Tjena, min dator har börjat strula senaste tiden och jag misstänker att det är mitt moderkort som håller på att ge upp. USB portar som slutat fungera m.m. och undrar då om det fortfarande finns några hyfsade moderkort kvar att köpa för socket 1155 då jag har en i7 2600K.
Det är en spel dator men jag är inte så insatt i överklockning. Ett bra allround moderkort helt enkelt. Har nya ram minnen (16GB), 2st GTX 670 och ska snart byta ut min SSD som är runt 4+ år gammal. Min CPU kör på utan problem fortfarande så det är därför jag byter ut moderkortet snarare än allt. Har inte råd med en ny CPU heller.
Sedan undrar jag över grafikkort. Jag har nämligen en 27" 2560x1440 skärm och har problem med att driva tyngre spel. Är skillnaden såpass stor mellan AMD och NVIDIA i höga upplösningar att det är värt med AMD? Lider eftersom jag bara har 2GB grafik minne, så blir väl ett nytt grafikkort snart.
Om du är av en annan åsikt om vad jag bör göra så är det bara att säga till, är öppen för idéer
PS. Spelar ingen roll om det är miniITX, ATX eller micro, bara två grafikkort får plats på det