Permalänk

Datorn dör utan BSOD eller memory dump.

Hej hej, söker hjälp här igen efter lyckade resultat förut. Hittade inget liknande i någon annan tråd!

Så det som finns att säga, reste bort över en helg för ett tag sedan och kom hem och skulle starta datorn, allt rullar på tills jag spelar Dota och datorn tvärdör, konstigt tänker jag och kör igång igen. Samma sak hinner bara ta mig in i spelet så händer det igen. Det var rätt så sent så jag går och lägger mig framför TVn och tänker inte mer på det.

Dagen efter börjar felsökningen, tar mig in i windows och plickar runt lite i HWmonitor och kollar så inget grillas, allt har vanliga temps och när jag precis ska starta chrome så dör datorn igen (15 minuters användning) jag får inte fram en BSOD och jag får inga memory dumps heller. Vars börjar man?

Setup:

MSI Gaming 5 z-97
Kingston Fury minnen på 8GB
i5 4690k @ 4.0 via moderkortsklockning (samma resultat utan klockning)
EVGA 980ti @ stock
212+ kylare
Corsair CX 750M
SSD samsung 120gb
500gb WD HDD

och allt sitter i ett define R5 om det nu skulle spela någon roll!
och en omformatering är beprövad men utan bättre resultat.. (windows 10)
Efter forskning på nätet så ska ju nätagget vara skit dåligt, men hur kan jag vara helt säker på att det är det som är fel?

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Medlem

Känner du ingen du kan låna nätagg?

Om du bara hittar svaga nätagg så kan du låna ett mindre krävande grafikkort också att testa med.

Permalänk

Skall testas, funderar även på att åka in till butiken jag köpte agget av och höra vad dem säger, köpte det ju i augusti så någon sorts good will eller refund borde ju kunna lösas

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68