The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuud:

Är det någon som har koll på vad den där alternative movement-möjligheten syftar på? För övrigt verkar 1.07 lösa många problem, dock nämnde de inget om mutagen-buggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Många klagade väl på att Geralt rörde sig lite klumpigt bl. a. så detta är väl, lite som det står, ett alternativ till den nuvarande. Kanske lite mer responsiv, etc.

Och angående mutagenbuggen; syftar du då på att du inte kan sätta ihop mutagen eller buggen där mutagenbonusar inte förblir? Har nämligen sett folk klaga på att de inte kan sätta ihop mutagens trots fixen i 1.06

Gäller det mutagenbonusarna, så hoppas jag med att detta är något som kommer att fixas snart!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av nuud:

Är det någon som har koll på vad den där alternative movement-möjligheten syftar på? För övrigt verkar 1.07 lösa många problem, dock nämnde de inget om mutagen-buggen.

Jag hoppas att den gör så att han börjar springa direkt och inte tar ett par steg sen börjar springa. Men det är bara vad jag hoppas: )

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Jag hoppas att den gör så att han börjar springa direkt och inte tar ett par steg sen börjar springa. Men det är bara vad jag hoppas: )

Ah det vore något!
Kan ju nämna det för de som ej vet om det; det finns för nuvarande en bugg i spelet där varje gång du laddar en ny save så tappar du procentuell mutagen power. Dvs om du har en greater mutagen med tre aktiva skills i rätt färg så får du istället 20% eller 28% effekt istället för 40%. Det kommer fortfarande stå 40% men om du unequippar och sedan equippar den igen ser du på dina stat details att du får mer sign intensity/AP/Vitality

Visa signatur

Fractal Design R4 - Asus Z87-A - Intel i7 4770k@4.6GHz - Corsair 16GB (2x8G) 1600Mhz - Gigabyte Geforce GTX 780 Windforce - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 840 EVO 120GB - Seagate 1TB 7200RPM - Noctua UH-14s - EVGA Supernova G2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Många klagade väl på att Geralt rörde sig lite klumpigt bl. a. så detta är väl, lite som det står, ett alternativ till den nuvarande. Kanske lite mer responsiv, etc.

Och angående mutagenbuggen; syftar du då på att du inte kan sätta ihop mutagen eller buggen där mutagenbonusar inte förblir? Har nämligen sett folk klaga på att de inte kan sätta ihop mutagens trots fixen i 1.06

Gäller det mutagenbonusarna, så hoppas jag med att detta är något som kommer att fixas snart!

Syftar på den med bonusarna då man måste re-equippa sina mutagens efter varje load

För mig löste 1.06 alla crafting-relaterade problem med mutagens

Visa signatur

Fractal Design R4 - Asus Z87-A - Intel i7 4770k@4.6GHz - Corsair 16GB (2x8G) 1600Mhz - Gigabyte Geforce GTX 780 Windforce - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 840 EVO 120GB - Seagate 1TB 7200RPM - Noctua UH-14s - EVGA Supernova G2 1000W

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Aard?

Ja nog skulle den flyga en bra bit i alla fall, men tror att den skulle behöva sitta i ett städ eller liknande för att Aard skulle göra något överhuvudtaget

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har patch 1.07 gått live ännu? Hur många gig var den på i så fall?
Sitter numera på ett begränsat (20 Gb) 4g-abonnemang i väntan på mitt fiber som installeras i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Sitter numera på ett begränsat (20 Gb) 4g-abonnemang i väntan på mitt fiber som installeras i höst.

Lär nog iallafall blir några Mb över Haha, nejdå, jag har inte sett något än, men det är ju som sagt en stor patch. Dock borde det inte vara några problem!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Den lär inte komma på några dagar än.

Officiellt inlägg från idag;
http://forums.cdprojektred.com/threads/50750-What-s-the-hold-...

Citat:

When we have news about the date for the 1.07 patch, we'll let everyone know.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det är ju bara en patch, inte DLC direkt eller nya texturer. Gissar på att den är max 250mb.

Är det bara jag som är dålig eller blir spelet fruktansvärt svår efter White Orchard? Åkte till Valen och jag kan inte komma vidare, alla quest jag tar är för svåra, jag dör på typ 1 slag och de regenererar liv osv. Kör på näst svåraste.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Det är ju bara en patch, inte DLC direkt eller nya texturer. Gissar på att den är max 250mb.

Är det bara jag som är dålig eller blir spelet fruktansvärt svår efter White Orchard? Åkte till Valen och jag kan inte komma vidare, alla quest jag tar är för svåra, jag dör på typ 1 slag och de regenererar liv osv. Kör på näst svåraste.

Gör side-missions (i White orchard om det behövs) se till att uppgradera och reparera armour och ha ordentligt med potions osv. Spelar på svåraste och inte haft jättestora problem förutom när jag möter fiender långt över min egna level, eller större grupper med fiender.

Kan vara en idé att packa på sig ordentligt med mat så du kan ha fullt HP när du går in i striderna.

Är det monster eller människor eller båda två du har problem med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Gör side-missions (i White orchard om det behövs) se till att uppgradera och reparera armour och ha ordentligt med potions osv. Spelar på svåraste och inte haft jättestora problem förutom när jag möter fiender långt över min egna level, eller större grupper med fiender.

Kan vara en idé att packa på sig ordentligt med mat så du kan ha fullt HP när du går in i striderna.

Är det monster eller människor eller båda två du har problem med?

Jag tyckte att jag gjorde det allra mesta i White Orchard, utforskade en del, gjorde många quest. Har lite uppdaterad rustning och svärd, allt helt och ganska mycket mat med mig. Använder potions men tycker inte de gör så stor skillnad. Mötte t ex den där giftiga "spindel bossen" i några gruvor i Valen och ajg kan inte ens skada den överhuvudtaget.

Har egentligen problem med båda, men mest med monster.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast

Någon som vet hur bra SLI fungerar för Kepler-GPU'er nu efter ett par månader? Vet ju att det var dåligt först men det kanske har fixats?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Äntligen laddar patchen ner på PS4, 7,591GB ligger den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Någon som vet hur bra SLI fungerar för Kepler-GPU'er nu efter ett par månader? Vet ju att det var dåligt först men det kanske har fixats?

Alltid funkat bra för mig.

Skrivet av stesor:

Äntligen laddar patchen ner på PS4, 7,591GB ligger den på.

7.5gb!?
Den bör släppas till PC snart, inom 24h skrev dom.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Den bör släppas till PC snart, inom 24h skrev dom.

http://forums.cdprojektred.com/threads/52056-Patch-1-07-comin...

Citat:

Ok guys, take it from someone who used to be a modder on these forums before joining CDPRed (so maybe I have earned some "street cred"):

There is no reason for us to artificially delay a PC patch because of consoles. Actually, many patches so far have been released first on PC (1.06 was PC exclusive). We don't only fix general bugs and improve many features with 1.07, but we also fix issues specific to the platforms; of course including the PC. This means that while some platforms might be in the process of certification, the work on the others continues.
Please be patient and have a little trust, it won't be long. This is my last answer regarding this issue, because soon you guys will be busy playing W3 with the new patch anyway - on all platforms.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Du bör vara minst lvl5 när du lämnar White Orchard och ha viper svärden. När du väl hamnat i Velen så är det bara att köra på main quest tills du kommer upp några lvl's och kan ta lite sidequests.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

@Baxtex: Du bör vara minst lvl5 när du lämnar White Orchard och ha viper svärden. När du väl hamnat i Velen så är det bara att köra på main quest tills du kommer upp några lvl's och kan ta lite sidequests.

Okej, då får jag nog gå tillbaka, tror jag är på level 2 eller 3.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ser ut som att patchen börjar trilla in hos folk nu. http://forums.cdprojektred.com/threads/52056-Patch-1-07-comin...

Inget hos mig än dock men inte länge kvar nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Ser ut som att patchen börjar trilla in hos folk nu. http://forums.cdprojektred.com/threads/52056-Patch-1-07-comin...

Inget hos mig än dock men inte länge kvar nu

Troll skulle jag säga Testa att köra repair/verify så får du se att du får upp exakt samma sak. Märkligt, om han nu hade hämtat patchen, att han inte tog en screenshot på själva hämtningen av den.

Här återskapar jag det han gjorde:

EDIT: Tog bort en spoiler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu ligger patchen uppe på GOG.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem

Patch v1.07 på väg ned nu

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tyckte att jag gjorde det allra mesta i White Orchard, utforskade en del, gjorde många quest. Har lite uppdaterad rustning och svärd, allt helt och ganska mycket mat med mig. Använder potions men tycker inte de gör så stor skillnad. Mötte t ex den där giftiga "spindel bossen" i några gruvor i Valen och ajg kan inte ens skada den överhuvudtaget.

Har egentligen problem med båda, men mest med monster.

Precis de problemen jag har också (eller så är man så jävla dålig), men jag försöker att tycka om spelet men har så himla svårt för det.
Det gör ingen större skillnad vad man har/gör, tycker att det har någon större effekt.
Och allt tar sådan tiiid, olja svärdet, se till att du har rätt formel, spotta i rätt riktning mm.

Nåväl, jag får väl försöka lite till och får se om man kan få "nåt" iallafall.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

GoG är väldigt segt just nu. Verkar som servrarna är överbelastade. Ganska imponerande att en patch belastar servrarna så mycket ändå

Den försenade DLCn till Ciri finns också tillgänglig nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

GoG är väldigt segt just nu. Verkar som servrarna är överbelastade. Ganska imponerande att en patch belastar servrarna så mycket ändå

Den försenade DLCn till Ciri finns också tillgänglig nu.

Men inte på Steam

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Men inte på Steam

Mest bara irriterande just nu. Stor blå knapp som vill att jag ska ladda ner men går inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Mest bara irriterande just nu. Stor blå knapp som vill att jag ska ladda ner men går inte

Samma här. Installation failed, connection problem. (GOG)

Permalänk
Medlem

Såja nu verkar det som den tankar nya patchen :). Den laddar iaf ner något som är 7,5 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Såja nu verkar det som den tankar nya patchen :). Den laddar iaf ner något som är 7,5 GB.

7gig? omg, nån changelog?

Permalänk
Skrivet av Falcon:

7gig? omg, nån changelog?

http://thewitcher.com/news/view/1081

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar!
7.5GB måste vara bland de största, ej dag-0, patcharna som kommit de senaste åren?

Fan sjukt...