Bilder på ditt senaste inköp (2015)

Permalänk
Medlem

Och här kom nästa.
Nu får det vara lugnt ett tag(nåja, iaf till november när nästa kommer )

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Någon som kan gissa vad det är?
Kostade 200:-

http://s16.postimg.org/mhws0s9lx/DSC_0015.jpg

Ihopvikt mithril?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ihopvikt mithril?

Haha. Yes! Helt rätt! 😂
Nä. Tig finger. För glida på plåt när man tig svetsar.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

@Flutters:

Mycket fin! Jag har själv ett par figurer i mitt skåp, vart köper du dina ifrån och vad brukar de gå för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

@Flutters:

Mycket fin! Jag har själv ett par figurer i mitt skåp, vart köper du dina ifrån och vad brukar de gå för?

Tack!
Mesta köper jag ifrån Ebay, eller så blir det http://www.amiami.com/ eller http://solarisjapan.com/
Priset varierar rejält. Allt mellan 300 kr uppemot 3000 kr. Kostar att ligga på topp som man säger

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Bytade ut 5 st fläktar till en radiator och en intagsfläkt.
Flyttar massor av luft, men tur jag har fläktstyrning för 3000rpm är inte tyst

Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 PWM - 120mm

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Har 4 st Detolf vitrinskåp ifrån Ikea snart fulla. Blir snart värre när platsen i lägenheten börjar ta slut XD hahaha

Mina Gundams står ovanpå en hurtsch.. börjar bli lite trångt på den.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Ozone Strike med svarta MX-brytare. Satte O-ringar på alla tangenter, annars skulle min sambo kasta ut tangentbordet illa kvickt. Jag tycker om tangentbordet men inser att jag skulle tagit ett annat med röda brytare istället. Det var något högt motstånd på de svarta kan jag tycka. Får hoppas att det bara är en vanesak. Har ju trots allt bara suttit med tangentbordet och småskrivit under mindre än en halvtimme.

Jag kommer nog få sitta med det här tangentbordet ett tag tror jag. Nästa blir dock ett med röda brytare och utan numpad-delen. De mindre är så jäkla sexiga ;D

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd

Idag kom sista skivan jag behövde till min samling Nirvana på vinyl. Jag hade dock den redan som picturedisc men det låter ju kisskartong.

Och här har vi ögonstenarna

Jag hittade en jäkligt udda sak på Myrorna. Titta här:

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Kom igår:

Efter att ha sneglat på en Kraken X61 till nya bygget, så blev det tillslut en Predator 240 istället. Förhoppningsvis så dyker nya moderkortet upp snart också, så kanske man kan mysa med nya bygget i helgen...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Och här kom nästa.
Nu får det vara lugnt ett tag(nåja, iaf till november när nästa kommer )
http://i.imgur.com/Y02nRPk.jpg

När kommer steget till det extrema då?
Ex https://otakumode.com/shop/521c1da88bac0e5927000061/Shikinami...

Permalänk
Avstängd

Många armbandsur här i tråden. Blev en sån här för mig för ett tag sen.

Klassiker. Min pappa hade en sån när jag var liten. Skit samma om den går sönder. För 200kr får du en ny. Hehe. Har den mest som rolig accessoar. Inte haft armbandsur på 15 år men lite praktiskt är det ju faktiskt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Haha ja en sån kommer aldrig komma innanför mina dörrar iaf. Mest pga dyra så satans och ser inte nämnvärt bra ut

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev två album från Bandcamp idag.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Väntar nu ivrigt på RAM-minnena så man får sätta ihop det här!

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Min Canon var så ensam i skåpet så vi fixade en litet syskon.

Permalänk

Orion Spark för 990kr på SIBA rean igår.
Så här långt är jag positivt överraskad. Ganska skön känsla i de relativt tysta tangenterna och bakgrundsbelysningen är den klart bästa jag sett.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Köpte en 23"-skärm av en på swec, sitter numera uppsatt i en surround-setup

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Japanskt, kan även spela amerikanska spel, N64 med RGB output. Mycket fin bild blir det!

fel url...
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Mina senaste inköp har varit en liten uppgradering till mitt nätverk här hemma.

En trevlig Gigabit Switch från Cisco och en NAS med 4x2TB i Raid 5
Den gamla switchen är Netgear lådan som ligger överst.

Ursäkta den risiga mobilbilden med dålig ljussättning.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Laney TI15-112 Tony Iommis signatur förstärkare

Overdrive kanalen på min Marshall MG15CFX gick sönder nyligen så vart tvungen att köpa en ny förstärkare. Ingen idé att laga den för att det kommer nog kosta mera än vad förstärkaren kostade som ny. Den har tjänat mig bra här hemma och nu har den gjort sitt.

Tänkte lika bra att skaffa en rörsförstärkare. Låter ju helt annorlunda mot en transistorförstärkare även i den mindre formaten. Högre volym och mera "punch" och varmare toner. En 15W rörförstärkare låter ungefär så högt som en 30W transistorförstärkare om inte lite högre beroende på.

Köpte en laney TI15-112 som är Tony Iommis signatur förstärkare. Han spelar ju i bandet Black Sabbath.

Man kan kanske tro att detta är en "Metal" förstärkare men så är det ju inte. Har testat lite fram och tillbaka och upptäckte att det går att ställa in det mesta. Blues, blues-rock, klassisk rock, hårdrock, metal etc...

Väldigt flexibel förstärkare som har en helt okej "Clean" kanske inte som en Fender men godkänt enligt mig. Förstärkaren gör sig som bäst i overdrive. Den har en "Pre-Boost" typ som en inbyggd boost pedal som ökar på gainen markant utöver normalt ju högre man skruvar upp den.

Som sagt är jag riktigt nöjd med förstärkaren. Den låter inte som något så litet. Låter som något mycket större...

Fick riktigt bra pris på den. Runt 2400Kr helt ny och oöppnad. Köpte den i samma butik som jag köpte min nuvarande gitarr. Dom hade tydligen fått en väldigt bra deal så förstärkaren säljs med typ 60% rabatt. Om någon undrar så var det på 4Sound i Stockholm.

Lite specifikationer nedanför...

Ingång: 1x15W eller 1x1W(Väsentligt tystare med bibehållen ljudkaraktär)
Kraft: 15W
Antal kanaler: 1
Kanal kontroller: Pre-Boost, Volym, Drive
Equalizer: Bas, Mellanton, Diskant, Dynamik, Ton
Preamp: 3xECC83 Ruby rör
Output: 2xEL84 Ruby rör
Klass: AB
Footkontroll: Inte inkluderat(Går att köpa separat)
FX Loop: Ja, variabelt FX loop/bypass
Högtalare: 1x12 Custom HH högtalare(går att koppla bort och använda en extern högtalarlåda typ 4x12. Förstärkaren klarar av 8Ω och 16Ω impedans)
Record Out: Hörlurar/Live DI - högtalaremulerad
MP3 ingång: Mini kontakt

--------------------------------------------------- Uppdaterat ---------------------------------------------------

Herregud vilken volym! Det går att spela högst med volymen på 3 och det finns ända upp till 10. Undra hur högt det är på 10? Kommer säkert krossa glasrutorna. ^^ Sen tror jag också att det beror på att min gitarr har under huven CTS 500k audio taper pottar istället för 300k som dom flesta mera moderna Gibson Les Paul gitarrer har.

Det är ju en "57 reissue" så dom har använt sig utav likadana typer som användes under 50 talet...

Har ju fått tillstånd från föreningen att få spela högt fram tills 19:00. Sen måste jag använda hörlurar. Men jag spelar inte så länge. Typ 1 timma på vardagarna. Hinner inte mera efter jobbet och sen är man ju trött. Kör mest på helgerna men då typ bara 2 timmar eller så. Försöker spela alla dagar jag kan.

Ingen har klagat ännu. Bor på bottenvåning. Lägenheten är en omgjord föreningslokal och jag har bara 1 granne ovanför mig som har en annan port på andra sidan men dom har inte sagt något. Bredvid mig i samma port har jag bara 1 granne. Dom som bor bredvid mig har dock sagt att dom inte hör ett dugg när jag spelar. Sen så bryr dom sig tydligen inte för att dom själva gillar den typen av musik. Dom andra 2 sidorna i lägenheten pekar mot utsidan och en pekar mot källaren. Alla väggar är av betong och bra isolerat, även innerväggarna. Det ekar ingenting. Under lägenheten är det typ granitberg...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av asphyxie:

Kom igår:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/38747333/IMG_20150921_224426.jpg

Efter att ha sneglat på en Kraken X61 till nya bygget, så blev det tillslut en Predator 240 istället. Förhoppningsvis så dyker nya moderkortet upp snart också, så kanske man kan mysa med nya bygget i helgen...

Snyggaste AIO-kylaren jag sett. Synd att den är så snuskigt dyr bara. För 2500kr får man ju en hel del custom-loop prylar.

Permalänk
Medlem

Dags att lägga på lackskydd till vintersäsongen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Snyggaste AIO-kylaren jag sett. Synd att den är så snuskigt dyr bara. För 2500kr får man ju en hel del custom-loop prylar.

Predator är i princip en custom loop utan reservator, komponenterna är från deras custom loop katalog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk

Senaste månadens köp.

Permalänk
Skrivet av kettu92:

Predator är i princip en custom loop utan reservator, komponenterna är från deras custom loop katalog

Skickades från m.sweclockers.com

Den har ju pump + res inbyggt enligt deras hemsida iaf. Vad jag menar är att det är fortf en AIO, dvs temps blir inte mycket bättre än de bästa luftkylarna. 360mm-varianten kan man sedan utöka till ett fullständigt custom-loop det är coolt iaf.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Fin monitor.. hade en sån själv till min STE

Faktiskt hade jag samma monitor på 90 talet till en A600 och en A4000/030, så va roligt få tag på en nu i dag, börjar bli svårt hitta någon som faktiskt fungerar.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort för en vecka sedan, är supernöjd!

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED