Permalänk
Medlem

Internet dör mitt i allt!

Hallå!

Jo som rubriken lyder så dör mitt internet helt plötsligt!
Uppstår oftast när jag scrollar ner på facebook och det slutar ladda fler inlägg. Eller när jag kollar diverse youtube klipp i 1080p +/-.
Ingenting kommer upp på datorn att internet inte finns vid dessa tillfällena.
Jag väntar ett par minuter också kommer det tillbaka automatiskt. Men börjar bli lite drygt nu... Har en ganska gammal router till en nästan helt ny dator om det gör skillnad.
Mitt internet i vanliga fall (enligt Bredbandskollen.se) så har jag 21 Mbits/s.
Använder mig av av Ethernet kabel tror jag det heter!
Är inte bäst på detta område så en bra briefing skulle vart bra
Fiber tror jag kommer snart, kanske det kommer lösa problemet?

Tack!

Permalänk
Medlem

Låter som du har nått strul med datorn/webläsaren, testat någon annan dator och eller webläsare?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Alla andra enheter uppkopplade till vare sig WiFi eller kabel funkar utmärkt! Webbläsarn har jag iförsig inte testat, alltid kört med chrome! @Phunky:

Permalänk
Medlem

Har du fler datorer eller dylik i hemmet, funkar internet som de ska på dessa?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har ju två mobila enheter och en bärbar men dem är kopplade till WiFi. Har också två 5-8 års datorer som går via kabel men jaghar aldrig märkt av något liknande problem. @bärplockaren:

Permalänk

Facebook har jag märkt att de slutar ladda in fler inlägg, till exempel om jag har haft Facebook öppet, sen efter kanske 20 min så fortsätter jag att bläddra ner, då finns bara de inlägg som var omladdade sen tidigare. Blir lite olika.
Men tror det dock är Facebooks fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile