Permalänk
Medlem

Skoldator (Surface Pro 3?)

Hej!

Har en Surface Pro 2 redan men är intresserad av Pro 3 då den har något större skärm samt högre upplösning.

Det jag skall ha datorn till är främst skolarbete som sagt (ev någon lättare spel som Hearthstone eller LOL), Programmering och Matte (det är i matten jag tänker att Pro 3 kan vara bra i och med pennan, dock tycker jag att hela datorn är smidig pga. storleken och så)

Finns det någon dator som är liknande dessa eller rekommenderar ni Surface Pro 3?

I så fall borde jag köpa den med i3 processor eller borde i5 vara bättre? Går den köpa i paket med Type Cover?

Permalänk
Medlem

Om du är sugen på Surface, skulle jag råda dig att avvakta en månad. Det går rykten om att Surface Pro 4 kommer släppas fjärde oktober, dock har inte Microsoft bekräftat detta ännu..

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400

Permalänk
Medlem

Köp från Elgiganten, dom ska ha 30 dagars öppet köp avsett användning. (Förutsatt att du inte tar sönder den på något sätt antar jag). När mer info kommer, förhoppningsvis inom en månad kan du jämföra prestanda & pris.

Jag hade valt en i5 då den ändå ska använda den 5 dagar i veckan (antagligen) i några år.