Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:
"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "
Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."
Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q...
Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar...
Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?