Hjälp med speldator med längre livslängd. Priset spelar mindre roll, kan tänka mig att spara till drömdatorn
Jag vill ha en speldator som fixar vad Fallout 4 nu kommer tänkas kräva med högsta upplösning samt massor av moddar. Jag spelar även ett indiespel som heter dwarf fortress som inte kräver särskilt mycket från grafik men som är sjukt krävande på processorn (ska man köpa och överklocka senaste i7an?) Ett par SSD diskar vill jag också ha. Jag har en bättre hälft som har krav på ljudvolymen och som kanske skulle kunna störa sig om rummet blir en bastu när man gamear. Kan man undvika värmen och ljudet och fortfarande få prestandan om man satsar på vattenkylning?
Som rubriken antyder vill jag ha en dator med lång livslängd där jag har möjlighet att lägga till ett till grafikkort när det "gamla" inte riktigt hänger med. En sak till med grafikkortet. Jag vill helst ha ett AMD. Jag har bildat mig en fördom att Nvidia är lite som Microsoft var och pressar sina samarbetsparners att göra precis som de vill. Dock har jag förstått att Nvidia just nu har de bästa korten på marknaden? Stämmer det trots att AMD nu har släppt sitt nya?
Jag har kollat lite på chassin och det vita Phantex evolve är sjukt snyggt, men som jag förstod det är det inte byggt för att vara tyst. Fractal designs tysta define r5 är rätt snyggt även om jag gillar portal-sentry-bot vibbarna från det förra mer. Jag vet egentligen inte om en miditower räcker för att i framtiden trycka in två feta gameingkort med tillräcklig kylning?