Windows 10 Home-användare påtvingas automatiska uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

vem skulle vilja stänga av automatiska uppdateringar? det är ju bara bra att windows håller datorn fullt uppdaterad?

Jag vill välja själv om jag ska installera nya drivrutiner t.ex.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

vem skulle vilja stänga av automatiska uppdateringar? det är ju bara bra att windows håller datorn fullt uppdaterad?

Njaa, både ja och nej. Självklart är det bäst att alltid ha dem senaste säkerhetsuppdateringarna men ibland så händer det att en uppdatering förstör något; senast det hände mig så slutade min nätverksdriver totalt att fungera; gick inte ens när jag uppdatera drivrutinen till senaste versionen osv.
Nu vet ju jag hur jag ändå kan fixa det men "vanliga", okunniga personer kan inte alltid löse det själva. Och när ett liknande problem händer ett flertal datorer i ett litet-medium företag så kan det också bli problematiskt...
Mao så är det bra att ha ett val...

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnystedt86:

Dock är det inte alltid man vill att datorn startar om utan förvarning eller att hela internet laggar ihop pga en uppdatering.

Självklart är det negativt om man tvingas på något istället för valbarhet.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Dock är det inte alltid man vill att datorn startar om utan förvarning eller att hela internet laggar ihop pga en uppdatering.

Självklart är det negativt om man tvingas på något istället för valbarhet.

När det kommer en uppdatering, det är då datorn ska jobba ensam utan människa när datorn är klar då.. Kan du börja leka med datorn igen. Det är just det som är grund regeln i en dator maskin..

Men visst jag förstår din poäng vad menar bud

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av casserly:

Och när ett liknande problem händer ett flertal datorer i ett litet-medium företag så kan det också bli problematiskt...
Mao så är det bra att ha ett val...

Tyvärr finns det en massa konservativa "administratörer med ECDL" där ute som tycker att allt var bättre förr, och försöker hålla kvar vid Windows XP bara för att det är bekant, samtidigt som systemen är sårbara och vidöppna mot omvärlden.

Det kommer sannolikt att finnas ett val, med Pro-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

När det kommer en uppdatering, det är då datorn ska jobba ensam utan människa när datorn är klar då.. Kan du börja leka med datorn igen. Det är just det som är grund regeln i en dator maskin..

Men visst jag förstår din poäng vad menar bud

Men om någon råkar sitta i en turnering i något spel t.ex? Jag vet inte, men eftersom DX12 kommer nu så verkar ju microsoft ändå bry sig lite om gamers.

Kan som sagt även vara folk som har en limit på hur mycket dom kan tanka ner varje månad och då blir det krångligt. Förstår idén bakom men folk ska inte behöva betala det dubbla när dom klarat sig med en home-version lika bra, endast för att slippa bli påtvingande uppdateringar när Microsoft vill.

Har en känsla av att det kommer fulversioner utav win10 där folk slipper detta men ändå kan få nya uppdateringar på något vis och det måste väl svida för alla betalande kunder?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ska man sitta på lan o tävla enkelt gör en manuell uppdatering så är det klart

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

ska man sitta på lan o tävla enkelt gör en manuell uppdatering så är det klart

Om uppdateringen inte släppts när man redan påbörjat turneringen? Ska man behöva sitta och bestämma tider beroende på hur MS bestämmer att deras uppdateringar ska skickas ut?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast

Finns det något bra argument för att man helt enkelt inte ska kunna stänga av detta?
För jag håller absolut med om att många "Svenssons" är lite slarviga med uppdateringar etc och det här är nog bra för de flesta men varför inte ens kunna ha möjligheten att stänga av det som power-user någonstans lite längre in i avancerade inställningar där ingen Svensson letar?

För oavsett hur diskret uppdateringarna installeras och om Windows 10 inte kräver en omstart så kommer det absolut att stjäla CPU och/eller disk-prestanda.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Vad står Pro för?

Om man gick ut och mätte så kan jag slå vad om att problemen med ouppdaterade system som kör Pro är försvinnande få i förhållande till antalet Home-versioner. Det är helt naturligt att en nerdummad version har mer såna här funktioner.

Jag tror att du har helt rätt. Mycket smart av Microsoft att tvinga på uppdateringar på Home-varianterna som säkert lider mest av säkerhetsproblem, "okunniga" användare och virus m.m.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Om uppdateringen inte släppts när man redan påbörjat turneringen? Ska man behöva sitta och bestämma tider beroende på hur MS bestämmer att deras uppdateringar ska skickas ut?

Om du set det som stort problem så är det enkelt att lösa i lan har inte servern kopplad till wan nätet då
inget wan nät så kan inte os uppdatera sig

hittills har jag inte haft nått problem med Windows uppdatering när jag spelar lan bruka låta dator checka före innan jag ska spela för att slippa få en ovälkommen hälsning på skärmen att datorn ska startats om .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Om du set det som stort problem så är det enkelt att lösa i lan har inte servern kopplad till wan nätet då
inget wan nät så kan inte os uppdatera sig

hittills har jag inte haft nått problem med Windows uppdatering när jag spelar lan bruka låta dator checka före innan jag ska spela för att slippa få en ovälkommen hälsning på skärmen att datorn ska startats om .

Alla turneringar sker inte via LAN utav även online. Möjligheten att kunna stänga av notifikation och automatisk nedladdning/installering behöver finnas där utan att folk ska behöva betala för pro-versionen.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Ser detta som ett stort PLUS för Microsoft. Äntligen implementerar de denna funktion. Som borde funnits för länge sedan.

Den vardaglige användaren vet väl knappt vad uppdatering är ens?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Vilket I-landsproblem när man blir påtvingad en massa säkerhetsuppdateringar och buggfixar. Damn you Microsoft!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Personligen tror jag att MS tänker rätt nu. De löser problemen med framförallt Windows XP där opatchade system finns som svärtar ner produkten och gör det svårare att supporta operativsystemen. Kan man försöka få så många som möjligt att köra samma version så finns det nog otroligt mycket att vinna på, både för Microsoft, utvecklare av olika slag, (förhoppningsvis) företag men också vanliga hemanvändare.

Dock förutsätter jag att Microsoft ser till att testa uppdateringarna innan publicing bättre än vad de gjort senaste året. Väldigt många dåliga uppdateringar som släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Bra att detta uppmärksammas på flera sidor för det är vansinne. Du kan inte göra särskilt mycket med Pro heller, mer än att senarelägga. Men jag fann idag att det verkar finnas en lösning att stänga av automatisk uppdatering av drivers:

http://www.tenforums.com/attachments/windows-updates-activation/19170d1431846403-refuse-driver-updates-windows-10-a-screenshot-1-.png

Jag hoppas verkligen detta fungerar i praktiken.

Edit: Verkar som det inte gör nån skillnad. Satte dessa inställningar på min windows 8.1-burk och körde en "check for updates" och den listar ändå en ny driver för min AMD-GPU som troligtvis installerats om jag haft automatiska uppdateringar aktiverade.

Nä, det funkar inte, man får välja bort med hjälp av 3:e parts powershell moduler.
Jag får en drivrutin efter varje build som pajjar mitt trådlösa tangentbord... jag måste gömma den drivrutinen manuellt varje gång.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Jag ser INTE fram emot att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Jag förutspår en mycket besvärlig tid framöver på jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Jag struntar i hur det fungerar som standard, så länge jag som power-user kan ställa in det så som jag vill ha det.

Skriver som jag skrivit tidigare. Väntar någon/några månader på recensioner.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Jag ser INTE fram emot att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Jag förutspår en mycket besvärlig tid framöver på jobbet.

Hur löser du det idag? Struntar i att uppdatera?

Permalänk
Medlem

Då jag har 8.1 pro så lär det inte röra mig, men finns det NÅGON användare där ute som välkomnar automatiska uppdateringar?
Jag stänger av uppdateringar på allt, appar, program, mobilappar allting.
Spel som uppdateras automatiskt? Forcera ett stopp. Om det inte går? Avinstallera.
Spotify som uppdateras utan tillåtelse? Avinstallera skiten och installera aldrig dretet igen (ljudkvaliteten var ändå undermålig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Då jag har 8.1 pro så lär det inte röra mig, men finns det NÅGON användare där ute som välkomnar automatiska uppdateringar?
Jag stänger av uppdateringar på allt, appar, program, mobilappar allting.
Spel som uppdateras automatiskt? Forcera ett stopp. Om det inte går? Avinstallera.
Spotify som uppdateras utan tillåtelse? Avinstallera skiten och installera aldrig dretet igen (ljudkvaliteten var ändå undermålig).

Har också 8.1 pro så kommer egentligen inte bli lidande utav detta själv men tycker ändå det är riktigt tråkigt för användare med home utgåva.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur löser du det idag? Struntar i att uppdatera?

Jag jobbar med programvaror för synskadade som i många fall inte kan se när windows uppdateras eller dess textrutor, många av dem har aldrig ens "sett" sitt operativsystem utan bara hört det i talayntes eller på en punktdisplay i textform. Inga av dessa hjälpmedel fungerar när datorn är på väg att stängas av eller starta upp vilket gör att de inte förstår något alls av vad windows update är eller gör, vilket resulterar i många support samtal redan idag angående varför deras dator tar så lång tid att starta eller stängas av. På ett specifikt program som heter Guide så lägger det sig ovanpå hela operativet med en förenklad meny i nummer form gör funktioner såsom epost eller dokument skrivande men eftersom det ligger överst ser inte brukaren popups eller varningar i bakgrunden vilket jag förutspår kommer medföra många arga samtal när de får skriva om dokument från grunden när datorn plötsligt startas om för en uppdatering. För de som använder denna programvara stänger vi av windows update, ja..

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, Microsoft tar bort möjligheten att stoppa Windows från uppdatera automatiskt och folk är glada. Skulle något liknande handla om MAC så skulle folk skratta att Apple låser in folk. Men hell, valmöjligheter vem behöver det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Bra. Användare som frivilligt sitter på Home-versionen kan ändå inget om datorer så det är bra att de får barnvakt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bra. Användare som frivilligt sitter på Home-versionen kan ändå inget om datorer så det är bra att de får barnvakt.

Vilket fruktansvärt tråkigt sätt att se på saken.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vilket I-landsproblem när man blir påtvingad en massa säkerhetsuppdateringar och buggfixar. Damn you Microsoft!

Håller verkligen med!

Men seriöst, folk gnäller väldigt ofta på att Microsoft är dåliga på att uppdatera bland annat webbläsaren (webbutvecklare som är trött på att göra lösningar åt iE8) och att det finns massa säkerhetshål i Windows. Det här är ett försök att verkligen se till att folk har det bästa. Ja, det betyder också att det kommer finnas problem med tredje-parts mjukvara, drivrutiner etc när det släpps men det betyder också att en jävla massa annat är mycket säkrare och snabbare sen får vi tyvärr vänta med olika fixar till olika program/spel men det kommer fixas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Beskrivit problemet utförligt 3-4 ggr och numera klickar jag bara iväg förfrågan om den dyker upp.
Bortsett från det problemet och att bankid inte stöds så är jag helnöjd.

Då har du ju gjort vad du kan.
Är det kanske någon udda drivare eller 3:e part program som är orsaken? (eftersom de inte hittat/lagat det menar jag)

Skrivet av SanyaIV:

Inte i Windows 10, där måste man använda programmet som nämndes av SweCarl, annars finns inget inbyggt "Dölj uppdatering" i Windows 10, du kan inte heller välja i en lista av funna uppdateringar utan det är alla eller inga.

Kan ej tala för SweCarl men för mig så tvingade den på mig uppdateringar från Nvidia till mitt GTX 780 vilket resulterade i fryst Windows (fryser så fort startskärmen visas), inte så enkelt att avinstallera en uppdatering om du inte kan använda datorn.. Och att komma in i Safe Mode är ju sedan Windows 8 i princip omöjligt om man inte redan kan komma in i Windows (i alla fall på min dator)

Win 7 är nog den sista versionen med äkta "safe mode". Men å andra sidan ska Nvidia inte släppa en Certad drivare som inte fungerar. (Ironiskt med tanke på hur många som hyllar Nvidia dom bättre på drivare, och mina AMD kort har fungerat klockrent i Win 10, både nya och gamla)

Men du kan stänga av automatiska drivrutinsuppdateringar, och detta ser jag inte som något som kommer förändras. Det som sägs är säkerhetsuppdateringar... inte drivrutiner. Drivrutiner är bara där per automatik, men går att stänga av som sagt.

Skrivet av kevve1:

Men om någon råkar sitta i en turnering i något spel t.ex? Jag vet inte, men eftersom DX12 kommer nu så verkar ju microsoft ändå bry sig lite om gamers.

Kan som sagt även vara folk som har en limit på hur mycket dom kan tanka ner varje månad och då blir det krångligt. Förstår idén bakom men folk ska inte behöva betala det dubbla när dom klarat sig med en home-version lika bra, endast för att slippa bli påtvingande uppdateringar när Microsoft vill.

Har en känsla av att det kommer fulversioner utav win10 där folk slipper detta men ändå kan få nya uppdateringar på något vis och det måste väl svida för alla betalande kunder?

Varje gång jag har haft dessa uppdateringar som kräver omstart mm så får jag frågan och kan skjuta upp det upp till 8 timmar.
Med tanke på att man inte ska sitta nonstop framför en dator mer än så ändå så bör det vara mer än nog med tid att göra klart vad man behöver och sen manuellt starta om.

Sen tror jag inte de fulversioner som kommer, är baserade på Home. Det brukar alltid vara Ultimate/Pro i Win 7/8.
Dessa borde då kunna senarlägga dem iaf. Problemet är att alla dessa fulversioner behöver hoppa över lite uppdateringar, annars skriker de att de är olagliga
Så du får nu en fulversion där du kan skjuta upp dem, men som artikeln säger, efter ett tag så får du helt enkelt inte fler uppdateringar tills du gjort de första som du skjöt upp.

Håller dock med dig ang de stackarna på 3G/4G. Och det är därför jag vägrar kalla dem bredband...
Men man kan förhoppningsvis ställa in en gräns på mängd data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vilket fruktansvärt tråkigt sätt att se på saken.

Och vad är ett "roligt" sätt att se på saken menar du? Jag är realist. De flesta som har home-versionen har det för att de köpt en dator med det färdiginstallerat på, och de vet inte ens vad Windows update är. Att de då ska få gå omkring med säkerhetshål i datorn och bli del i botnet osv är bara dumt. Jag vet inte hur många gånger jag hört "Jasså, jag trodde det var automatiskt" när jag hutar åt folk för att de inte uppdaterat sina datorer, men med den här funktionen så blir det ju automatiskt och alla blir nöjda. Vill man kunna skjuta på uppdateringar klickar man förmodligen inte på allt som rör sig, och har minst Pro-versionen, så jag ser inget problem i det.

Jag vet att många kanske förväntar sig och tycker att det är roligt att jag ska spy galla över Microsoft. Men det är ett minne blott. Nu när de tagit bort den idiotiska startskärmen som standard och förmodligen kommer lägga ner Windows phone känns det som om de gör saker rätt. Steve Balmer var ett dumhuvud, Satya Nadella vet vad han gör. Och jag tänker inte sitta och klaga bara för att folk tycker att det är underhållande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Förstår inte varför detta skulle vara något dåligt? Svenssons där ute har en stor tendens att inte uppdatera sitt OS alls. Detta är bara positivt i mina ögon.

Då är det bättre att göra det till Default och gömma undan möjligheten att stänga av. Svenssons kommer då ändå aldrig reflektera över att man kan stänga av funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och vad är ett "roligt" sätt att se på saken menar du? Jag är realist. De flesta som har home-versionen har det för att de köpt en dator med det färdiginstallerat på, och de vet inte ens vad Windows update är. Att de då ska få gå omkring med säkerhetshål i datorn och bli del i botnet osv är bara dumt. Jag vet inte hur många gånger jag hört "Jasså, jag trodde det var automatiskt" när jag hutar åt folk för att de inte uppdaterat sina datorer, men med den här funktionen så blir det ju automatiskt och alla blir nöjda. Vill man kunna skjuta på uppdateringar klickar man förmodligen inte på allt som rör sig, och har minst Pro-versionen, så jag ser inget problem i det.

Jag vet att många kanske förväntar sig och tycker att det är roligt att jag ska spy galla över Microsoft. Men det är ett minne blott. Nu när de tagit bort den idiotiska startskärmen som standard och förmodligen kommer lägga ner Windows phone känns det som om de gör saker rätt. Steve Balmer var ett dumhuvud, Satya Nadella vet vad han gör. Och jag tänker inte sitta och klaga bara för att folk tycker att det är underhållande.

Men gör det automatiskt men att man manuellt kan stänga av det och låta det vara som pro-versionen i alla fall. Det är väl så det funkar i win 8.1 t.om. Detta gäller väl även drivrutiner som jag förstått och det är nog det dummast med allting, det finns ju t.om drivrutiner som bränt folks grafikkort. Nu kan du tycka att det är grafikkortstillverkarnas jobb att se till att detta inte händer men Microsoft kan i alla fall se till att man har tid och läsa om folks reaktioner först.

Låt folk gå in i registret och ändra eller vad som helst men att påtvinga folk det för att dom har home är bara dumt.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.