SweClockers söker nyhetsredaktör

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Uppfyller visserligen kriterierna, men är verkligen inte vad man kan kalla stadsmänniska och hufvudstaden är bäst i mindre doser med längre mellanrum.
Jobbar annars halva året långt ute i "vildmarken" utan regelbunden el och telefonförbindelse med husvagnsliv och det är väldigt avslappnande att komma bort från allt och bara jobba och vara i naturen.

Tja du gör själ för dit namn i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ShatteredXs:

U have a typo on on your site btw

Oh no! Would you mind pointing where?

/J

Permalänk
Avstängd

För gammal. Och Stockholm är inte lika rolig som Götet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MetallicAcid:

Oh no! Would you mind pointing where?

/J

Front page on this site http://www.metallicacidcustoms.com/ its spelled enthusiast

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ShatteredXs:

Front page on this site http://www.metallicacidcustoms.com/ its spelled enthusiast

Strange! And thank you. Auto-correct didn't notice this typo!

/J

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av andra94:

Har du inte relevant gymnasieutbildning inom media eller saknas det bara gymnasieöverhuvetaget för jag skulle lätt rekommendera dig

Tack

Nä gick inte ut gymnasiet så ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tack

Nä gick inte ut gymnasiet så ^^

Om "sällskapet" (läsarna) skulle rösta om saken, skulle nog Tvelander vinna.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oldskool:

Om "sällskapet" (läsarna) skulle rösta om saken, skulle nog Tvelander vinna.

Skulle nog inte va så bra formulera mig i text vid tester eller annat haha, men resten ja :!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Skulle nog inte va så bra formulera mig i text vid tester eller annat haha, men resten ja :!

Du har ett ett bra ansikte för media helt klart. Jag såg dej i en videointervju från dreamhack och allt var helt klockrent.
Dessutom har du det brinnande intresset som gör att du säkert kan bjuda på intressanta fotnoter/kommentarer/kuriosa kring det du skriver om.
Det finns bara ett frågetecken ang din kompetens, och det är om du besitter uppföljningsförmåga. Frågor som kan vara bra att kontinuerligt komma ihåg kan ju tex vara:
Vilken processnod olika CPUer har. Hur trenden sett ut generationer emellan i prestanda hopp, och på vilka fronter dessa skett. Intruktionstillägg i arkitekturer. Vilka serier som har stockfläkt. Värmehantering hos olika generationer. Antal PCIe lanes. Ström vs Prestanda i olika cpu/grafikgenerationer. Buggar som tex 30hz buggen i gamla intel iGPU'er ...och oändligt mycket mer förstås. Allt detta för att sy ihop materialet man skriver med mer feedback kring förbättringarna/försämringarna gentemot tidigare generationer av samma produkter.

Om du har detta är du säkerligen av det rätta virket. Att inte formulera sej väl, brukar ju lösa sej om man lägger sin skrivna text åt sidan nån timme och tar en titt på det igen, och igen. Hjärnan upptäcker då ofta formulerings/detaljproblem när den fått vila lite så den kan titta på materialet med nya ögon. Samt att du säkert får hjälpsamma kollegor att bolla text med.
Så jag tycker också att SweC borde överväga dej.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma här

Har du inte gått gymnasiet?

Permalänk

@lastninja:

Tillexempel att använda "sej", "dej", "mej" i skrift?

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Brinner du för datorer och hårdvara? SweClockers behöver förstärkning och söker en nyhetsredaktör på heltid i Stockholm.

Läs hela artikeln här

Skulle ju vara underbart om det inte vore för att man är 18 och bor 20mil bort:( Järnspikar också;)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av VideoyGTX:

Har du inte gått gymnasiet?

Hoppa av.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lastninja:

Du har ett ett bra ansikte för media helt klart. Jag såg dej i en videointervju från dreamhack och allt var helt klockrent.
Dessutom har du det brinnande intresset som gör att du säkert kan bjuda på intressanta fotnoter/kommentarer/kuriosa kring det du skriver om.
Det finns bara ett frågetecken ang din kompetens, och det är om du besitter uppföljningsförmåga. Frågor som kan vara bra att kontinuerligt komma ihåg kan ju tex vara:
Vilken processnod olika CPUer har. Hur trenden sett ut generationer emellan i prestanda hopp, och på vilka fronter dessa skett. Intruktionstillägg i arkitekturer. Vilka serier som har stockfläkt. Värmehantering hos olika generationer. Antal PCIe lanes. Ström vs Prestanda i olika cpu/grafikgenerationer. Buggar som tex 30hz buggen i gamla intel iGPU'er ...och oändligt mycket mer förstås. Allt detta för att sy ihop materialet man skriver med mer feedback kring förbättringarna/försämringarna gentemot tidigare generationer av samma produkter.

Om du har detta är du säkerligen av det rätta virket. Att inte formulera sej väl, brukar ju lösa sej om man lägger sin skrivna text åt sidan nån timme och tar en titt på det igen, och igen. Hjärnan upptäcker då ofta formulerings/detaljproblem när den fått vila lite så den kan titta på materialet med nya ögon. Samt att du säkert får hjälpsamma kollegor att bolla text med.
Så jag tycker också att SweC borde överväga dej.

Jo jag har rätt bra koll på sånt men, sen har har jag ett jobb jag aldrig skulle gå ifrån just nu (har det lite för bra)

Tack

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Skickade iväg en ansökan, kunde inte låta bli! Uppfyller alla kriterier men gissar att det är stor konkurrens. Skulle lätt ta studieuppehåll från min utbildning för att jobba för sweclockers!

Permalänk
Medlem

Gillar inte att skriva, QQ

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Jag har gjort 2 stora flytt i mitt karriär.
Oslo -> Kristiansand
Kristiansand -> Stockholm.

En skall inte vara rädd att flytta för att göra någonting som man verkligen önskar.

Och pendelavstånd på 1 timme i Stockholm är standard. I 4 år har jag pendlat i underkant av 50 minuter x2 varje dag. Nu ligger jag på ca 30 min, med cykel.

Allting handlar egentligen om vad för liv man vill leva, inte alla vill ha ett äventyrsfyllt liv. Jag är dock helt på din sida, slutade jobbet som driftekniker och gav mig ut och sålde mig själv som junior programmerare. En jäkla risk och ett halvårs slit för komma upp i hastighet, men nu sitter jag och chillar på mitt drömjobb och jobbar med ännu ballare hårdvara än tidigare :]

Så vill man ha drömjobbet, så skall man vara beredd på att kasta sig in i elden och kämpa för att ta åt sig.

Lite som att spela Dwarf fortress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av longercat:

Allting handlar egentligen om vad för liv man vill leva, inte alla vill ha ett äventyrsfyllt liv. Jag är dock helt på din sida, slutade jobbet som driftekniker och gav mig ut och sålde mig själv som junior programmerare. En jäkla risk och ett halvårs slit för komma upp i hastighet, men nu sitter jag och chillar på mitt drömjobb och jobbar med ännu ballare hårdvara än tidigare :]

Så vill man ha drömjobbet, så skall man vara beredd på att kasta sig in i elden och kämpa för att ta åt sig.

Lite som att spela Dwarf fortress.

Har ingenting med äventyr att göra. Simpel logik, man åker dit jobbet är, allt annat löser sig. Titta på mig, 8 år i Stockholm, fru, lägenhet, 2 barn

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

20 år kändes lite ungt, nästan ett barn, ingen livserfarenhet ännu vid den åldern... Hoppas rätt person får jobbet!

Man borde kunna få en saftig lön!
(Geeks Publishing AB (fd. SweClockers AB) omsatte kalenderåret 2014 cirka 14,5 MKR med en vinstmarginal om 44 procent.)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jo jag har rätt bra koll på sånt men, sen har har jag ett jobb jag aldrig skulle gå ifrån just nu (har det lite för bra)

Tack

Nu sliter Sweclockers redaktionen sig i håret och skriker "F*CK". De som hade hoppats på dig

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

En kvinna skulle inte varit fel?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

20 år kändes lite ungt, nästan ett barn, ingen livserfarenhet ännu vid den åldern... Hoppas rätt person får jobbet!

Man borde kunna få en saftig lön!
(Geeks Publishing AB (fd. SweClockers AB) omsatte kalenderåret 2014 cirka 14,5 MKR med en vinstmarginal om 44 procent.)

Grejen är att vi som är runt 20 har varit med under den "moderna" teknikutvecklingen de senaste åren och har betydligt lättare att flytta på oss eftersom vi oftast inte bildat familjer eller fått fasta jobb ännu, det är väl lite därför någon mellan 20-25 skulle passa bra

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

20 år kändes lite ungt, nästan ett barn, ingen livserfarenhet ännu vid den åldern... Hoppas rätt person får jobbet!

Man borde kunna få en saftig lön!
(Geeks Publishing AB (fd. SweClockers AB) omsatte kalenderåret 2014 cirka 14,5 MKR med en vinstmarginal om 44 procent.)

Är farbror lite butthurt månntro? Skämt åsido så tycker jag att varken ålder eller livserfarenhet överväger kunskap. Det är trots allt en bransch som utvecklas snabbt, så det är inte särskilt svårt för en 20-åring att vara minst lika påläst som någon som är 40 år. Sen så är ju så klart erfarenhet i branschen ett stort plus när det gäller kontakter, mässor, prata framför kamera osv. Men man kommer väldigt långt med att ha ett brinnande intresse och kunna utrycka sig skriftligt på ett professionellt sätt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Med om utvecklingen har alla varit som lever idag och har intresse, men du har rätt i att om man är så ung har man inte hunnit skaffa bostad/fru/barn och har lättare att flytta på sig om man nu inte bor i Stockholm.

@Gender Bender: Mogenhet är också något som kommer med tiden Skämt åsido...
Livserfarenhet är inte något som är ett hinder för kunskap, som du verkar mena, snarare tvärtom.
Allt hänger på intresse...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Om det nu är ETT DRÖMJOBB! så borde det minsta problemet vara att flytta till en annan stad? Speciellt när du inte bor speciellt långt ifrån.

Tänkte först det själv.

Man är intresserad, och det är ett helt klart bra jobb, men jag tror jag faller på "resa o knyta kontakter". Inte för att jag inte vill det, men för jag tyvärr är dålig på det.

Sen hade jag saknat granaterna och allt våldet i Malmö

Skrivet av Oliver91:

Grejen är att vi som är runt 20 har varit med under den "moderna" teknikutvecklingen de senaste åren och har betydligt lättare att flytta på oss eftersom vi oftast inte bildat familjer eller fått fasta jobb ännu, det är väl lite därför någon mellan 20-25 skulle passa bra

Beror ju på.

Själv har jag sysslat med PC maskiner i ca 20 år... man lär sig saker på den tiden som man inte kan sätta sig i skolan och "utbilda sig" till.
Har man ett brinnande intresse för datorer och elektronik så syns det väldigt fort, och ens ålder borde inte spela så mycket roll. Viktiga är att man verkligen håller på med mycket teknik, både pillar, lagar, bygger och felsöker, inte bara sitter vid och spela spel och tittar på youtube.

Permalänk
Medlem

Får hela forumet dela på grafikkortet och plattan om Tvelander får jobbet?

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

En kvinna skulle inte varit fel?

Ja! Finns det ingen tjej som har gått typ tekniskt gymansium eller är högskoleingenjör, gillar dator och att spela?

Jonas och Emil kan behöva någon som håller ordning på dom.

Permalänk
Medlem

Hm, störande när man behöver så mycket för att få ett jobb, har på känn att förr i tiden räckte det med att du kunde säga hej och du hade ett arbetsavtal ifyllt, klappat och klart och iväg!

Om det inte skulle vara gymnasie expertis på listan om vad som behövs då skulle krutet smälla och ja om det inte heller skulle behövas resa så mycket, för antagligen menar dom med flyg?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Gender Bender: Mogenhet är också något som kommer med tiden Skämt åsido...
Livserfarenhet är inte något som är ett hinder för kunskap, som du verkar mena, snarare tvärtom.
Allt hänger på intresse...

Självklart är inte livserfarenhet något hinder, men man kan ha en lång livserfarenhet men begränsad kunskap, och detta gäller inte bara IT-branschen utan livet i helhet. Alla har olika inlärningsförmågor, så det någon lär sig på 10 år kanske en annan lär sig på bara 3 år. Det jag vill ha sagt är kort och gott att både bra och dåliga journalister finns i alla åldrar, men jag litar på att Sweclockers väljer den de tycker verka mest lämplig för jobbet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hm, störande när man behöver så mycket för att få ett jobb, har på känn att förr i tiden räckte det med att du kunde säga hej och du hade ett arbetsavtal ifyllt, klappat och klart och iväg!

Om det inte skulle vara gymnasie expertis på listan om vad som behövs då skulle krutet smälla och ja om det inte heller skulle behövas resa så mycket, för antagligen menar dom med flyg?

"Mycket"? Jag tycker dom satt ribban rätt lågt för att vara generösa.

Gymnasiekompetens är väl det minsta man kan begära när man ska sitta och analysera produkter, utrycka sig i text och vara både entusiastisk och opartisk etc. Det är trots att Sveriges största entusiasttidning vi pratar om. Jag skulle inte bli förvånad om det är en annan ingenjör som söker också, bara för att dom brinner för data.

Var någonstans trodde du att du skulle få ett kvalificerat "skrivbordsjobb" utan gymnasiekompetens? Blir svårt i Stockholm iaf kan jag säga.