Datorn går igång, windows öppnas (ljudet spelas upp) men skärmen visar "no signal"

Permalänk

Datorn går igång, windows öppnas (ljudet spelas upp) men skärmen visar "no signal"

Hej.

Precis som rubriken lyder. Plötsligt under användande av datorn så slocknade skärmen och visade "no signal". Det har hänt förut, och då har jag bara startat om datorn och allt har fungerat som vanligt igen. Den här gången visar den visa "no signal" trots oändliga försök med att starta om. Jag har kollat så alla kablar sitter rätt, jag har testat en annan skärm, jag har testat en annan kabel. Jag har även tagit ur det där platta batteriet i moderkortet och satt i igen. Jag har tagit bort och satt dit RAM-minnena.
Några fler förslag på vad jag kan göra innan jag sväljer stoltheten och lämnar in burken på felsökning?

Permalänk
Skrivet av Skumgodis432:

Hej.

Precis som rubriken lyder. Plötsligt under användande av datorn så slocknade skärmen och visade "no signal". Det har hänt förut, och då har jag bara startat om datorn och allt har fungerat som vanligt igen. Den här gången visar den visa "no signal" trots oändliga försök med att starta om. Jag har kollat så alla kablar sitter rätt, jag har testat en annan skärm, jag har testat en annan kabel. Jag har även tagit ur det där platta batteriet i moderkortet och satt i igen. Jag har tagit bort och satt dit RAM-minnena.
Några fler förslag på vad jag kan göra innan jag sväljer stoltheten och lämnar in burken på felsökning?

Rätt source på skärmen?
Integrerat grafikkort i moderkortet? Om inte, snurrar fläkten på grafikkortet?

Edit; Fungerar annan skärm?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Containerfox:

Rätt source på skärmen?
Integrerat grafikkort i moderkortet? Om inte, snurrar fläkten på grafikkortet?

Edit; Fungerar annan skärm?

Fläkten till grafikkortet snurrar. Annan skärm får upp samma meddelande. Återkommer med kompletterande av hårdvara.