Google öppnar Youtube Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du lär inte se fler folk som streamar i 60fps@1080p på Youtube. Det krävs en åt helvetes hårdvara för att klara av det och för någon som ska börja med streaming så är knappast 60fps@1080p det som sätter käppar i hjulet.

Uhm va? du kan förfan streama 60fps 1080p med vilken jävla ny intelprocessor som helst om du tar hjälp av deras QuickSync, jag kan lätt spela in på en bitrate kring 20000 utan att märka av någon prestandaförlust (kanske 2-3% eller så) i praktikten men det är absolut inget man märker av.

Påstå dig inte att vet saker kring ämnet om du inte har något aning, tack.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Finns det någon stream tjänst som inte har fördröjning?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Jag tror han syftar på DVR samt 9000 bitrate. Alla kan streama 60@1080p på Twitch men med tanken på att Twitch bara tillåter 3500 bitrate (förutom för eliten) så går majoriteten ner till 60@720p. Det ser helt enkelt inte bra ut med så liten bitrate, det är på tok för lågt för en 1080p strömmning.

Det här är lite av något folk tycks ha missat: du kan skicka en 1080p 60 FPS ström till YouTube i 9000 kbps -- och om YTG behandlar videorna på samma sätt som nya YouTube Live betan -- så kommer den ändå kodas om till 5500 kbps, och se förjävligt ut vid komplexa scener.
Det värsta av allt är att du har noll kontroll över detta som användare. Strömmar du 720p 60 FPS så går det ner till ~3300 kbps oavsett om du skickar strömmen i 3500 eller 35000 kbps till YouTube, och återigen så är det YouTube som kodar om, vilket betyder ~3300 kbps med urkass kompression.

Jag har spenderat gott med tid med YouTube Live betan, och blivit redigt besviken på kvalitén.

Dessutom gäller regeln 3500 kbps max/rekommenderat på Twitch alla, oavsett vem du är, och speciellt partners, som faktiskt fått skriftliga varningar att de ska sänka om de har mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Uhm va? du kan förfan streama 60fps 1080p med vilken jävla ny intelprocessor som helst om du tar hjälp av deras QuickSync, jag kan lätt spela in på en bitrate kring 20000 utan att märka av någon prestandaförlust (kanske 2-3% eller så) i praktikten men det är absolut inget man märker av.

Påstå dig inte att vet saker kring ämnet om du inte har något aning, tack.

Och detta är anledningen till att större streamare har dedikerade datorer att ta hand om det? Du borde lära dom dina tips och tricks.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Wordian:

Bra med konkurrens för jag tycker Twitch slackar en hel del. De har problem för ofta tycker jag.
Detta gäller definitivt när det är stora turneringar på gång.
Där tror jag YTG kommer vara bättre om de tar den chansen.
Dock får vi se vad som händer med utvecklingen. Blir intressant.

De som säger att folk inte tjänar pengar på Twitch vet inte mycket om Twitch streamers. Det finns gott om streamers som gör det det som ett jobb och tjänar väldigt bra med pengar.

Ja haha vissa tjänar stor pengar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Firkraag:

Twitch stödjer både 1080p och 60fps för non-partners så vet inte var du får din information ifrån.

Sanning med modifikation, för köper man inte twitch turbo eller har partnerskap så låser sig streamen till kvalitén och upplösning & source materialet man streamar är i.
Jag kan tex. inte ändra kvalitén på spelaren på twitch som viewer på min egna stream.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av phoenixdisciple:

Sanning med modifikation, för köper man inte twitch turbo eller har partnerskap så låser sig streamen till kvalitén och upplösning & source materialet man streamar är i.
Jag kan tex. inte ändra kvalitén på spelaren på twitch som viewer på min egna stream.

Inte jag heller.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Sanning med modifikation, för köper man inte twitch turbo eller har partnerskap så låser sig streamen till kvalitén och upplösning & source materialet man streamar är i.
Jag kan tex. inte ändra kvalitén på spelaren på twitch som viewer på min egna stream.

Detta har inget med Twitch Turbo att göra.

Partners får "transcodes" (kvalitetval) för att det ingår i kontraktet. Övriga får dem när det finns kapacitet över. För nuvarande så är det ungefär topp 1200 kanaler som får "transcodes".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Twich har aldrig haft en ärlig chans.

Pewdiepie har 39 miljoner subscribers, jobbar heltid med videos, varje video ses av 2-5 miljoner i snitt och han tjänar mångmiljonbelopp.
Största streamen på Twich har inte ens 20000 live, och tjänar... ?? Mycket tveksam att någon "jobbar" heltid med att streama på twich.

De tjänar riktigt bra på 20000 live då majoriteten av pengarna kommer från donationer/subscriptions och inte bara ads. Finns väldigt många som jobbar heltid med att streama på twitch och en hel del av dem ligger under 10000 avrg.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Soir:

Detta har inget med Twitch Turbo att göra.

Partners får "transcodes" (kvalitetval) för att det ingår i kontraktet. Övriga får dem när det finns kapacitet över. För nuvarande så är det ungefär topp 1200 kanaler som får "transcodes".

Ah okej!

Jag som missförstått Twitch Turbo då helt enkelt, eller sitter på daterad information

Men tycker det är rätt kasst att inte kunna ens köpa till sig rätten för "transcodes" via tex. en månadsavgift, då det blir omöjligt för vissa att kolla min Stream då jag streamar med 1080p, 60FPS och 3500-5000kbp/s beroende på titel.

Hoppas YouTube sätter lite press och att Google kan flexa lite muskler genom att erbjuda saker som jag anser bör vara standard för alla användare, alt. kunna köpa till sig som tilläggstjänst.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Gillar Twitch för att de är uppstickare med en klar gaming profil. Men jag och mina vänner har alltid haft problem med buffring på Twitch som vi aldrig upplevt på Youtube.

Så det blir kanske att gå över till Youtube.

Dessutom kör Twitch Flash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Ah okej!

Jag som missförstått Twitch Turbo då helt enkelt, eller sitter på daterad information

Men tycker det är rätt kasst att inte kunna ens köpa till sig rätten för "transcodes" via tex. en månadsavgift, då det blir omöjligt för vissa att kolla min Stream då jag streamar med 1080p, 60FPS och 3500-5000kbp/s beroende på titel.

Hoppas YouTube sätter lite press och att Google kan flexa lite muskler genom att erbjuda saker som jag anser bör vara standard för alla användare, alt. kunna köpa till sig som tilläggstjänst.

Enligt Twitch Staff (kommentaren finns någonstans på r/Twitch) själva så har de sett över möjligheten till att erbjuda "transcodes" till Turbo, eller en annan betaltjänst, men det skulle kosta mer än folk var villiga att betala enligt undersökningar de har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Oroväckade:

YouTube's automated copyright enforcer, Content ID, is always a hot button issue for YouTube's creators. On YouTube Gaming, the system will be active, in real time, on livestreams. If copyrighted content is detected during a live stream, the dashboard will show a warning, and streamers will have a set time period to stop the music. If users ignore the warning, the stream will be blocked until the system detects the copyrighted content has stopped.

Källa

Äckligt. Har laddat upp videoklipp på Youtube som har copyrightad musik och det är tillåtet sålänge man inte tjänar pengar på annonser osv. Dock fick jag en "varning" att det var copyright på musiken och jag var tvungen att skicka ett meddelande att jag följer lagen eller vad det var. Detta är ett misstag av Google och skulle tro att dom ändrar på saken. Har för mig Twitch gjorde något liknande som inte gick så bra...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av phoenixdisciple:

Ah okej!

Jag som missförstått Twitch Turbo då helt enkelt, eller sitter på daterad information

Men tycker det är rätt kasst att inte kunna ens köpa till sig rätten för "transcodes" via tex. en månadsavgift, då det blir omöjligt för vissa att kolla min Stream då jag streamar med 1080p, 60FPS och 3500-5000kbp/s beroende på titel.

Hoppas YouTube sätter lite press och att Google kan flexa lite muskler genom att erbjuda saker som jag anser bör vara standard för alla användare, alt. kunna köpa till sig som tilläggstjänst.

Streama 30FPS då.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Äckligt. Har laddat upp videoklipp på Youtube som har copyrightad musik och det är tillåtet sålänge man inte tjänar pengar på annonser osv. Dock fick jag en "varning" att det var copyright på musiken och jag var tvungen att skicka ett meddelande att jag följer lagen eller vad det var. Detta är ett misstag av Google och skulle tro att dom ändrar på saken. Har för mig Twitch gjorde något liknande som inte gick så bra...

Jag tror det är du som behöver ett meddelande om lagen. Det är inte tillåtet att sprida skyddad musik, oavsett om du tjänar på det eller ej.

Däremot finns det undantag så som om du sitter på ett café och det råkar finnas musik i bakgrunden.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Eh va? Så är det ju med i princip alla tjänster när de är nya. Är väl rätt naturligt att man rullar ut det långsamt, eftersom det handlar om en tjänst som tjänar pengar på reklam så behöver man ju dels se till att det finns reklam i rätt format, tillräckligt med annonsörer samt bättre övervaka hur mycket tjänsten kan tänkas dra så man kan skala upp med server och bandbredd.

Oroväckande vet jag knappast om det är, det är väl snarlikt på Twitch? Dessutom så påverkar det antagligen i princip enbart spel som kör med licenseriad musik från komersiella artister vilket inte borde vara någon nyhet för någon som spelar in gameplay eller streamar att stänga av musiken först.

Mja, är det någon som kan ge Twitch en match så är det Google. Dessutom är konkurrens bara bra, tvingar tjänsterna att bli bättre och kanske mer prisvärda dessutom. Har aldrig varit något stort fan av Twitch måste jag säga, utvecklingen där känns rätt långsam.

Jag ser absolut inget fel i namnet, tycker det är ett rätt passande och bra namn. Däremot så finns det väl fler som streamar som inte sysslar med med spel? Tänker på t ex Linus Tech Tips, en sån kanal hade ju inte passat under Gaming-taggen direkt.

-------------------

Ska bli intressant att se hur det utvecklas. Twitch tycker jag är rätt kasst, trots att man sitter med uppkoppling så har jag knappt ens fått 720p att fungera typ någonsin. Man tycker ju att 100 uppströms borde räcka för 720p i 60fps, men icke. Det mest intressanta blir väl att se hur integrationen av detta blir med övrig mjukvara så som spel eller Shadowplay t ex.

Jag får 60 fps 720 på en 10 lina att funka... Så ser ite riktigt problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TheMadPanda: precis. trots att jag har allt som borde fungera så laggar det ändå.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Soir:

Enligt Twitch Staff (kommentaren finns någonstans på r/Twitch) själva så har de sett över möjligheten till att erbjuda "transcodes" till Turbo, eller en annan betaltjänst, men det skulle kosta mer än folk var villiga att betala enligt undersökningar de har gjort.

Ah det var ju synd!
Nu är jag nyfiken vad för teknik som behövs för att kunna implementera det, menar.. om inte ens 5-10$ skulle täcka upp den kostnaden.

Skrivet av tvelander:

Streama 30FPS då.

Varför skulle jag streama något jag själv aldrig skulle få för mig att kolla på?
Kollade inte ens "Let's play's"/"Walk Throughs" på YouTube innan de introducerade 60FPS videos där med, enda gameplay jag kikade på var Reviews och Tutorials mer eller mindre

Känns lite utdaterat att streama i 30FPS i dagsläget om man säger så.

Själv har jag inte något problem med att kolla eller streama effektivt då jag sitter på 250/100 lina, men vet ju att många sitter på tex 8/1 ADSL och att då inte ha valet att kunna kika i 480p/720p kan vara en dealbreaker, så tycker Twitch gör det svårt för mindre populära människor att få ett fotfäste.

Edit: Enda "workarounden" jag har hittat är att streama i 1080p med 1.5 (720p) downscale och sänka bitraten till 2500-3000 för viewers med sämre internet, men det krossar ju kvalitén nå oerhört för de som kan och vill se så nära "source material" som möjligt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Dessutom gäller regeln 3500 kbps max/rekommenderat på Twitch alla, oavsett vem du är, och speciellt partners, som faktiskt fått skriftliga varningar att de ska sänka om de har mer än så.

Det är rätt många utav eliten som streamar i 4500, Lirik och Sacriel för att nämna två. Dom båda pratar om det öppet också, både på stream och via twitter. (Snabb Google för: Source) Jag vet att Lirik bytte till +4000 för några månader sedan, han frågade även en Twitch Staff som var i hans chatt om det var 'ok'.

Det är naturligtvis inget Twitch tillåter officiellt, det är mer att dom tittar åt andra hållet när det gäller större streamers.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Inte en chans i helleberget att jag låter Google ta över en till av mina vanor. Google är som ett virus som infekterar allt. Blä och tvi!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Jag tror det är du som behöver ett meddelande om lagen. Det är inte tillåtet att sprida skyddad musik, oavsett om du tjänar på det eller ej.

Däremot finns det undantag så som om du sitter på ett café och det råkar finnas musik i bakgrunden.

Jag får använda musik till en video om jag vill, där håller ju Youtube med så undrar vem som har fel? Dock skillnad om jag laddar upp bara låten, men det är ju inte samma sak som att ha en låt/delar utav den i bakgrunden vilket streamare och Youtubeare använder det till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Det är rätt många utav eliten som streamar i 4500, Lirik och Sacriel för att nämna två. Dom båda pratar om det öppet också, både på stream och via twitter. (Snabb Google för: Source) Jag vet att Lirik bytte till +4000 för några månader sedan, han frågade även en Twitch Staff som var i hans chatt om det var 'ok'.

Det är naturligtvis inget Twitch tillåter officiellt, det är mer att dom tittar åt andra hållet när det gäller större streamers.

Jo, jag vet flera som streamar i 4000+ kbps, men det är inget som de får göra. Att någon anställd på Twitch har bestämt sig för att vända kinden spelar föga roll. Ett exempel är att någon som arbetar med eSport inom Twitch kanske väljer att helt enkelt inte agera även om det är företagets policy att ingen ska streama över 3500 kbps, medan en av ingenjörerna ser rött direkt. Det är mycket favorisering inom Twitch, men detta gäller båda partners, och icke-partners.

Det är alltså inte så att partners som drar in mycket pengar får streama i mer än 3500 kbps, det är helt enkelt så att vissa anställda på Twitch bryr sig inte, trots att företagets policy säger att de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Men tycker det är rätt kasst att inte kunna ens köpa till sig rätten för "transcodes" via tex. en månadsavgift, då det blir omöjligt för vissa att kolla min Stream då jag streamar med 1080p, 60FPS och 3500-5000kbp/s beroende på titel.

Hoppas YouTube sätter lite press och att Google kan flexa lite muskler genom att erbjuda saker som jag anser bör vara standard för alla användare, alt. kunna köpa till sig som tilläggstjänst.

Jag brukar få så att användarna kan ändra kvalitet när jag når någon stans runt 20 viewers, ibland högre vid hög belastning. Men jag håller med, förhoppningsvis är konkurrensen något positivt som tvingar Twitch att shapa upp och bli ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Och detta är anledningen till att större streamare har dedikerade datorer att ta hand om det? Du borde lära dom dina tips och tricks.

Jag har verkligen inte heller några problem att streama i 1080p@60fps(9000kbps).

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Så är det ju tyvärr med väldigt mycket, alltid först i 'Merica...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av phoenixdisciple:

Sanning med modifikation, för köper man inte twitch turbo eller har partnerskap så låser sig streamen till kvalitén och upplösning & source materialet man streamar är i.
Jag kan tex. inte ändra kvalitén på spelaren på twitch som viewer på min egna stream.

Jag har turbo men kan inte ändra kvalitén på min stream, och det har heller inget att göra med ifall dem stödjer 1080p eller 60fps. Vem som helst kan streama i detta om dem är villiga att leva med att det inte ser så vettigt ut med låg bitrate.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag tror detta kan bli en jätte bra idé!! Har aldrig riktigt gillat begränsningarna i Twitch, och med Googles variant, kan de bara bli till de bättre om man tittar på konkurrens. Då ligger alltså min antydan på att bitstreamen är så fruktansvärt begränsad på Twitch att det är i princip omöjligt att streama 60fps@1080p. Vad jag hade velat se från Google, hade varit support för 60fps@4K, det hade jag nog kunnat tänka mig punga ut en liten slant för i månaden...

Den som lever får se antar jag..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cyntax5574:

Jag tror detta kan bli en jätte bra idé!! Har aldrig riktigt gillat begränsningarna i Twitch, och med Googles variant, kan de bara bli till de bättre om man tittar på konkurrens. Då ligger alltså min antydan på att bitstreamen är så fruktansvärt begränsad på Twitch att det är i princip omöjligt att streama 60fps@1080p. Vad jag hade velat se från Google, hade varit support för 60fps@4K, det hade jag nog kunnat tänka mig punga ut en liten slant för i månaden...

Den som lever får se antar jag..

4k@60fps är kanske snyggt att stödja på pappret men det går inte att streama i.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vadå största streamen på twitch har inte ens 20000 live.

När jag tittade nu hade största streamen inte 20000 live. ( mest asien som har primetime ).

Hursomhelst största twich profilen verkar ha 3.8 miljoner followers, eller inte ens 10% av pewdiepie...

Google har dessutom brutalt större finansiella och IT resurser än Twitch har, så kampen är i princip redan avgjord.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Firkraag:

Jag har turbo men kan inte ändra kvalitén på min stream, och det har heller inget att göra med ifall dem stödjer 1080p eller 60fps. Vem som helst kan streama i detta om dem är villiga att leva med att det inte ser så vettigt ut med låg bitrate.

Har redan korrigerats och rättats vid ett inlägg strax ovanför detta

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >