Permalänk
Medlem

Flyktiga fönster

Tjenare,

Kör som standard 1 skärm, HDMI till en förstärkare som i sin tur är kopplad till TV, så man kan köra lite film via datorn till tvn.
Har haft min 'setup' i över 1½ år nu och inte direkt ändrat något mer än upplösning / färginställningar då och då.

Men nu de senaste dagarna så har fönster börjat fly till tv skärmen NÄR jag sätter igång förstärkaren.
Fönstren kan vara på skärmen ena sekunden och när förstärkaren går igång så 'poff' är de borta på tvn istället. Samma sak kan hända om jag minimerar rutor och maximerar dem igen, då maximeras de till tvn.

De har funkat felfritt innan men börjat krångla nu på senaste bara. Har inte uppdaterat drivrutiner heller på senaste, så inte något sånt som börjat spöka troligen.

Någon som har någon aning?
Tacksam för svar!

Nvidia GTX460, om de är till någon hjälp

Permalänk

Var "de senaste dagarna" 14 dagar? Anledningen varför jag frågar är för det kom Windows uppdateringar då, och så vit jag vet så hanteras fönster av Windows.

Testa att koppla ur förstärkaren, starta om Windows och sen koppla in förstärkaren igen. Det kommer nya uppdateringar idag så det kanske funkar i morgon.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

Var "de senaste dagarna" 14 dagar? Anledningen varför jag frågar är för det kom Windows uppdateringar då, och så vit jag vet så hanteras fönster av Windows.

Testa att koppla ur förstärkaren, starta om Windows och sen koppla in förstärkaren igen. Det kommer nya uppdateringar idag så det kanske funkar i morgon.

Va?

Permalänk
Medlem

Kolla så att TV/förstärkare inte har blivit primär skärm.

Permalänk
Medlem

Förstärkaren är inte primär skärm.
Formaterade om datorn nyligen och drog in senaste Nvidia drivrutinerna och problemet uppstod direkt.
Återställde drivrutinerna till en äldre version och problemet är minimerat och händer väldigt sällan nu.

Gjorde en tråd på nvidias forum, men väldigt dåligt med svar där.
Men funkar iaf bättre än innan nu då 75% av alla rutor hoppade till förstärkaren.. nu är de väl 1/10 de händer.