Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kalium:

Håller med. Jag tränar ca 15h i veckan men pratar nästan aldrig om träning förutom på speciella träningsforum eller om jag blir tillfrågad. Sedan finns det dom som tränar 2h i veckan som pratar om träning hela tiden, köper senaste fitnessgrejorna och kosttillskotten, tränar på flashigaste gymmet i flashigaste maskinerna och lägger upp i snitt tre bilder på sociala medier PER PASS. Jag snittar kanske ett klipp varannan månad och då är det ett pr eller liknande som jag lägger ut på instagram.

Nej, dom bryr sig egentligen inte om mig. Dom tror bara att dom vet bättre än mig för att dom kanske såg något reportage om träning på tv4 någon gång eller dom själva var på gymmet en gång och skadade sig för något år sedan. Under mina fem år av träning så har jag varit skadad tre gånger. Första gången var från idrotten på gymnasiet, landade tokigt och fick en inflammation i ryggen. Andra gången var i ländryggen pga olika långa ben, något som jag nu vet om tack vare träningen och kan kompensera för. Tredje gången är just nu i knät och det är fortfarande osäkert om det har med min styrketräning att göra eller om det beror på annat. Jämför med t.ex en hockeyspelare eller fotbollsspelare. Ingen som ifrågasätter dom sporterna när det gäller skaderisk.

"Håller med. Jag tränar ca 15h i veckan men pratar nästan aldrig om träning förutom på speciella träningsforum eller om jag blir tillfrågad. "

Samma här, pratar om det när folk frågar eller rätt tillfälle.

Folk klagar man tränar mycket sånt bara avfärdar jag direkt

Samma sak med mitt datorintresse !

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Köpte "ny" bil, det tog mig mindre än en vecka att stöta i en trottoarkant och skrapa fälgen ca. 15cm.

Har haft körtkort och bil i flera år och parkerat på liknande ställen nästan varje dag utan att vara i närheten tidigare.

Jag är ett klantarsel...

Jag är långt inne på mitt andra körkort och jag har back-skadat och front skadat min "nya". Så du är inte ensam. Är 12kkr på vagnskada detta år jag jädrar inte räknat med (har 6kkr i självrisk, då jag "aldrig" skadar dem...)

Vet inte vf det är, precis som "jag har gjort det 1000-tals gånger" det kan jag, sen stänger hjärnan av och sen sitter man där...
Är det fina fälgar så kan jag rekommendera SRM fälgar, de har gjort bra jobb åt mig och har en av Europas bästa maskin för det.

Permalänk
Medlem

@Myllerman:

Jag brukade ha samma problem, gick runt som i en dimma hela dagarna på jobbet. Trött fast jag hade sovit 7 timmar och ätit "gröt och andra fina grejer" till frukost. Två grejer som har funkat för mig iaf.

Dels har jag gått över på halvstrikt LCHF sedan ett par år tillbaka, så jag äter inte lika stora portioner mat längre, men mer energirik iom att fettet har dubbelt så mycket energi som kolhydraterna. Det gör att jag inte blir sådär akut trött som förut när blodsockret lekte jojo utan det går mer mjukt och man dippar aldrig lika lågt innan man äter igen. Var lite skeptisk som alla andra eftersom vi som växte upp på 80-talet fått lära oss att fett är farligt och kloggar ihop blodkärlen, men den forskningen har ju blivit brutalt sågad de senaste åren, så testa på

Det kanske inte passar för alla, men det viktigaste är väl att skippa dricka, godis och snabba kolhydrater som i för mycket potatis, bröd, öl och liknande åtminstone.

Det andra som hjälpt mig är sömnundersökning eftersom jag snarkade så mycket. Jag hade tydligen lindrig sömnapné. En normal människa har små korta andningsuppehåll kanske 5 gånger i timmen, jag var uppi i 16 vid mätningen och kan ha haft värre vissa nätter.

Nu sover jag med en maskin och en mask som trycker in luft så att jag inte behöver snarka längre och efter bara någon vecka så märkte jag att en natt med bara 4h sömn, cirka en sömncykel, gjorde mig mer pigg än en hel natt på 7-8h sömn med snarkningar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"Håller med. Jag tränar ca 15h i veckan men pratar nästan aldrig om träning förutom på speciella träningsforum eller om jag blir tillfrågad. "

Samma här, pratar om det när folk frågar eller rätt tillfälle.

Folk klagar man tränar mycket sånt bara avfärdar jag direkt

Samma sak med mitt datorintresse !

& @Kalium

Är mer imponerad att ni hinner med träningen, jobbet, datorintresset och att sova "nån gång iaf" + allt annat man ska få gjort. Men är det ett intresse och ni får ihop det så

Sen vf bryr sig om hur alla andra gör sitt, har ni hittat ett bra sätt som fungerar så fortsätt så.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

& @Kalium

Är mer imponerad att ni hinner med träningen, jobbet, datorintresset och att sova "nån gång iaf" + allt annat man ska få gjort. Men är det ett intresse och ni får ihop det så

Sen vf bryr sig om hur alla andra gör sitt, har ni hittat ett bra sätt som fungerar så fortsätt så.

Ja därför jag sluta umgås med dom som förstörde min omgivning.

Men ja, man skaffar sig tid
Ibland får man offra vissa saker för att träna / intresse eller förhållanden etc.

Avundsjuka lovar dig.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

& @Kalium

Pluggar på universitet så har rätt flexibelt schema. Inget extrajobb på sidan om och spenderar betydligt mycket mindre tid vid datorn nu än för några år sedan. Träning tar inte så mycket tid egentligen, tänk efter hur mycket tid du spenderar framför datorn varje dag. Säg att under en normal vecka går det åt 20h för mig åt träningsrelaterade grejor. Om du satt vid datorn 3h mindre varje dag så skulle du hinna med att träna så mycket också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag är långt inne på mitt andra körkort och jag har back-skadat och front skadat min "nya". Så du är inte ensam. Är 12kkr på vagnskada detta år jag jädrar inte räknat med (har 6kkr i självrisk, då jag "aldrig" skadar dem...)

Vet inte vf det är, precis som "jag har gjort det 1000-tals gånger" det kan jag, sen stänger hjärnan av och sen sitter man där...
Är det fina fälgar så kan jag rekommendera SRM fälgar, de har gjort bra jobb åt mig och har en av Europas bästa maskin för det.

Det är fruktansvärt frustrerande..

Fälgen i fråga är BMW original style 397. Kikade lite snabbt med den lokala lackeraren och fick ett nej då det är tvåton.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Fälgen i fråga är BMW original style 397. Kikade lite snabbt med den lokala lackeraren och fick ett nej då det är tvåton.

Konstigt kan jag tycka, men det kanske är av tidsbrist. När det har varit små grejer har jag oftast försökt hitta någon som känner någon som känner någon som kan göra sådana jobb efter jobbet för en slant

Är så förbannat trött på min kollega. Visst blev jag varnad innan jag började, men det börjar bli löjligt. Jag fick ett samtal av en kund, som ringde för att höra sig för, men eftersom vi har angränsande distrikt brukar jag fråga var de håller hus någonstans. Så det visade sig att denna kunden håller till på min kollegas distrikt, förklarade jag situationen och sa att min kollega ska ringa upp. När jag går förbi hans kontor, och säger att han borde kontakta denna kunden då han är intresserad.

Då ställer sig gubbafan upp, och vrålar "DET ÄR JU MITT DISTRIKT". Jävligt surt svarade jag "ja, därför står jag här med namn och telefonnummer i handen till dig" och han fortsätter gorma om hans leverbröd.

Hade han varit en obetydlig gubbfan hade jag bett han dra och köra upp något där solen aldrig skiner, men eftersom han är så pass erfaren som han är, är det bättre att hålla sig på god fot och snappa upp så mycket kunskap som möjligt. Men vissa dagar alltså...

Ska bli skönt att åka till turkiet en vecka i morgon.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

@blackeagle:
Skönt att höra att du lyckades hitta ur dimman. Försöker iaf sova nån timme mer nu. Kosten får jag försöka ändra på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Pluggar på universitet så har rätt flexibelt schema. Inget extrajobb på sidan om och spenderar betydligt mycket mindre tid vid datorn nu än för några år sedan. Träning tar inte så mycket tid egentligen, tänk efter hur mycket tid du spenderar framför datorn varje dag. Säg att under en normal vecka går det åt 20h för mig åt träningsrelaterade grejor. Om du satt vid datorn 3h mindre varje dag så skulle du hinna med att träna så mycket också.

Om jag satt 3h mindre varje dag (på egen tid) så hade jag inte suttit framför datorn mer än ev nån helg då och då. Med tanke på att det är både mitt intresse, min hobby och mängden tid jag sitter med att hjälpa andra, så får de ta de 1-3 timmarna om kvällen det gör.

Vänta tills du får jobb, familj mm, blir svårare då. Jag minns själv hur enormt mycket tid man hade över när man plugga. Men om du vill göra som du gör nu så är det nog ingen dum ide, då som du säger har tid till det

Skrivet av Manneh:

SRM hand lackade mina original Toyota fälgar i röd/svart. Jädra mycket jobb, men jag är helnöjd
De har även som sagt en miljonklassens justering och slip maskin som kan göra det mesta i fälg reparation.

Så de kanske kan hjälpa dig. Du kan ju höra med dem iaf.

Permalänk
Medlem

Hade beställt nya Keycaps(tangenter) från nord-Amerika. Tog 1 månad att få hem dom. Posten la paketet fel och då hade några små ungar öppnat paketet och tagit 4 knappar, GAAAHH!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Som vanligt när man är i en singelperiod så tror man att det är kört att hitta någon ny.
Tittar jag bakåt så har jag träffat ganska många och det var i sig inte så dramatiskt länge jag var på dejt med flera damer.

Men... Känns som om jag börjar tappa det. Tror jag mer söker vänner än partner. Och då utstrålar jag inget djupare intresse för personerna utan är mer bara glad att komma ut på äventyr och glädja både mig och sällskapet. Förr gav jag sex mest för att dom skulle vilja umgås mer. Nu vägrar jag sexa alls för slippa ångesten efteråt.
- Tyvärr är det betydligt lättare att finna dejter än vänner när man är 30+

Och då till det som egentligen tynger mig, jag är inte social. Jag har inga vänner, jag är uppväxt ensam och inte tränad att bete mig socialt. Speciellt inte emot större grupper.

Jag tycker det är kalaskul att möta folk och inte rädd på det sättet. Men jag har egentligen inget att prata om. Jag är rädd för berusade personer och avstår dom miljöerna.

Vanliga råd är ju att man skaffar hobby, men jag vet inte vad för hobby jag ska skaffa.
Funderade på cross, eller gå på gym, men dom miljöerna skrämmer mig lite, jag vet inte varför det skrämmer mig och inte stora mässor och annat som jag glatt åker på.
- Kanske för att mässor bara är att gå rakt in utan någon vetskap om något, medan ett gym eller crossbana kräver att jag ska ha lite koll vad jag gör och går...

Kluven... Ska jag ändra den jag är, bli något annat, något mer socialt... Eller bita ihop och leta efter min andra hälft som uppskattar den jag är, som är högst lojalt och generös mot enstaka utvalda..

Men ensamheten äter upp mig...

Permalänk
Medlem

Lassefrasse

Ändra dig inte! Det blir inte DU! Försök i stället att hitta nya miljöer. Du vet inte vilket hobby skulle passa dig, förran du testar det! Kan du skriva här, kan du skriva på FACEBOOK. Där kan man träffa likasinnade. Testa!

Permalänk
Medlem

Nej, på måndag tänker jag tamigfan ringa hyresvärden. Får för i helvete ingen jävla ro här hemma. Konstant bankande, skrikande och grinande hos grannen ovanför. Det hjälper inte heller att lyssna på musik på hög volym i ett par slutna lurar för jag känner hur mitt golv och skrivbord skakar av att ungen/ungjävlarna springer runt som nå jävla travhästar där uppe och skriker som fångar i en tortyrkammare. Har den senaste veckan spelat in ljuden med min mikrofon och i klippet jag spelade in nu senast så hör man hur mina nycklar rasslar till i skålen på min herrbejtänt. Det är en Ikea Grundtal http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30219455/ och nycklarna ligger i brickan längst upp. Och den står på mitt golvet och ungjävlarna härjar på våningen ovanför men ändå skakar hela huset så pass mycket.

Detta har hållt på i ett år nu men senaste typ två veckorna och speciellt senaste 4-5 dagarna har varit hemska. Från omkring åtta på morgonen till 10 på kvällen så är det ett jävla liv. Kan inte ungarna leka ute istället? Finns ju en stor jävla leklplats ett tiotal meter bort bara!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Underbart folk man bor vid.

En familj rätt nyinflyttad.
Redan fjäskat in sig som kvarterest vaktmästare och polis.

Vi brukar backa upp bilen på VÅRAN del av gräsmattan som vi ansvarar för , när vi lasta i och ur.
Häromdagen kom nissen fram och pikade "detta kommer folk snacka om nu så du vet..." "dom kommer sätta bot på din bil..."
Sa att dom vet var min brevlåda finns om det stör att man lastar i å och ur grejer då och då.
(Jobbar som säljare, så jag packar in prylar lite då och då)

Och enda paragrafen är att man får inte stå över natten inne på gårdarna.

Har stått över natten 1 gång sen 2012.
Men när vicevärden parkerar sin husbil hela helger titt som tätt, då minsan är det aldrig någon så säger nåt.

Vi gjorde renovering av badrummet i feb, då kom långa näsan och nyfiken som i en jävla strut, ville veta allt från vad vi betalar vilka vi anlitat,om vi gör något själva eller anlitar till fullo bort allt.

2 mån senare bytte vi bil,åter igen kom det med priser,va vi fick för gamla,köp eller leasing, och i slutet "vissa har det fan bra tydligen" , enda jag kunde säga var att vi prioriterar i vardagen...
då var han knäpptyst och gick.

Innan kom frugans syster på besök hon fick ställa sig vid vägkanten pga alla parkeringar är upptagna.
så kom gubbens kärring och klagade på att hon står där.

själva har ett garage att kunna ställa sig framför, och ändå tar dom upp en parkering för att dom orkar inte ställa sig där.

sen våran andra granne, dom har 2 bilar, tar upp 2 parkeringar och har ändå ett tomt garage och ställa sig i, men där klagas det inte heller.

Utan enbart min familj så får pikar utav fanskapet.

Luktar så jävla mycket jantelag så det står härliga till.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag vet bara inte hur jag mår. Jag vet att det låter oklart, men jag vet verkligen inte. Det är väl det enda jag kan komma fram till. Ibland känns det bara som att inget spelar någon roll längre, och i nästa känns det som en larvig tanke. Känns ibland som att jag bara flyter runt och inte riktigt är "här". Vet inte hur jag ska förklara det. Har noll tidsuppfattning och minne, ganska kass koncentrationsförmåga, vet inte om det bara är sån jag är eller om något är fel. Kanske är så att jag bara hittar på allt för att någon ska se mig, jag vet inte asså. Jag vet bara inte. Just nu, den här halvtimmen, är jag väl i en svacka, men sen om en halvtimme till kanske det känns toppen och allt är back to normal. Var och pratade med någon igår, denne föreslog att jag skulle söka mer professionell hjälp, men jag tror jag kanske tog i lite när jag berättade hur jag kände mig. Jag vet inte. Känner att jag inte riktigt har kontroll över mitt liv ibland, som att det ligger precis utom räckhåll. Oftast när jag är själv som det känns så. Är otroligt svårt att beskriva hur det känns. Jag vet bara inte...

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Jag vet bara inte hur jag mår. Jag vet att det låter oklart, men jag vet verkligen inte. Det är väl det enda jag kan komma fram till. Ibland känns det bara som att inget spelar någon roll längre, och i nästa känns det som en larvig tanke. Känns ibland som att jag bara flyter runt och inte riktigt är "här". Vet inte hur jag ska förklara det. Har noll tidsuppfattning och minne, ganska kass koncentrationsförmåga, vet inte om det bara är sån jag är eller om något är fel. Kanske är så att jag bara hittar på allt för att någon ska se mig, jag vet inte asså. Jag vet bara inte. Just nu, den här halvtimmen, är jag väl i en svacka, men sen om en halvtimme till kanske det känns toppen och allt är back to normal. Var och pratade med någon igår, denne föreslog att jag skulle söka mer professionell hjälp, men jag tror jag kanske tog i lite när jag berättade hur jag kände mig. Jag vet inte. Känner att jag inte riktigt har kontroll över mitt liv ibland, som att det ligger precis utom räckhåll. Oftast när jag är själv som det känns så. Är otroligt svårt att beskriva hur det känns. Jag vet bara inte...

Låter precis som jag känt mig de senaste åren. Riktigt jobbigt, ännu jobbigare är det när folk jag pratar med ignorerar när jag nämner det. Är ju sådär kul att man har kompisar och familj som inte bryr sig om mina problem och känslor.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Ungefär samma för mig, förutom att jag har ett för vissa saker bra minne och jag kan oftast koncentrera mig på saker (åtminstone verka koncentrerad). Jag kan precis som du inte svara på hur jag mår, det gör mig nästan lite förvirrad ibland...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Låter precis som jag känt mig de senaste åren. Riktigt jobbigt, ännu jobbigare är det när folk jag pratar med ignorerar när jag nämner det. Är ju sådär kul att man har kompisar och familj som inte bryr sig om mina problem och känslor.

Det låter förjävligt, rent ut sagt. Har ett par vänner som åtminstone brukar lyssna, men sen känner jag samtidigt att jag inte vill ha den stämpeln, eller bara fokusera på det, för deras såväl som min egen skull. Jag måste dock säga att det på något sätt känns... lugnande att någon förstår, trots att jag hellre skulle se att du inte kände likadant. Lite smått oklar poäng här.. Hoppas du förstår, och att det blir bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Ungefär samma för mig, förutom att jag har ett för vissa saker bra minne och jag kan oftast koncentrera mig på saker (åtminstone verka koncentrerad). Jag kan precis som du inte svara på hur jag mår, det gör mig nästan lite förvirrad ibland...

Jo, koncentrera mig kan jag väl, bara inte särskilt länge eller aktivt; blir lätt så att man "svävar iväg" utan att märka det. Men det är grymt jobbigt när folk frågar hur man mår, eller man ska försöka beskriva hur det känns, och det enda man kan komma fram till är att man inte kommer fram till något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Du och andra som känner så.
Ni är mycket nära eller redan gått i väggen! Utbrändhet. Det tar år att komma tillbaks. Jag önskar jag hade ett recept. 😢
Ta hand om er. Prova i.a.f.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melle345:

Hej!

Hör att du är osäker på om det här du känner stämmer eller inte.

Pröva att fylla i denna: http://www.nll.se/upload/IB/pv/bjnvc/PAP/MADRS.pdf

Resultatet på detta är en indikation på i vilken utsträckning du lider av depressiva symtom. Och hur du väljer att gå vidare är så klart upp till dig, men när jag läser vad du skriver det är tydligt att det finns ett lidande, och för det finns det hjälp, sannolikt på din närmsta vårdcentral. Ring 1177 vårdguiden eller besök 1177.se så kommer du vidare.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Vill spela s4 i diablo 3 men spelet stuttrar vilket gör spelet ospelbart. Bli en aning irriterad övar att man har en dator för x tusen och inte kan spela ett sketet spel. Suck över till path of exile igen.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem
Skrivet av varporx:

Vill spela s4 i diablo 3 men spelet stuttrar vilket gör spelet ospelbart. Bli en aning irriterad övar att man har en dator för x tusen och inte kan spela ett sketet spel. Suck över till path of exile igen.

Stängt av SLI? Väldigt dåligt SLI-stöd i Diablo 3, fungerar mycket bättre med singelkort.
Och ett GTX 980 räcker gott och väl för D3, i 1440p som jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Stängt av SLI? Väldigt dåligt SLI-stöd i Diablo 3, fungerar mycket bättre med singelkort.
Och ett GTX 980 räcker gott och väl för D3, i 1440p som jag kör.

första saken jag gjorde precis som i PoE.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Usch så arg jag blev på gymmet idag. En liten manlet-turk som började kaxa med mig. Synd att misshandel är olagligt och dåligt för min träning, annars hade jag smällt en 25a i huvudet på honom utan tvekan.

Tips till allmänheten: Börja inte kaxa med någon mycket större, längre, tyngre och starkare än dig på gymmet, speciellt om hen redan är uppenbart "påtänd" så att säga. Har man otur så slutar det illa.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Kollade precis klart på Steins;Gate. Nu har jag abstinens och vet inte vad jag ska göra med mitt liv.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Har hållt på och filma klipp till en musikvideo idag och det skulle anordnas att så att vi fick bo på hotell, för att fortsätta inspelningen imorgon.. Hotellet blev till ett vandrarhem, som mer liknar en knarkarkvart........
Påtända människor både här och där..

Enda fördelen var att vi passade på att filma lite på vandrarhemmet också och det blev skitbra.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Är så sjukt jävla less på grannarna ovanför... Både igår och idag så blev jag väckt på morgonen av att ungjävlarna leker rivningsfirma. Sedan håller dom på från ca 8:30 på morgonen till 21:30 på kvällen med endast korta uppehåll. Spårvagnen går förbi 15m utanför mitt fönster och även om jag sitter med fönstret öppet så låter ungjävlarna mer än spårvagnen. Nästan så man tror att det ska börja ramla puts från taket när dom håller på. Förra helgen hade dom nån slags fest sen på söndagkväll och då ringde jag störningsjouren. 20 minuter senare blev det knäpptyst så antar att väktarna var och pratade med dom. Igår lekte ungarna rivningsfirma igen. Satt och åt strax efter 8 då på kvällen så orkade inte ringa medans jag åt men ringde när jag var klar och dom på jouren sa att dom skulle skicka hit någon. Trots det så var det livat fram till ca 21:50 då jag äntligen fick lite ro. Passade på att sitta uppe ett tag, skönt att kunna vara i min lägenhet utan hörlurar med hög volym för att dränka oljudet från lägenheten ovanför. Men ja, då vill man ju sova ut lite idag eftersom man satt uppe sent igår men så drar ungjävlarna igång igen nu tidigt på morgonen också.

Nej, nu till veckan ska jag fanimej gå in på hyresvärdens kontor med ljudinspelningarna jag gjort senaste veckorna och kräva antingen att dom ger familjen ovanför en fet jävla varning eller att dom sänker min hyra rejält för jag börjar bli så jävla less på att bo här.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Är så sjukt jävla less på grannarna ovanför... Både igår och idag så blev jag väckt på morgonen av att ungjävlarna leker rivningsfirma. Sedan håller dom på från ca 8:30 på morgonen till 21:30 på kvällen med endast korta uppehåll. Spårvagnen går förbi 15m utanför mitt fönster och även om jag sitter med fönstret öppet så låter ungjävlarna mer än spårvagnen. Nästan så man tror att det ska börja ramla puts från taket när dom håller på. Förra helgen hade dom nån slags fest sen på söndagkväll och då ringde jag störningsjouren. 20 minuter senare blev det knäpptyst så antar att väktarna var och pratade med dom. Igår lekte ungarna rivningsfirma igen. Satt och åt strax efter 8 då på kvällen så orkade inte ringa medans jag åt men ringde när jag var klar och dom på jouren sa att dom skulle skicka hit någon. Trots det så var det livat fram till ca 21:50 då jag äntligen fick lite ro. Passade på att sitta uppe ett tag, skönt att kunna vara i min lägenhet utan hörlurar med hög volym för att dränka oljudet från lägenheten ovanför. Men ja, då vill man ju sova ut lite idag eftersom man satt uppe sent igår men så drar ungjävlarna igång igen nu tidigt på morgonen också.

Nej, nu till veckan ska jag fanimej gå in på hyresvärdens kontor med ljudinspelningarna jag gjort senaste veckorna och kräva antingen att dom ger familjen ovanför en fet jävla varning eller att dom sänker min hyra rejält för jag börjar bli så jävla less på att bo här.

Skulle du kanske gjort redan från början;)
Såklart efter att ha gjort div. inspelningar vid olika tider. Sånt där är jävligt irriterande!