindre än 6 arbetsdagar (refererar till min brors skärm som gick sönder)

Ingen som har tips på vad jag ska göra? Verkar som de inte är så intresserade av att följa deras egna garantier och våra lagar.

Hej,

Har du anmält din skärm till butiken du köpt den ifrån eller direkt till ASUS? För så länge ska du inte behöva vänta på en ny skärm. PM:a skärmens serienummer till mig så kollar jag vad som har hänt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anumeon:

@darkmohaha: Jag fick svar från Inet att de har accepterat garantiärendet. Men jag antar att de skickar skärmen direkt till ASUS efter att ha bedömt den snabbt på egen hand?

När jag kontaktade Inet sa de tydligt att de inte har hand om garantiärenden och jag måste vända mig direkt till asus iallafall.

Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Har du anmält din skärm till butiken du köpt den ifrån eller direkt till ASUS? För så länge ska du inte behöva vänta på en ny skärm. PM:a skärmens serienummer till mig så kollar jag vad som har hänt.

Skickat PM.

Nej jag tycker också detta är lite konstigt att man ska behöva vänta så länge. Inte så himla kul och sitta på en 8 år gammal skräp skärm.

Å andra sidan så började det med att det blev strul från lagret/rma tjänsten. Mitt RMA nummer blev ihopblandat med någon annans i england så när tillslut jag tvingande en på supporten att lägga lite extra tid än standard svaren så kom vi fram till att det var en totalt fel serienummer och ett helt annat land som RMA:n var lagd i??? Trots att jag har konfirmationsemail som stämde bra med mina uppgifter (serienummer, rma nr). Så vi bestämde att göra en helt ny RMA och nu har jag väntat 2 veckor utan någon uppdatering.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anumeon:

@darkmohaha: Jag fick svar från Inet att de har accepterat garantiärendet. Men jag antar att de skickar skärmen direkt till ASUS efter att ha bedömt den snabbt på egen hand?

Skrivet av darkmohaha:

När jag kontaktade Inet sa de tydligt att de inte har hand om garantiärenden och jag måste vända mig direkt till asus iallafall.

För skärmar så är det samma utbytesprocess för både återförsäljare och privatpersoner. Så det spelar ingen roll om ärendet startas av er själva genom vårt webbformulär eller om ni lämna in skärmen till återförsäljaren.

Visa signatur
Permalänk

Vet inte hur mycket du känner till om problemen med skärmen, eller hur mycket du får diskutera det ASUS_Caroline, men får fråga ändå;

Har man kommit fram till vad det är som gör att skärmarna strular? Misstankarna från ägarna verkar ju vara g-sync enheten, och sedan jag fick hem skärm nummer 3 har jag helt enkelt struntat i att slå på g-sync (och hittills har den fungerat felfritt).

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD