Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp

Tjena!

Har efter en längre tids eftersökningar äntligen satt ihop en kundvagn som jag är nöjd med. Nu var det ett tag sedan man hade koll på sina saker så även om jag har försökt lägga lite tanke bakom kan man ju ha otur när man tänker. Tanken är att denna best ska orka med det mesta i spelväg och även så ett tag framöver.

Jag har inga större lagringsbehov och håller inte heller på med videoredigering eller liknande. Jag har valt en 850 W PSU för att ha möjligheten att köra SLI i framtiden, dock så är jag något allergisk och byter förmodligen till Pascal och fortsätter med enkelkort men det är trevligt att ha möjligheten. Samsung 950 är väl åt det onödiga hållet men jag har aldrig haft en SSD innan så jag överkompenserar förmodligen. Till detta kommer det komma en 1440p ips panel med g-sync av märke Acer, har inte bestämt mig om det blir 27 tum eller om jag ska slå på med den kommande 34 tummaren i 21:9 format bara. Har jag missat något?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8620518/sista-koll

Permalänk
Medlem

e det mestadels spel så gå på en i5a i stället = Core i5, 6600

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Allt ser bra ut, men som @itkoll nämnde, om det främst är spel du ägnar dig åt är det nog mer värt med i5 6600K istället för i7 6700K. Och har du inte redan en processorkylare i ditt uppgraderingspaket?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men ingår en pure rock i uppgraderingspaketet, så behövs inte lägga till en extra.

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag inte anledningen till din M.2 512 GB. För mig är de pengarna absolut inte värt det.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Paket du har valt innehåller i7 6700 och inte 6700K.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Vore dumt att snåla in på CPU:n och välja en i5 som ett par har föreslagit när det ska köpas en dator för 24.000. Kör vidare på i7 som du planerat, K-varianten.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk

Konstiga är att inet inte säljer nåt skylake uppgraderingspaket med 6700k, utan det är bara 6700. Kanske felskrivet men tror inte det, så uteslut uppgraderingspaketet, en K-processor måste du ha i den budgeten.

Med en sån fin dator tycker jag du kan kosta på dig en bättre CPU-kylare, ex. denna. Men en hyper 212 eller pure rock funkar förstås, fast trevligare med en riktigt högkvalitativ kylare.

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Skrivet av skodie:

Tjena!

Har efter en längre tids eftersökningar äntligen satt ihop en kundvagn som jag är nöjd med. Nu var det ett tag sedan man hade koll på sina saker så även om jag har försökt lägga lite tanke bakom kan man ju ha otur när man tänker. Tanken är att denna best ska orka med det mesta i spelväg och även så ett tag framöver.

Jag har inga större lagringsbehov och håller inte heller på med videoredigering eller liknande. Jag har valt en 850 W PSU för att ha möjligheten att köra SLI i framtiden, dock så är jag något allergisk och byter förmodligen till Pascal och fortsätter med enkelkort men det är trevligt att ha möjligheten. Samsung 950 är väl åt det onödiga hållet men jag har aldrig haft en SSD innan så jag överkompenserar förmodligen. Till detta kommer det komma en 1440p ips panel med g-sync av märke Acer, har inte bestämt mig om det blir 27 tum eller om jag ska slå på med den kommande 34 tummaren i 21:9 format bara. Har jag missat något?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8620518/sista-kollhttp://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8620518/sista-koll

Du vet att du har 2 kylare, av samma modell?

Är också endast 1 per kund.

Om du tar bort kylarna och köper 1 premium kylare tex denna Noctua NH-U14S.

Har haft NH-U14S, och jag kan säga att den kyler riktigt bra samtidigt som den är tystare än dom flesta andra.

Fast du kanske ska ha 2 cpu kylare, vad vet jag.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp!

Det gick lite fort när jag såg att de hade fått in uppgraderingspaket med Skylake och jag missade dels att det inte var k modellen och att ta bort den extra fläkten från paketet jag höll på att sätta ihop. Jag bytte ut det till 6700k istället och eftersom 950 diskarna från Samsung inte längre har något leveransdatum bytte jag till att enbart köra 2 st 850 evo. Nu är beställningen gjord och det är bara att vänta och fundera över vad det blir för skärmlösning för detta bygge.