Msi z97-s02 Moderkort (böjda piggar till cpu'n)

Permalänk
Medlem

Msi z97-s02 Moderkort (böjda piggar till cpu'n)

Fick fnatt och städade min lägenhet, och hittade ett moderkort som min broder fick i julas. Men klantig (och full) som jag var (han var ju helt exstas för att få ihop datorn) så lyckades jag böja piggarna där vart du sätter CPU'n.
Nå, skuldmedveten så köpte jag ett nytt till honom och tog hans gamla, i hopp om att laga det, men det föll i glömska.

Så, nu känner jag att jag inte orkar fixa skiten, så den som känner sig händig och vill sätta sig med en pincett eller dyl och fixa det, buda!

Bud startar på 1 kr. Köpare betalar frakt / kommer och hämtar den. (Alla bud i kommentarerna tack!)

Budgivning tills den 25e augusti 18.00

Läs hela annonsen här

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

1kr+frakt

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

50kr+frakt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk

100kr + frakt

Permalänk
Medlem

150+fralle

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta en bild på vad du menar?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle du kunna ta en bild på vad du menar?

Finns två bilder i annonsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Finns två bilder i annonsen

Sorry jag har aldrig sett hur Z97 ser ut eller hur CPu:erna ser ut. På min är det hål i socket och CPUn har pins som sticker ut. Trodde det var dessa pins från en CPU du hade brytit av och som fastnat i moderkortet. Detta vette katten om det går att laga?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Sorry jag har aldrig sett hur Z97 ser ut eller hur CPu:erna ser ut. På min är det hål i socket och CPUn har pins som sticker ut. Trodde det var dessa pins från en CPU du hade brytit av och som fastnat i moderkortet. Detta vette katten om det går att laga?

De är enbart böjda, till synes så saknas inga pinns. Så är man noggrann, petig och har orken att sitta och pilla med det så borde det gå och laga.

Länk till kortet för de som är intresserade;
http://www.inet.se/produkt/1902630/msi-z97-s02-inet-edition-a...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

De är enbart böjda, till synes så saknas inga pinns. Så är man noggrann, petig och har orken att sitta och pilla med det så borde det gå och laga.

Länk till kortet för de som är intresserade;
http://www.inet.se/produkt/1902630/msi-z97-s02-inet-edition-a...

Jag ska fundera lite Kanske slänger in ett bud innan du stänger den 25e

Visa signatur