Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Vafan uppgraderade just och inget funkar. Kan inte installera Geforce Experience, skärmupplösningen är fel, kan inte starta spel från Steam... Orkar inte...

Hade precis samma fel, fast steam testade jag aldrig (:

Men Windows update ordnade med drivrutinen från Nvidia och den enda som behövdes göras var en omstart av datorn så var allt fixat. Tog ett tag innan jag insåg detta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

tips på bättre foto visare som standard?

Personligen gillar jag nya
Annars är picasa ganska bra om du gillar lite mer som Windows Photo Viewer (Den gammla win 7,8 och 8.1 visaren)

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Vad jag vet kan man ej flytta OEM?

Går det är det billigare att köpa en sådan

Det har gått sen windows xp och troligen tidigare med om gamla moderkortet går sönder så klart (nu ska vi ju inte bryta mot licensavtal här )

Egentligen för MS ingen större förlust, bättre att sälja en licens än ingen. Men har alltid varit frågetecken runt detta vid varje windows släpp, men har har hittills vara i värsta fall ett telefonsamtal till en röstbrevlåda (automatiskkundtjänst ). Verkar vara så även i Windows 10 testa kör/run och slui.exe 4 funkar även få fram den i gratisversionen (höll nämligen på att försöka se om man fick någon giltig nyckel med win 10 och stötte på detta i windows egen hjälpsida) Så får du fram den rutan som hjälper dig att telefonaktivera (inget som förstör nuvarande licens om du bara använder kommandot).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Jaha, efter ca 1 dag så ballar startmenyn ut. Den öppnar inte trots att man klickat 1000 gånger. Provar lite tips efter googlande, men funkade inte. Så för att slippa installera om allt, fick jag återinviga start8-menyn igen. Aja, är faktiskt bättre än windows 10 menyn helt ärligt

Någon annan som har stött på det problemet?

Ja, för ett tag sen i Preview. Jag tror jag fixade det, minns tyvärr inte hur.

Nu funkar inte Cortana/Windows Search istället... går inte att söka på startmenyn med ett av kontona på datorn, har ett msft-konto och ett lokalt. Så det är något profilrelaterat men jag vet inte vad.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av shelter:

Ja, för ett tag sen i Preview. Jag tror jag fixade det, minns tyvärr inte hur.

Nu funkar inte Cortana/Windows Search istället... går inte att söka på startmenyn med ett av kontona på datorn, har ett msft-konto och ett lokalt. Så det är något profilrelaterat men jag vet inte vad.

Lokala går att söka internt på min win 10 installation i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Seriously?!
Detta är resultatet av ca 40 min tankning...med en 100/100 lina...med Killer Nicen bortkopplad och körs på Intel-gigabitporten. Ser ut som att man är klar lagom till 04:00 i natt då.

Udda, jag har 100/100 och jag har dragit ner windows7ult 32 och 64 och windows10 32, 64 och 32/64 och ingen av dom har tagit över 15min, inte ens när jag körde en update på en laptop.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Allt fungerar utom SanDisk ReadyCache SSD!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajer:

Hade precis samma fel, fast steam testade jag aldrig (:

Men Windows update ordnade med drivrutinen från Nvidia och den enda som behövdes göras var en omstart av datorn så var allt fixat. Tog ett tag innan jag insåg detta dock.

Tack, får ta tag i detta imorgon, tror jag formaterar helt enkelt och börjar om.

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen efter många om och men installera windows 10. Det bland annat raderade min linux partition när jag uppgraderade, sen tog den bort alla boot filer så inget startade. Förlorade massor med bilder bland annat som jag inte hade nån backup på såklart, som låg på min linux partition, är ganska irriterad på microsoft just nu.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Udda, jag har 100/100 och jag har dragit ner windows7ult 32 och 64 och windows10 32, 64 och 32/64 och ingen av dom har tagit över 15min, inte ens när jag körde en update på en laptop.

Fan asså, vet inte vart problemet ligger. Vad har du för leverantör? Antagligen hos servern, resultatet från Speedtest säger ju sitt:
Ping 15. Down 95:63. Up: 100:48
Får ta och pina mig igenom detta då. Dagens i-lands problem verkligen....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För mig gick det smärtfritt att uppgradera från Win 7 till win 10, men jag tycker windows 7 gränssnitt kändes bättre lämpat för stationära datorer.

Win 10 känns väldigt "cleant" och enkelt, nästan lite för cleant faktiskt. Överlag har jag inget att anmärka på än så länge, det enda skulle vara att det är lite sparsamt med bakgrundsbilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det har gått sen windows xp och troligen tidigare med om gamla moderkortet går sönder så klart (nu ska vi ju inte bryta mot licensavtal här )

Egentligen för MS ingen större förlust, bättre att sälja en licens än ingen. Men har alltid varit frågetecken runt detta vid varje windows släpp, men har har hittills vara i värsta fall ett telefonsamtal till en röstbrevlåda (automatiskkundtjänst ). Verkar vara så även i Windows 10 testa kör/run och slui.exe 4 funkar även få fram den i gratisversionen (höll nämligen på att försöka se om man fick någon giltig nyckel med win 10 och stötte på detta i windows egen hjälpsida) Så får du fram den rutan som hjälper dig att telefonaktivera (inget som förstör nuvarande licens om du bara använder kommandot).

Ok jag köper helldre Retail om det är så man inte får byta moderkort o.s.v med OEM om det skulle vara så

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarChild42:

Om man tagit del av gratiserbjudandet och vill göra en clean install, gör följande.

  1. Har du inte redan uppgraderat till Windows 10 (Home eller Pro), så gör det med hjälp av Windows 10 Media Creation Tool. Passa även på att göra en usb kopia och/eller iso för senare bruk.

  2. Se till att windows 10 aktiveras: WIN+R > slmgr.vbs /ato

  3. Extrahera den nya windows 10 nyckeln. T.ex. med hjälp av Magical Jelly Bean Keyfinder. Ladda hem och installera gratisversionen, och spara din nya nyckel.

  4. Boota datorn med usb:n du gjorde i steg 1 och ta bort gamla windows och återställningspartitioner.

  5. Fortsätt sedan installationen och när du uppges att ange nyckeln, ange windows 10 nyckeln du tilldelades i steg 2.

Nu har du en helt clean install! Lycka till!

Nja det där har du nu missförstått, eller den du översatt från. Här är en mer korrekt guide för clean:

  1. Ladda ner ISO från Microsofts hemsida för den version (Home/Pro) och CPU (32/64):
    http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

  2. Bränn denna till t.ex USB genom Rufus: https://rufus.akeo.ie/

  3. Se till att ditt Windows 7/8 har en giltig nyckel och är uppdaterat.

  4. Antingen a) Kör installationsprogrammet från USBn och välj att uppgradera Windows, eller b) uppgradera Windows genom uppdateringsappen som installerats på datorn.

  5. Efter att uppdateringen är klar startar du Windows och kollar att den är aktiverad vilken den bör vara automatiskt, annars klickar du bara på "aktivera".

  6. När ditt Windows 10 är uppgraderat och aktiverat klart kan du starta om från USB och där välja Custom installation, radera disken etc. och installera Windows 10 igen.

  7. När installationsprogrammet frågar efter serienyckel hoppar du bara över det.

  8. När du är klar med installationen kommer Windows aktiveras automatiskt. Du behöver inte ange en nyckel, och du kan installera om det på denna dator igen senare.

Behövs inte extrahera några nycklar eftersom alla uppgraderingsnycklar är samma för editions. Och Windows kommer känna igen din hårdvaruhash vid aktiveringen. Slmgr -Ato är endast en manuell variant av att trycka på aktiveringsknappen, killen som skrev det först trodde det gjorde skillnad eftersom servrarna var tungt belastade då och han spammade slmgr /ato I kommandoprompten tills den klickade. Behövs inte göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarChild42:

Om man tagit del av gratiserbjudandet och vill göra en clean install, gör följande.

  1. Har du inte redan uppgraderat till Windows 10 (Home eller Pro), så gör det med hjälp av Windows 10 Media Creation Tool. Passa även på att göra en usb kopia och/eller iso för senare bruk.

  2. Se till att windows 10 aktiveras: WIN+R > slmgr.vbs /ato

  3. Extrahera den nya windows 10 nyckeln. T.ex. med hjälp av Magical Jelly Bean Keyfinder. Ladda hem och installera gratisversionen, och spara din nya nyckel.

  4. Boota datorn med usb:n du gjorde i steg 1 och ta bort gamla windows och återställningspartitioner.

  5. Fortsätt sedan installationen och när du uppges att ange nyckeln, ange windows 10 nyckeln du tilldelades i steg 2.

Nu har du en helt clean install! Lycka till!

Det är betydligt enklare att helt enkelt köra den inbyggda reset-funktionen efter att du uppgraderat till Win10... det blir precis samma resultat.

http://www.qoncious.com/questions/how-restore-windows-10-fact...

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Ett första intryck

Jag tog mig lite tid här på eftermiddagen att uppgradera en arbetsdator ifrån Windows 7. Det är en bärbar Lenovo med SSD. Jämförelserna jag gör med annan mjukvara är bara till för att ge en bild av hur jag personligen upplever saker i Windows 10.

Noteringar under uppgraderingen

  • Uppenbarligen som för många andra var det struligt att få igång uppdateringen. Först ville jag kontrollera hur väl MS information om att uppgraderingen skulle ske automatiskt via Windows update fungerade. Nja, det fungerade inte så väl, utan fyllde loggen med felmeddelanden. Att manuellt rensa tidigare nedladdningar och dra igång uppdateringen ifrån CMD fungerade dock.

  • Kanske är trycket fortfarande högt, men nedladdningen av < 3GB tog ändå anmärkningsvärt lång tid.

  • Att gå från Windows 7 till 10 får väl ses som en större uppgradering, så den långa uppgraderingsprocessen till trots, så får det väl ses som acceptabelt.

Utseende

  • Första uppstarten kändes som en platt variant av KDE4.0 och precis som KDE vid den tiden känns det lite halvfärdigt, än om säkerligen mer stabilt än vad KDE4.0 (för er som kommer ihåg betedde sig KDE4.0 mer som RC eller t o m beta).

  • På ett sätt gillar jag fönstren som påminner lite om gamla goda minimalistiska OpenBox konfigurationer.

  • Däremot kan jag inte annat än döma ut helhetsintrycket. Värre röra av ej matchande ikoner och fönster har jag inte sett sedan... ja jag vet inte när. Kanske någon gammal egen mix av dåligt matchande GTK och QT GUI:n. Att öppna inställningar och därifrån öppna andra fönster känns lika uppfriskande som när man av misstag häller filmjölk istället för mjölk i teet eller kaffet.


Användning

  • Windows media player hängde sig vid skanning av innehåll på en mediaserver.

  • Jag kan inte påstå att jag känner någon stor skillnad, men kanske - om det inte är inbillning - så flyter Windows på lite bättre medan olika tjänster vid inloggning startas upp.

  • Jag förstår inte varför accesspunkter dyker upp som en närverksresurs i Explorer. En switch dök också tillfälligt upp. För en vanlig användare måste det upplevas som lite förvirrande att se dessa med för dem kryptiska MAC adresser skrivna under ikoner. (Edit: tydligen ska det gå att via dubbelklick komma till webbgränssnittet, vilket någon anser smidigt, men som jag personligen är tveksam till, då svenssons har nog svårt att skydda sina nätverksenheter genom att byta ut lösenordet.).

För att dra till med ett intetsägande uttryck så hoppas jag väl att det "under huven" fungerar hyfsat. Designen saknar dock helhet och känns för mig som produkten av ett team som länge mått dåligt av desperation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx12:

Jag har inte fått någon uppdatering än, utan får bara meddelandet att jag ska vänta på min tur. Finns det något sätt att snabba på uppdateringen? Har sett ut såhär sen den 29:e : http://i.imgur.com/5ZfuAis.png

Jag måste väl uppgradera via appen för att få nyckeln? Jag kan alltså inte bara boota från imagen som microsoft tillhandahåller?

Tror M$ väntar på klartecken från sina partners att deras drivrutiner mm. släpps till de som sitter fast i kön - VG DRÖJ!!

Satt fast i kön på 3 burkar i 3 dar men tröttnade och blåste in skiten från DVD - alla 3 saknar enl. AMD drivare till sina Radeonkort. Funkar dock i sk. kontorsgrafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjornS:

Det är betydligt enklare att helt enkelt köra den inbyggda reset-funktionen efter att du uppgraderat till Win10... det blir precis samma resultat.

http://www.qoncious.com/questions/how-restore-windows-10-fact...

^
Precis, man behöver inte göra en ren installation via skiva.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tror M$ väntar på klartecken från sina partners att deras drivrutiner mm. släpps till de som sitter fast i kön - VG DRÖJ!!

Satt fast i kön på 3 burkar i 3 dar men tröttnade och blåste in skiten från DVD - alla 3 saknar enl. AMD drivare till sina Radeonkort. Funkar dock i sk. kontorsgrafik.

Installerade Windows 10 via installationsverktyget, valde att behålla inställningar och filer, men inte program. Alla drivrutiner verkar ha följt med och verkar fungera, dock är det hur som helst min skoldator - ingen tung användning.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Ok jag köper helldre Retail om det är så man inte får byta moderkort o.s.v med OEM om det skulle vara så

Jo, man vet ju aldrig. Men bör ju kunna även byta moderkortet (många byter ju datorer rätt sällan och har tajt budget slipper dom köpa nytt os vid varje uppgradering är ett plus).

Ja kan ju vara så MS kör en fuling och låser även retail till hårdvaran, borde dom inte göra, men vem vet (dom har ju tagit idiotiska beslut förr).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

2 stora nackdelar med Microsoft Edge: 1, jag har inte kommit på hur man byter språk för rättstavning. 2, Ingen ad-block/extension support (än så länge)

Edit: Ingen option att återuppta sin förra session som i Chrome.

nu kanske du redan fått svar på detta, men det finns visst option för att Edge ska starta med de flikar som var öppna när du stängde programmet

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför vill ni inte ha drivrutiner till ljudet? Då hörs väl inget? Kanske har satt i ett ljudkort förstås för att få bättre ljud än det integrerade. Antar bästa lösningen i så fall är att inaktivera det integrerade ljudet i BIOS/UEFI. Själv vill jag gärna ha drivrutiner till all hårdvara som är inkopplad i datorn men vill jag inte använda inbyggda funktioner på moderkortet så inaktiverar jag dem i BIOS så är de liksom inte synliga för operativsystemet och därmed kommer drivrutiner inte att installeras. Fast gör det något om en drivrutin till hårdvara man inte använder skulle råka bli installerad?

Datorn jag har Windows 10 på har fått alla drivrutiner "out of the box" antingen direkt vid installationen eller från Windows update. Kan inte tänka mig det finns någon anledning att jaga andra drivrutiner på internet om de medföljande fungerar.

Jag kör med ett G35 headset som har egna drivrutiner och mjukvara samt att jag har drivrutiner för ljud via HDMI på grafikkortet så det räcker för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

^
Precis, man behöver inte göra en ren installation via skiva.

Reseten är verkligen en användbar funktion. Dels för den här rena installationen, men också för att återställa en maskin inför försäljning- Precis som man gör med en mobiltelefon... Det går ju till och med att göra extra paranoid wipning av disken för att omöjliggöra att någon kan återställa dina gamla filer.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Gick från Win7 pro till Win 10 pro, än så länge så rullar det (hade lite problem med mina creative X-fi drivare...men det funkar). Dock gillar jag inte interfacet så mycket, allt känns platt och trist. Jag har inte kört Win 8 då jag hoppade över det totalt, men nu verkar man ju se att det fortsätter i win 10 om än dock kanske lite bättre. Fortfarande väldigt "platt" och trist design.
Annars... rullar väl på ok, inget att klaga på förutom UAC som vanligt är en jävla pain in the ass.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, man vet ju aldrig. Men bör ju kunna även byta moderkortet (många byter ju datorer rätt sällan och har tajt budget slipper dom köpa nytt os vid varje uppgradering är ett plus).

Ja kan ju vara så MS kör en fuling och låser även retail till hårdvaran, borde dom inte göra, men vem vet (dom har ju tagit idiotiska beslut förr).

Vart kan man få ett konkret svar vad som gäller med OEM och Retail då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

nu kanske du redan fått svar på detta, men det finns visst option för att Edge ska starta med de flikar som var öppna när du stängde programmet

Jo tack nu hittade jag det!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Vart kan man få ett konkret svar vad som gäller med OEM och Retail då?

Undrar ärligt det själv. MS själva verkar inte måna om att ge ut info till kunder.

Förstår inte hur dom sluta med bulder med windows 8.

Men troligen kanske det dyker upp en press release på nyhetsidor. Som det gjorde med windows 8.

Men borde ju kommit upp nu när Os:et är släppt (kom ju i win 8 några dagar innan släpp om jag inte har fel), ja är nog den rörigaste släppet dom gjort hittills.

Hoppas att det klarnar om några veckor (helst så snart som möjligt, vad som är skillnaden och vad som är fördelen mellan OEM och retail).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

tjenare, jag har köpt win 7 pro för min nya dator , måste jag installera windows 7 och sen installera alla uppdateringar och sen uppgradera till windows 10 och sen göra en clean install? eller kan jag bara installera windows 7 och sen ladda ner http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 och uppdatera direkt till win 10 och sen göra clean install?

Permalänk
Skrivet av Rex1:

tjenare, jag har köpt win 7 pro för min nya dator , måste jag installera windows 7 och sen installera alla uppdateringar och sen uppgradera till windows 10 och sen göra en clean install? eller kan jag bara installera windows 7 och sen ladda ner http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 och uppdatera direkt till win 10 och sen göra clean install?

Sistnämnda är bättre behöver bara göra en reset då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har använt win 10 sen igår och tycker den är hur bra som helst. Gillar nya layouten och nya startmenyn.
Gillar edge, känns som den är smidigare än ie.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Skillnaden är att MS lagrar ditt lösenord hos sig samt att din kompis per automatik delar ut det till alla sina kompisar vid behov. Antar att man måste vara inom wifirange eller något liknande. Du skulle inte dela ut några lösenord till ett par hundra personer på fejjan, även i krypterad form eller hur?

automatiskt och automatisk.. dom måste aktiv bocka i den rutan när de kopplar upp sig till ditt nät att de vill dela nätet.. och om du är rädd om ditt wifi så ger du inte bort ditt lösen till det... om du nu säger ditt lösen till person B så finns det ju inget som säger att person B inte för detta lösen vidare, med wi-fi sense eller utan.. folk överreagerar så fruktansvärt..

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....