Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

14 åring som vill tjäna mera pengar!

Permalänk
Medlem

14 åring som vill tjäna mera pengar!

Hej på er alla sweclockers!
Jag är en kille på 14 år som vill tjäna lite mera pengar. Just nu har jag 300 kr i månaden som ska räcka till nöjen o sånt (bio, bowling, extra kläder m.m)
Jag tycker att pengarna inte alltid räcker till, för liksom en kebab går ju på 70 spänn, så det känns lite lite i nuläget. Och det är inte alltid så kul att vara personen som inte kan hänga med
Nu ska jag förhandla månadspeng till i början av åttan, och jag vill ha lite tips på argument att använda för att höja mig till 400-450.
Jag skulle också vilja ha lite andra tips på hur jag kan tjäna lite extra!
Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Tacks för svar!

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Jag delade ut reklam och plockade torv när jag var i din ålder, var det ända sättet att få upp pengen för min del
Kolla om någon i din närhet vill ha gräset klippt eller liknande för en extra peng
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av eribo01:

Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Är inte det saker man ska göra vare sig man får betalt eller inte, eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Hej på er alla sweclockers!
Jag är en kille på 14 år som vill tjäna lite mera pengar. Just nu har jag 300 kr i månaden som ska räcka till nöjen o sånt (bio, bowling, extra kläder m.m)
Jag tycker att pengarna inte alltid räcker till, för liksom en kebab går ju på 70 spänn, så det känns lite lite i nuläget. Och det är inte alltid så kul att vara personen som inte kan hänga med
Nu ska jag förhandla månadspeng till i början av åttan, och jag vill ha lite tips på argument att använda för att höja mig till 400-450.
Jag skulle också vilja ha lite andra tips på hur jag kan tjäna lite extra!
Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Tacks för svar!

Extra knäck på ett lager och sortera skruv m.m

Inte lätt att hitta, men den där kebaben har du tjänat in på en timme om du lyckas

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Är inte det saker man ska göra vare sig man får betalt eller inte, eller har jag missat något?

kanske ska jobba som betjänt när han blir äldre?
Sjukt att föräldrarna ska betala för att ungen ska ställa in disk eller sköta skolan osv.

OnT: dela ut reklam? Sälj tidningar ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Är inte det saker man ska göra vare sig man får betalt eller inte, eller har jag missat något?

När jag var i den åldern gjorde jag likvärdiga saker som en del av familjen. Hade ingen bror att hämta med istället ved att stapla. Jag fick ingen "månadspeng" utan fick istället hela barnbidraget men ansvarade själv för kläder, busskort mm. Dom hjälpte dock till när det skulle inhandlas dyrare saker som vinterjacka eller vinterskor.

Det kan vara ett förslag för TS, då kan du själv prioritera vad du behöver. Hänga med på en bio eller nya brallor.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Hm, detta är ju egentligen vanlig försäljning.

Jag skulle nog rekommendera "door-in-the-face"-tekniken. Detta går ut på att du först ställer ett högre bud än det du egentligen vill nå. När föräldrarna då nekar, backar du till det du egentligen vill ha.
I och med att du var villig att kompromissa, kommer reprocitetsregeln göra att även de vill kompromissa.

Jag skulle lagt upp det i stil med
"Kalle får X00 kronor i månadspeng, det tycker jag låter vettigt?"
- Nej, fö' bövelen!
"Okej, jag håller med om att det faktiskt är lite väl mycket. Vad tror ni om Y00 kronor istället? Eftersom jag vill vara med på aktiviteterna mina polare gör."
(sidonot; experiment har visat att när vi konfronteras med ordet "eftersom" så är vi betydligt mer benägna att gå personen till mötes, oavsett vad som kommer efter "eftersomet".)

Utöver ovanstående så skulle du behöva komma på något mer att lägga till på din lista över saker du ska göra. Spelar ingen större roll vad det är, bara så att föräldrarna känner att de får ut något mer.

Ledsen för att jag snöade in i psykologi, men tycker sånt här är kul ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kanske ska jobba som betjänt när han blir äldre?
Sjukt att föräldrarna ska betala för att ungen ska ställa in disk eller sköta skolan osv.

OnT: dela ut reklam? Sälj tidningar ?

Hade han inte fått betalt för det så hade han haft noll i inkomst och därmed inte haft några nöjen alls utanför familjen. Det hade varit sjukt och skadligt för hans sociala umgänge och det håller nog alla med om är fel. Det här handlar nog mer om en tydlig konsekvens ifall han skulle försumma något av hans ansvar, dvs utebliven månadspeng.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Svensk direktreklam? Men lönen är skit bara så du vet.
http://www.delareklam.nu/index.php?page=jobba-med-oss

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

klicka annonser, segt i början, Men har typ en nu income på 70 dollar i veckan utan att riktigt inte behöver göra nått. referaler is the shit

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Hade han inte fått betalt för det så hade han haft noll i inkomst och därmed inte haft några nöjen alls utanför familjen. Det hade varit sjukt och skadligt för hans sociala umgänge och det håller nog alla med om är fel. Det här handlar nog mer om en tydlig konsekvens ifall han skulle försumma något av hans ansvar, dvs utebliven månadspeng.

Så du menar att din unge måste ha inkomst för att sköta läxorna?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har själv kommit på en idé. (Jag är 16)
Du identifierar var det bor gamlingar i ditt område.
Sen klär du dig bra,verka pålitlig, sen går du och knackar på och erbjuder dig att handla åt dem. De ger dig en inköpslidsta alt. du ger dem ditt nummer.
De betalar när de får sina varor. Sen tar du kanske en hundring i betalt för att handla åt dem.
Om du hittar 5 äldre intresserade så har du stadiga 500 KR i veckan.
De är ofta ganska trötta och uppskattar att de slipper de påfrestande arbetet med att bära sina kassar.
Detta förutsätter dock att du har ett visst startkapital. Ca 1500 kr.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Så du menar att din unge måste ha inkomst för att sköta läxorna?

Läste du alls vad Vaun skrev?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

klicka annonser, segt i början, Men har typ en nu income på 70 dollar i veckan utan att riktigt inte behöver göra nått. referaler is the shit

Kan du förklara lite mer i detalj? Hur fungerar det? Vad är det för annonser?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toivo83:

Så du menar att din unge måste ha inkomst för att sköta läxorna?

Det är väl ändå ett väldigt negativt sätt att se på det, en morot skadar aldrig. Sen så efterfrågades inte uppfostringstipps till hans föräldrar utan något helt annat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har delat ut reklam, tyckte inte det var värt slantarna man faktiskt får, Minns inte vad det var nu men kanske några hundra för många timmars jobb.

Permalänk
Medlem

Jaa, alltså några av grejerna är ju rätt självklara, oavsett om man får nått för det eller inte:)
Den där psykologigrejen har jag kört förrut, den är väldigt effektiv, hehe
Problemet är ju att dela ut reklam faktiskt då är skitbetalt, så det är ju kanske inget jag är jättesugen på...
Fortsätt gärna med förslag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Hej på er alla sweclockers!
Jag är en kille på 14 år som vill tjäna lite mera pengar. Just nu har jag 300 kr i månaden som ska räcka till nöjen o sånt (bio, bowling, extra kläder m.m)
Jag tycker att pengarna inte alltid räcker till, för liksom en kebab går ju på 70 spänn, så det känns lite lite i nuläget. Och det är inte alltid så kul att vara personen som inte kan hänga med
Nu ska jag förhandla månadspeng till i början av åttan, och jag vill ha lite tips på argument att använda för att höja mig till 400-450.
Jag skulle också vilja ha lite andra tips på hur jag kan tjäna lite extra!
Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Tacks för svar!

Till att börja med så tjänar du inga pengar i dagsläget. Du får pengar för du sköter dig... din månadspeng har krav på att du inte bara dräller runt hemma och förväntar dig att bil uppassad. För övrigt ett jätte bra sätt att lära barn/ungdomar att både sköta pengar, och dessutom att pengar ofta inte kommer utan ansträngning.

Men jag antar att du förstår den biten. Och jag antar dina föräldrar både bäddar sina sängar och städar huset/lägenheten passar din brorsa och lagar mat och dukar utan att de får en krona av någon.

De var perspektivet.

Vad är det du undrar egentligen. Hur du får högre månadspeng? eller hur du kan tjäna mer pengar? (Dvs faktiskt ta ett jobb)

Högre månadspeng:

Mitt tips är att du erbjuder dina föräldrar med en tidssparande tjänst som gör de verkligen kan koppla av när de jobbat klart.

Mitt förslag är att du föreslår för dina föräldrar att du ska planera mat till dina föräldrar OCH göra inköpen på affären för middag Måndag Tisdag och Onsdag. Detta förutsätter ju att ni inte bor allt för långt ut i skogen. Men kan du köpa kebab på din fritid kan du nog handla på ICA. Tanken är förstås inte att du ska betala maten med din månadspeng utan du ersätt för utlägget mot kvitto. Plocka undan i köket och diska och torka av ingår i tjänsten. Skulle du vara villig att göra en sådan insats för att hjälpa dina föräldrar tror jag nog de kan unna dig lite mer pengar för nöjen. Men de kräver förstås att dina föräldrar har pengar över att ge dig. Har man inte pengar över så kan man inte heller ge dem till dig.

Skaffa ett jobb:

Om dina föräldrar har ont om pengar så är skaffa ett eget jobb enda alternativet till mer egna pengar. Så funkar de nämligen för alla i den vuxna världen. Spelar ingen roll hur snäll och hjälpsam man är... Man måste ha ett jobb som någon erbjuder pengar för att få utfört.

Att skaffa ett jobb kan vara svårt även för vuxna, och ännu svårare för personer under 18 eftersom arbetsmarknaden inte är riktigt gjord för er. Men dela ut reklam men finns även andra enkla jobb. Har inte alla tipsen här eftersom de är svårt. Men om de är detta du är ute efter så kan nog vi på sweclockers komma med lite tips i vart fall.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Som andra har skrivit redan. Fixa ett extra knäck genom att dela ut reklam, sälja tidningar eller vad man nu kan hitta. Sen att få pengarna för barnbidraget, ta ansvar och göra de flesta inköpen själv fungerade bra för min del när jag var 13.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Inaktiv

Köp windows licenser på blocket och sälj här på marknaden. Verkar dra in en bra slant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Till att börja med så tjänar du inga pengar i dagsläget. Du får pengar för du sköter dig... din månadspeng har krav på att du inte bara dräller runt hemma och förväntar dig att bil uppassad. För övrigt ett jätte bra sätt att lära barn/ungdomar att både sköta pengar, och dessutom att pengar ofta inte kommer utan ansträngning.

Men jag antar att du förstår den biten. Och jag antar dina föräldrar både bäddar sina sängar och städar huset/lägenheten passar din brorsa och lagar mat och dukar utan att de får en krona av någon.

De var perspektivet.

Vad är det du undrar egentligen. Hur du får högre månadspeng? eller hur du kan tjäna mer pengar? (Dvs faktiskt ta ett jobb)

Högre månadspeng:

Mitt tips är att du erbjuder dina föräldrar med en tidssparande tjänst som gör de verkligen kan koppla av när de jobbat klart.

Mitt förslag är att du föreslår för dina föräldrar att du ska planera mat till dina föräldrar OCH göra inköpen på affären för middag Måndag Tisdag och Onsdag. Detta förutsätter ju att ni inte bor allt för långt ut i skogen. Men kan du köpa kebab på din fritid kan du nog handla på ICA. Tanken är förstås inte att du ska betala maten med din månadspeng utan du ersätt för utlägget mot kvitto. Plocka undan i köket och diska och torka av ingår i tjänsten. Skulle du vara villig att göra en sådan insats för att hjälpa dina föräldrar tror jag nog de kan unna dig lite mer pengar för nöjen. Men de kräver förstås att dina föräldrar har pengar över att ge dig. Har man inte pengar över så kan man inte heller ge dem till dig.

Skaffa ett jobb:

Om dina föräldrar har ont om pengar så är skaffa ett eget jobb enda alternativet till mer egna pengar. Så funkar de nämligen för alla i den vuxna världen. Spelar ingen roll hur snäll och hjälpsam man är... Man måste ha ett jobb som någon erbjuder pengar för att få utfört.

Att skaffa ett jobb kan vara svårt även för vuxna, och ännu svårare för personer under 18 eftersom arbetsmarknaden inte är riktigt gjord för er. Men dela ut reklam men finns även andra enkla jobb. Har inte alla tipsen här eftersom de är svår. Men om de är detta du är ute efter så kan nog vi på sweclockers komma med lite tips i vart fall.

Tack för detta svar!
Jo alltså, det ligger faktiskt nåt i det du säger, bra sagt!
Det jag är ute efter är att tjäna mera pengar och även skaffa högre månadspeng så alla förslag är välkommna
Det här med maten var en riktigt bra ide, problemet är att mina päron kommer hem med tåg, och precis bredvid stationen ligger coop, så de tycker det passar bra att handla på vägen hem.
Men testa kan man alltid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Och vi har det gott ställt hemma, så de kan nog ge mig lite högre allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Skrivet av eribo01:

Hej på er alla sweclockers!
Jag är en kille på 14 år som vill tjäna lite mera pengar. Just nu har jag 300 kr i månaden som ska räcka till nöjen o sånt (bio, bowling, extra kläder m.m)
Jag tycker att pengarna inte alltid räcker till, för liksom en kebab går ju på 70 spänn, så det känns lite lite i nuläget. Och det är inte alltid så kul att vara personen som inte kan hänga med
Nu ska jag förhandla månadspeng till i början av åttan, och jag vill ha lite tips på argument att använda för att höja mig till 400-450.
Jag skulle också vilja ha lite andra tips på hur jag kan tjäna lite extra!
Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Tacks för svar!

Försök kanske hitta ett sätt att tjäna pengar på ett intresse du har. Jag gillar till exempel att göra appar så då försöker tjäna lite extra pengar på det genom att kanske göra en app och ha en reklam i den. Tjänade cirka 200kr per månad för en app med 2000 aktiva användare. Annars kan man ju också dela ut reklam, känner en del som gör det.

Tagit bort off topic
Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Tack för detta svar!
Jo alltså, det ligger faktiskt nåt i det du säger, bra sagt!
Det jag är ute efter är att tjäna mera pengar och även skaffa högre månadspeng så alla förslag är välkommna
Det här med maten var en riktigt bra ide, problemet är att mina päron kommer hem med tåg, och precis bredvid stationen ligger coop, så de tycker det passar bra att handla på vägen hem.
Men testa kan man alltid

Skickades från m.sweclockers.com

Även om de kommer med tåget och de stannar precis vid Coop så tror jag de skulle tycka de var väldigt skönt bara kunna gå direkt hem och ha mat färdig som väntar på bordet.

Anledningen till att detta är en bra uppgift är för det inte är direkt lätt. Kräver både att du kommer på en bra rätt... som inte bara är hamburgare och pizza. Köper alla råvaror i lagom mängd. Får gärna vara så att du använder samma råvara till 2 olika middagar. Inte alltid förpackningarna är lagom stora för att passa till en middag. Och ibland är det dyrt att köpa så små förpackningar om de finns större. Till detta kommer bäst före datum (som inte betyder man måste slänga maten... men bör ha koll hur länge något håller sig och använda det innan dess).

Så en avancerad uppgift som jag tror dina föräldrar skulle vara stolta om du klarade av. Dessutom är det väldigt bra träning... Du kommer nämligen vara tvungen att göra precis detta 7 dagar i veckan så fort du flyttar hemifrån... så kan vara skönt att träna 2-3 dagar i veckan nu.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Så du menar att din unge måste ha inkomst för att sköta läxorna?

Det är bara bra att barnen får pengar att hantera själva, kallas oftast för månadspeng, 300kr kan knappast ses som en orimlig summa jag hade själv 100kr i månaden när jag var 12. Då får du ju dessutom något att hota med att dra in om ungen missköter sig. Sen om han vill ha flera 1000kr får han se till att jobba som tidningsbud eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Testpilot

När jag var mellan 14-16 så jobbade jag först med att dela ut reklam, sedan gick jag över till att jobba telefonförsäljning.
Reklam-jobbet gav runt 4-5tusen i månaden, medan sälj var på ren provision (4st sälj var ett krav per pass, men gav mellan 5-800kr beroende på vilket bredband).

Att sköta saker som hushållsysslor är inte något i mitt tycke man ska ha betalt för, det är något man gör för att man är delaktig i en familj.
Så ska du förhandla månadspengen så rekommenderar jag att du erbjuder dig att hjälpa måla huset eller tvättar bilen. Något som sparar dina föräldrar sin dyrbara tid helt enkelt, som gör att de kan lägga fokus på annat

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

http://www.saljkvp.se/ tycker du ska ta en titt på att sälja kvällsposten, Jag gjorde det i din ålder. Knacka dörr och sälja tidningen en timme varje söndags förmiddag vid ~11 tiden så fick jag 250kr per gång. 1000kr i månaden för 4 timmars jobb är rätt hyfsatt + så säljer man extra när det är röd dag. Beror så klart på hur många tidningar du säljer. Lönen bestod dock av 50% dricks, har för mig att man kan sälja lördagar också men då blir det inte mycket kvar av helgen. Detta ger mycket högre lön/h än reklamutdelng.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Hej på er alla sweclockers!
Jag är en kille på 14 år som vill tjäna lite mera pengar. Just nu har jag 300 kr i månaden som ska räcka till nöjen o sånt (bio, bowling, extra kläder m.m)
Jag tycker att pengarna inte alltid räcker till, för liksom en kebab går ju på 70 spänn, så det känns lite lite i nuläget. Och det är inte alltid så kul att vara personen som inte kan hänga med
Nu ska jag förhandla månadspeng till i början av åttan, och jag vill ha lite tips på argument att använda för att höja mig till 400-450.
Jag skulle också vilja ha lite andra tips på hur jag kan tjäna lite extra!
Det jag gör nu för mina 300 är:
Städar rummet
Bäddar sängen
Ställer i saker i diskmaskinen
Hämtar min brorsa, fast nu ska han börja gå hem själv
Sköter läxorna
Passar min brorsa
Dukar

Tacks för svar!

Har väl inte så mycket att komma med förutom dom tips och förslagen man redan har angett.
Men ett sätt att tjäna in lite extra pengar på, det är ju det här att sälja kvällstidningar ( Expressen, GD och Kvällsposten ).

http://www.saljtidningar.se/

Vet väl däremot inte hur mycket man får per sålt lösnummer. Men jag kan väl tänka mig att man tjänar mer på att sälja kvällstidningar än tex det här med att dela ut reklam. Eller inte. Men det känns ändå som att man kan tjäna in mer pengar i slutändan på att sälja kvällstidningar. Lite beroende på hur många lösnummer man säljer, vill säja.

Än det här med reklamutdelning, tex.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

nått som funka är samla in pant ... tomburkar .. för några år sen drog en grabb in 7800 kr på att samla pant och han samla in för att kunna köpa sin dröm cykel en montebaik som kosta 9400 kr
mellanskillnaden gick han föräldrar in med efter som han hade slitit bra för att få in pengarna.

sen har du om du bor lite på sidan snart bärsäsongen finns lite där att tjäna pengar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem