Permalänk
Medlem

Något i bruken håller på att dö.

Hej

under det senaste månaderna har jag haft dvs små problem.
- När jag startar datorn hittar den inte tangentbord.
- får konstiga DC tex bra i wow men inte på skype eller twitch om jag streamar.
- den ber mig om någon kontroll av hårddisken vi start av datorn.
- jag satt och installera d3 och kolla på en film på andra skärmen då förs sig datorn och repetera en vis line ur filmen. jag kunde inte aktivera caps lock för att se om det fanns någon kontakt med Windows.

Jag vet inte om det är min SSD som är min Windows disk eller om det är min WD hårddisk spelen och filmerna ligger på denna disk.
Men vid uppstart så gissar jag att den gick igenom SSD för att kolla att inga filer va skadade.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till jag har redan clean installerat datorn nyligen och det hjälpte för stunden. jag har inte uppgraderat till Windows 10 en.

Vad tror ni det kan va?

Permalänk
Medlem

Har du kollat om du fått virus? Låter skumt att det funkar efter en cleaninstall och ballar ur efter ett tag. Hårdvaran är ju trasig vare sig du gör en cleaninstall eller inte.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har du kollat om du fått virus?

nope det är det som är så skumt! jag har kollat... det är därför jag är så frustrerad för jag vet inte vad jag ska ta för steg för att diagnostisera vad som är fel.