Far Cry Primal tar steget till stenåldern

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BrottOchStraff:

Kommer vara exakt likadant som 3an och 4an, händer ju ingenting med den spelserien, orkade aldrig spela klart 4an då jag precis spelade 3an innan det. Same same.

Det bästa Far Cry är givetvis ettan och dess riktiga uppföljare är Crysis.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

blir ett givet köp! äntligen något unikt spel och inte standard idéer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Haha! skäggiga manbun-hipsters på stenåldern!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Diskutera med en vän nyss vad de skulle hitta på de har ju nått laglöst område i Sibirien kvar i nutid eller typ Syrien. Så detta var ju en uppskattad ide. Ser framför mig hur de sen vandrar fram i historien vilinatid, medeltid vilda västern etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det bästa Far Cry är givetvis ettan och dess riktiga uppföljare är Crysis.

Crysis är faktiskt sjukt underskattat som SP-spel. Körde nyligen igenom 1an igen +Warhead

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Verkar intressant! Jag personligen fullkomligen avskyr snipers och flygande krigare med oändlig ammo och budget/kill och det lär ju inte bli mycket av den varan här.

Permalänk

BRA! det var bättre förr !

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sebbepojken:

I Ark finns det automatvapen och andra moderna grejer. Vet inte om jag skulle klassa det som stenålder

Grejen är att automatvapnen har rostat bort, stenyxorna finns givetvis kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av L.T.G:

Diskutera med en vän nyss vad de skulle hitta på de har ju nått laglöst område i Sibirien kvar i nutid eller typ Syrien. Så detta var ju en uppskattad ide. Ser framför mig hur de sen vandrar fram i historien vilinatid, medeltid vilda västern etc

Skickades från m.sweclockers.com

Sen arbetar de sig fram tills Far Cry handlar om tempelriddare och ungefär samtidigt har Assasins Creed hunnit fram till modern tid där det överbryggar nuvarande Far Cry, Watchdog och The Crew. Helt plötsligt får vi svaret på varför spelen är identiska. Det är samma värld bara olika delar! Efter det går det ihop till Ubisoft the Game. För andra alternativet är att Ubisoft har rätt fantasilösa speldesigners som bara rapar upp samma uttjatade koncept om och om igen men det skulle väl aldrig Ubisoft göra?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Kul och oväntat. Hade nog inte brytt mig alls om ett nytt exakt likadant Far Cry som trean och fyran. Har inte spelat ut fyran i och med att det blev så repetitivt men Blood Dragon borde jag spela.

Vilka fiender kan man förvänta sig förutom andra stammar? Neandertalare och djur?

Andra halvan som du nämner vidareutvecklades ju senare till Crysis medans Far Cry 2, 3 och 4 har varit i princip som första halvan av originalspelet.

Knappast, Far Cry 2 var inte i närheten, jag finner inte en enda positiv sak med Far Cry 2, 3:an och 4:an behövde jag bara se trailers på för att inte gilla och det är synd, jag gillade verkligen hur de gick ut med allt när de startade, sen spårade det bara ur när releasen väl kom.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur ska de få in radiotorn i stenåldern?

Man klättrar väl upp i något träd eller annan höjd istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Knappast, Far Cry 2 var inte i närheten, jag finner inte en enda positiv sak med Far Cry 2, 3:an och 4:an behövde jag bara se trailers på för att inte gilla och det är synd, jag gillade verkligen hur de gick ut med allt när de startade, sen spårade det bara ur när releasen väl kom.

Jag tyckte Far Cry 2 hade en väldig potential, men föll på allt för många punkter. Det är ett helt okej spel på sitt sätt, 5/10. Även fast jag kan hålla med om att Far Cry 3 & 4 är bättre än 2:an på många sätt så tycker jag fortfarande inte att det är nödvändigtvis bra spel, dom är underhållande spel, men inte speciellt bra. Dom saknar oftast bra karaktärer, bra story och lider av repetitiva element och uppdrag. Tror inte att primal kommer skilja sig speciellt mycket från Far Cry 3 & 4 heller.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Verkar inte dumt alls. Man hade velat sett skyrim lite mer åt det här hållet.

Visa signatur

Cooler Master H500 A-RGB | MSI MPG Z690 CARBON WIFI DDR5 ATX | Intel 12700K | Arctic Liquid Freezer II 240 A-RGB | Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | ASUS ROG Strix 850W PSU | och förhoppningsvis snart två DDR5 to rule them all på nya gamingskärmen - LG OLED65C15LA :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Far Cry dog redan efter 2:a halvan av första spelet och de fortsätter sjunka.

Baserar du det på din personliga åsikt i hur bra spelen är eller spelseriens faktiska populäritet efter åren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Same same.

But different... but still the same.

Permalänk
Medlem

Givet köp. Detta är ju något annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Bara jag kanske men tycker karaktären påminner om Till Lindemann i Rammstein

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska tänka om detta, spontant känns det ju som att det kommer att bli mycket mer fokus på "stealth". Inga sprängämnen, inga riktiga långdistans vapen. Kommer nog vara som att spela FC4 med bara knivar och pilbåge. Men det kan ju vara kul det också, vi får väll se.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

@Megacrash: Jag hoppas på någon form av mast . Vilken vändning om man som spelare får upptäcka en anancerad civilisation som fanns långt innan våran tid. Mind blow

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Verkar sjukt coolt, hoppas det finns flinta bilar!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Far Cry dog redan efter 2:a halvan av första spelet

Det vill säga efter första spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Vilka andra såna spel finns?

Turok har väl delvis gamla vapen
Time commando är en gammal klassiker med lite olika tidsåldrar

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar vara en kul och nyskapande idé. Hoppas det blir bra

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det verkar vara en kul och nyskapande idé. Hoppas det blir bra

Hållet helt med! Mitt orosmoln angående detta är just vapnen, måste bli fokus på närstrid och det brukar vara svårt att få till i fps, mycket lättare i tredjeperson. Vill kunna slåss på olika sätt, inte bara blocka och hugga.

Gillade själv friheten i fyran även om favoriten fortfarande är första spelet (jag gillade faktiskt andra halvan också)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Knappast, Far Cry 2 var inte i närheten, jag finner inte en enda positiv sak med Far Cry 2, 3:an och 4:an behövde jag bara se trailers på för att inte gilla och det är synd, jag gillade verkligen hur de gick ut med allt när de startade, sen spårade det bara ur när releasen väl kom.

Nej, Far Cry 2 var inte så bra men jag tycker fortfarande att 2, 3 och 4 är solklara uppföljare till ettan. Det enda som är tråkigt är att dom tappade bort den där macho karaktären man hade i första spelet. Det var roligt.

Själv tycker jag nog att Crysis tappat bort sig mer än vad Far Cry har. Senaste Crysis kändes som ett Call of Duty spel och det är inte bra.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur ska de få in radiotorn i stenåldern?

Eld och röktorn!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Verkar kul, något annorlunda liksom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Nej, Far Cry 2 var inte så bra men jag tycker fortfarande att 2, 3 och 4 är solklara uppföljare till ettan. Det enda som är tråkigt är att dom tappade bort den där macho karaktären man hade i första spelet. Det var roligt.

Själv tycker jag nog att Crysis tappat bort sig mer än vad Far Cry har. Senaste Crysis kändes som ett Call of Duty spel och det är inte bra.

Själv har jag aldrig sett Crysis som något bra, endast som en stor grafisk demo men ett kasst spel, men det är jag.

Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det verkar vara en kul och nyskapande idé. Hoppas det blir bra

Jag förstår inte vad det är som är så nyskapande med det? Ser ingen skillnad på detta eller på att spela Skyrim eller Gothic serien.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Hållet helt med! Mitt orosmoln angående detta är just vapnen, måste bli fokus på närstrid och det brukar vara svårt att få till i fps, mycket lättare i tredjeperson. Vill kunna slåss på olika sätt, inte bara blocka och hugga.

Gillade själv friheten i fyran även om favoriten fortfarande är första spelet (jag gillade faktiskt andra halvan också)

Skickades från m.sweclockers.com

Jo närstrid i FPS blir ju alltid rätt knepigt, men det skall bli kul att se hur de fixar det.

Skrivet av Rajat:

Jag förstår inte vad det är som är så nyskapande med det? Ser ingen skillnad på detta eller på att spela Skyrim eller Gothic serien.

Jag tänkte väl främst på miljön. Inte så ofta man ser ett FPS med stenålderstema.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan bli kul, dock är man lite nyfiken på hur de kommer hantera språket för att förmedla kommunikation, kommer de ha grottmänniskor som talar modern engelska eller bara massa textat grymtande? Kanske ett helt påhittat "språk"?