Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CDON.COM skyller på mig

Permalänk
Medlem

CDON.COM skyller på mig

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q...

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar...

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Visa signatur

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Permalänk
Medlem

Har du bilder på datorn innan du skickade in den? Skulle kunna underlätta vid sådan tvist.

Permalänk
Medlem

Infocare, sämst i branschen och får ändå ta i stort sätt alla ärenden oavsett kategori /från en som jobbat i elektronikbranschen i 10 år.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem

Du skriver inte vilken modell du har, men den nedre länken är knappast relevant i ditt fall då det handlar om en icke vivobook.
Skickades datorn till CDON eller direkt till InfoCare? I det förstnämnda fallet finns en möjlighet att CDON undersökt datorn för synliga skador och isåfall har någon form av anteckning för detta.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Har du bilder på datorn innan du skickade in den? Skulle kunna underlätta vid sådan tvist.

Nej har inga bilder. Tror att datorn skickades direkt till InfoCare, är inte säker. Men jag har haft flera datorer i min ägo och vet hur man vårdar dem. Hade en Zenbook med samma problem, alla skruvar bara trillade av, och skärmen lossnade. Fick full ersättning från Webhallen trots att jag haft den i ca 2 år.

Visa signatur

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Permalänk
Avstängd

Regel nr.1 när man ska skicka in saker för garantiärende är att ta bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Regel nr.1 när man ska skicka in saker för garantiärende är att ta bilder.

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

Visa signatur

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arnie84:

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

Gör så du. Lycka till.

Permalänk
Skrivet av Arnie84:

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

HF MATE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnie84:

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q...

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar...

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Hur går det?