Permalänk
Medlem

Internetleverantör ADSL

Hej alla!

Tänkte fråga er om vad ni tycker om vissa internetleverantörer.
Jag har nu BBB, fast har haft så mycket strul med dem att jag har tröttnat. Inget fungerar som det skall och börjat funderat på att byta till något annat. Priset på BBB är ganska dyrt för 24mbit + IP tel. drygt 450 sek.
Tele2 erbjuder 24mbit + IP tel. för runt 380 kronor, vilket är betydligt mindre. Men jag undrar hur är dem som leverantör? Tele2 har dåligt ryckte, men vad tror ni, är det värt att byta bort BBB? Vad har ni för erfarenhet?

Tack!

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bredbandsbolaget innan jag fick fiber hemma, men det var ju innan den här historian med tele2... då fungerade det bra. Jag kollade rätt noga på konkurenten Telia och det har "alltid" varit lite dyrare men väldigt positivt (över lag) med dom som leverantör. Alla dom här leverantörerna har strul med modem... så, om du kan... skippa fast telefoni och skaffa en egen router som bara har hand om bredbandet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Vi har själv haft tele2 och dom var kanon när vi hade dom, Fina hastigheter och varit hjälpsamma när modem strulat.

Jag har bara gott att säga om Tele2

Visa signatur

7800X3D, 16GB 6000Mhz, 7800XT 16GB

Permalänk

Jag kör med Telia aldrig haft några problem med dom.
Det kostar några kronor mer men det är det värt för att slippa problem.

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

BBB är skit, iaf för oss som hade ADSL och fick nöja oss med en 7år gamma switch då dom "säkerhets patchade routrarna" så dom inte gick använda och sen uppmanade kunderna att köpa egna om det inte dög.

Bahnhof, Sen jag fick fiber och bytte så har jag aldrig varit nöjdare

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag sitter i dagsläget med Telias "ADSL" som egentligen för tillfället är VDSL (för min del). Jag har haft en del strul med dåliga pingtider, dålig upp och nerhastighet samt att jag inte fått korrekt IP adress vid omstart av dator osv. Det sistnämda var löstes dock genom att återställa och rensa bort alla inställningar för DNS, IP och allt därtill.

Just nu fungerar det bra med en STOR drawback; Går inte att ha IP-telefoni samtidigt och behålla bra pingtider. Pingtiderna ökade för mig mer än dubbelt så mycket jämfört med att inte ha IP-telefoni i mitt abonnemang. Kolla på annan lösning för IP-telefoni som en tidigare i tråden sa

I det stora hela så är supporten vänlig och får ett OK på hur snabbt man får hjälp, ger tummen upp för Telia när det gäller både Fiber och ADSL.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, intressant detta. Funderar på byta faktiskt till tele2 :). Har trådlöst 4g från tele2 till paddan, täckning överallt. Så kanske tele2 levererar bättre kvalite nu än förr.

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03