Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

La en order på 4 prylar varav 1 var framme idag. Inget fel med att ni delar upp paketeringen.
Men då allt finns i lager är det inte smidigare och billigare för er att skicka allt på samma gång?

Som redan konstaterats otaliga gånger i tråden så betyder levarnstid på x antal dagar inte ett dugg då dom väldigt ofta inte ändrar detta även efter påtryckningar från tex denna tråd.
Så det betyder att man ej vet om nåt finns på lager heller inte.

Uppdelningen kan vara att det skickas från olika lager då cdon har många olika lager både i sverige och utomlands samt att dom även säljer varor från andra företag på ungefär samma sätt (i alla fall för oss kunder) som amazon gör.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Du har såklart helt rätt i att det smidigaste och billigaste hade varit att skicka allt i samma paket men det är så att alla produkter fortfarande inte är lagerhållna på samma ställe så därför kan det hända att försändelserna skickas olika tider och med olika kollin.
Bra input angående statustexten! Detta är faktiskt något vi håller på att jobba på och ser över olika lösningar. Tack för för tipset, vi får se hur det blir.

Skrivet av Cudage:

La en order på 4 prylar varav 1 var framme idag. Inget fel med att ni delar upp paketeringen.
Men då allt finns i lager är det inte smidigare och billigare för er att skicka allt på samma gång? Blir bara jobbigt att hämta ut flera paket vid olika tillfällen.

Min andra fundering är inte så mycket till en fundering utan mer något som behöver åtgärdas.
Då 1 sak blivit postat så stod de andra 3 som postade också, vilket jag fått bekräftat efter kontakt med kundtjänst att så inte var fallet utan att min order fortfarande var påväg ut från deras lager.

Detta borde justeras så att det står "Order mottagen" eller dylikt på paket som inte skickats, det är missledande för oss konsumenter. Nu var jag tvungen att vända mig till kundtjänsten för att ta reda på varför det inte fanns något Kolli-Id på dom 3 sakerna utan bara på 1 så att jag kunde veta om jag kunde åka hem från stan eller inte.

Inga större bekymmer för mig, men underlättar som sagt för alla om det står korrekt status på ordrar

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

@zorp: Hejsan! Vad tråkigt att höra att du inte fått hjälp, vi ligger lite back med dessa ärenden men jobbar på att komma ikapp. Jag skickar ett PM till dig för att få lite mer uppgifter om din order så att jag kan se hur det går med hanteringen av ditt ärende och förhoppningsvis kunna ge dig mer information.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oh trevligt att CDON är aktiva i tråden igen. Det uppskattas. Måste passa på att ställa två frågor då. Den ena rör CDON+-medlemskapet. Det pratades mycket om olika fördelar och nyheter kring detta i början på året, har det hänt något här? Inte fått ngn info alls om detta nämligen.

Andra frågan gäller huruvida ni kommer ha Black Friday-rea i slutet på november som förra året, samt om man kan passa på att önska lite prylar som ni kan tänkas ha rea på?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Klaga om det i cdon+ mailet som dipper ned i eposten. Där står det tom att man kan bli uppringd av någon om man vill det, så det finns nog telefoner på cdon

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Tack, det är trevligt att vara tillbaks. Angående CDON+ så vet jag inte helt vad du undrar över men fördelarna är främst fri frakt på alla order över 100 kr, återbäring på alla köp samt fler erbjudanden och rabatter. Det har vi haft från början men fyllt på med något mer erbjudanden och det utvecklas fortfarande. Om du har fler funderingar kring CDON+ så får du gärna kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig reda ut alla funderingar. Angående Black Friday så kan jag avslöja att det sker i år igen och planerna för dagen är i full gång, vi kommer att komma ut med mer information när det närmar sig. Det går alltid att önska men det ligger mycket planering och undersökning bakom vad som reas ut så vi kan dessvärre göra så mycket med önskemålen. Vi försöker dock ha så brett utbud som möjligt på rean så vi hoppas att det kommer ut något som faller dig i smaken!

Skrivet av MrM3:

Oh trevligt att CDON är aktiva i tråden igen. Det uppskattas. Måste passa på att ställa två frågor då. Den ena rör CDON+-medlemskapet. Det pratades mycket om olika fördelar och nyheter kring detta i början på året, har det hänt något här? Inte fått ngn info alls om detta nämligen.

Andra frågan gäller huruvida ni kommer ha Black Friday-rea i slutet på november som förra året, samt om man kan passa på att önska lite prylar som ni kan tänkas ha rea på?

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan, bokat ett Logitech G933 headset från er och sett att de kommit in i lager hos andra återförsäljare men inte hos er. Har du någon koll på när ni kommer få in dem?
Mvh

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Du har såklart helt rätt i att det smidigaste och billigaste hade varit att skicka allt i samma paket men det är så att alla produkter fortfarande inte är lagerhållna på samma ställe så därför kan det hända att försändelserna skickas olika tider och med olika kollin.
Bra input angående statustexten! Detta är faktiskt något vi håller på att jobba på och ser över olika lösningar. Tack för för tipset, vi får se hur det blir.

Hojtar du till där borta på andra stället? Dom verkar sova La min order i söndags, allt i lager och har ännu inte skickats?

Då vet man vilken sida man inte ska handla julklappar från i December om det ska ta så lång tid redan nu ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vi har inte fått ett klart besked om när dessa kommer ännu tyvärr men så snart vi har mer information kommer vi att uppdatera hemsidan.

Skrivet av Wedes:

Hejsan, bokat ett Logitech G933 headset från er och sett att de kommit in i lager hos andra återförsäljare men inte hos er. Har du någon koll på när ni kommer få in dem?
Mvh

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

@Cudage: Hej igen! Ojdå, då får vi kolla upp vad som gått snett. Jag skickar ett PM till dig så jag vet vilket ställe jag ska hojta på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Tack, det är trevligt att vara tillbaks. Angående CDON+ så vet jag inte helt vad du undrar över men fördelarna är främst fri frakt på alla order över 100 kr, återbäring på alla köp samt fler erbjudanden och rabatter. Det har vi haft från början men fyllt på med något mer erbjudanden och det utvecklas fortfarande. Om du har fler funderingar kring CDON+ så får du gärna kontakta vår kundtjänst så kan de hjälpa dig reda ut alla funderingar. Angående Black Friday så kan jag avslöja att det sker i år igen och planerna för dagen är i full gång, vi kommer att komma ut med mer information när det närmar sig. Det går alltid att önska men det ligger mycket planering och undersökning bakom vad som reas ut så vi kan dessvärre göra så mycket med önskemålen. Vi försöker dock ha så brett utbud som möjligt på rean så vi hoppas att det kommer ut något som faller dig i smaken!

Hej!

Tack för svaret, det uppskattas. Jag har lite förslag på hur man kan förbättra CDON+-medlemskapet.

1) Ge CDON+-medlemmar förtur till olika kampanjer och reor. Kan t.ex. ske via meljutskick.
2) Ge CDON+-medlemmar högre rabattkuponger istället för t.ex .50 kr kan vi få 100 kr osv.
3) Ge CDON+-medlemmar rabattkuponger som räcker längre, t.ex. ett kvartal.

Sedan när det gäller önskemål för Black Friday-rean önskar jag rea på följande produkter:

http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-6700k-4-0ghz-lga11... sänkt till 2 999 kr
http://cdon.se/hemelektronik/asus-z170m-plus-z170-p34400337 sänkt till 999 kr
http://cdon.se/hemelektronik/kingston-hyperx-fury-black-ddr4-... sänkt till 999 kr

Nu har jag ingen koll alls på era marginaler så dessa priser kanske inte alls är möjliga, men det är i alla fall vad jag skulle önska under rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej!

Tack för svaret, det uppskattas. Jag har lite förslag på hur man kan förbättra CDON+-medlemskapet.

1) Ge CDON+-medlemmar förtur till olika kampanjer och reor. Kan t.ex. ske via meljutskick.
2) Ge CDON+-medlemmar högre rabattkuponger istället för t.ex .50 kr kan vi få 100 kr osv.

Alla dessa punkter är en klar förbättring. Den såkallade återbäringen är ju mer eller mindre oandvändbar, en förbättring skulle vara att ni tillåter att man betalar med återbäringen när som helst under sitt medlemskap och inte bara i slutet. Att vara CDON+-medlem nu tillför väldigt lite. Rabattkuponger borde också skickas ut beroende på hur mycket man beställt för under en viss tidsperiod, inte bara om man handlar över x kr vid ett enskilt tillfälle.

Permalänk
Cdon.com

Jag håller absolut med om att detta är bra punkter! Vi håller på en undersökning nu om vad som ska prioriteras och dessa punkter är faktiskt med så jag för vidare er input med. Tack så mycket!

Skrivet av MrM3:

Hej!

Sedan när det gäller önskemål för Black Friday-rean önskar jag rea på följande produkter:

http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-6700k-4-0ghz-lga11... sänkt till 2 999 kr
http://cdon.se/hemelektronik/asus-z170m-plus-z170-p34400337 sänkt till 999 kr
http://cdon.se/hemelektronik/kingston-hyperx-fury-black-ddr4-... sänkt till 999 kr

Nu har jag ingen koll alls på era marginaler så dessa priser kanske inte alls är möjliga, men det är i alla fall vad jag skulle önska under rean.

Skrivet av Kiane:

Alla dessa punkter är en klar förbättring. Den såkallade återbäringen är ju mer eller mindre oandvändbar, en förbättring skulle vara att ni tillåter att man betalar med återbäringen när som helst under sitt medlemskap och inte bara i slutet. Att vara CDON+-medlem nu tillför väldigt lite. Rabattkuponger borde också skickas ut beroende på hur mycket man beställt för under en viss tidsperiod, inte bara om man handlar över x kr vid ett enskilt tillfälle.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag håller absolut med om att detta är bra punkter! Vi håller på en undersökning nu om vad som ska prioriteras och dessa punkter är faktiskt med så jag för vidare er input med. Tack så mycket!

Härligt! Får hoppas dessa ändringar kommer med då. Sedan hoppas jag såklart också på att reaförslagen jag hade kommer med i rean med. Du kan inte säga ngt om när den kan tänkas starta? Antar det handlar om vecka 48 eller runt där?

Permalänk
Cdon.com

Black Friday inträffar den 27 november och våra första deals släpps kl 00:00 och sedan kommer det ut nya under hela dygnet. Jag kan inte säga något om dina förslag men jag hoppas att du hittar något som passar!

Skrivet av MrM3:

Härligt! Får hoppas dessa ändringar kommer med då. Sedan hoppas jag såklart också på att reaförslagen jag hade kommer med i rean med. Du kan inte säga ngt om när den kan tänkas starta? Antar det handlar om vecka 48 eller runt där?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ni skickade ut en förfrågan om att göra en enkät om CDON+ igår onsdag som jag gjorde. Som tack skulle man få 100kr att handla för. "Undersökningen tar ca 1 minut att genomföra och som tack får du 100 kr att handla för."

När får man den koden? Inget har dykt upp än.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ni skickade ut en förfrågan om att göra en enkät om CDON+ igår onsdag som jag gjorde. Som tack skulle man få 100kr att handla för. "Undersökningen tar ca 1 minut att genomföra och som tack får du 100 kr att handla för."

När får man den koden? Inget har dykt upp än.

Jag fick koden dagen efter att jag svarat på frågorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Kiane: Det är mer än ett dygn sedan jag svarade, så det verkar inte stämma för mig. Tack för svaret, men jag får väl avvakta vad CDON säger.

Edit: Koden kom för några minuter sedan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com

@MultiMan: Hejsan! Rabattkoden skickar automatiskt ut upp till 48 timmar efter att undersökningen är slutförd. Detta ska även stå i rutan när du är klar. Vad bra att du fått koden, jag hoppas du hittar något bra att utnyttja den på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Pratade med Felix på eran chattsupport tidigare idag angående en order på en skärm som jag lade i onsdags. Jag frågade om status på skärmen då det bara stod "postad" i eran status på ordern, han sade att ordern tyvärr inte skickats och att ni hade fel i era system.

Nu fick jag nyss ett sms om att mitt paket från er finns att hämta hos mitt postombud.. lustigt.

Ni kanske bör se över era system så att de inte är missvisande.

/Max

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Känner igen detta problem. Det har varit lite krångligt med vårt status- system på sista tiden så ber om ursäkt att du fick fel information från min kollega. Vi har en tillfällig lösning som vi använder oss av nu för att kunna ge korrekt information och jobbar på att systemen ska fungera som de ska igen. Hoppas du blir nöjd med din nya skärm!

Skrivet av MaxB:

Hej,

Pratade med Felix på eran chattsupport tidigare idag angående en order på en skärm som jag lade i onsdags. Jag frågade om status på skärmen då det bara stod "postad" i eran status på ordern, han sade att ordern tyvärr inte skickats och att ni hade fel i era system.

Nu fick jag nyss ett sms om att mitt paket från er finns att hämta hos mitt postombud.. lustigt.

Ni kanske bör se över era system så att de inte är missvisande.

/Max

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

på sista tiden

Översatt från cdon språk till svenska betyder det "sedan denna tråd skapades"

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Vi har inte fått ett klart besked om när dessa kommer ännu tyvärr men så snart vi har mer information kommer vi att uppdatera hemsidan.

Vad har ni för leverantörer egentligen? Vissa återförsäljare har redan fått in sin andra levererans headsets.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Kundtjänst?

Hej !
Returnerade en skärm Asus mg279q pga bristande kvalité, den ankom ert lager 7 okt!
Sen hör jag inget från er, mailar sen kundtjänst 21 okt då jag vill häva/ångra köpet ännu inte ett ljud.
Sitter nu med en faktura på 5000kr och inte ett ljud från eran kundtjänst!
Kan någon höra av sig är ni snälla!
Order 49909664
Retur försändelse-ID
00373500489500830582
Med vänlig hälsning något dissad kund!

Permalänk
Cdon.com

@apoh: Det kan ta lite tid vid defekta returer men vi ber om ursäkt för bristande information. Jag skickar ett PM till dig och berättar lite mer om hur det går!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON! Undrar lite vilken version av lurar det är ni har? Är på jakt efter Sennheiser Momentum 2.0 Wireless. Lurarna ni listar på eran hemsida saknar just 2.0 i namnet innebär det då att det är äldre varianten?

http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser-momentum-wireless-mic...

Undrar också lite vad ni har för policy vad gäller returer för hörlurar? Är ju viktigt att man får öppna och testa för att kolla passform etc. Är detta möjligt och ändå kunna returnera sedan och få pengarna tillbaka eller vad gäller hos er där?

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Lurarna du länkade till är Momentum 2.0 som kom i början av detta året. De är just nu slut på lagret men om du bevakar dem så får du ett mail när vi får in dem igen. Angående ångerrätten så får du givetvis testa dem så att de sitter bra och fungerar som de ska, de får bara inte tas i bruk så att de ser använda ut när de kommer tillbaks till oss.

Skrivet av MrM3:

Hej CDON! Undrar lite vilken version av lurar det är ni har? Är på jakt efter Sennheiser Momentum 2.0 Wireless. Lurarna ni listar på eran hemsida saknar just 2.0 i namnet innebär det då att det är äldre varianten?

http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser-momentum-wireless-mic...

Undrar också lite vad ni har för policy vad gäller returer för hörlurar? Är ju viktigt att man får öppna och testa för att kolla passform etc. Är detta möjligt och ändå kunna returnera sedan och få pengarna tillbaka eller vad gäller hos er där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fick en rabbatkod från er på mailen. i mailet står det att den gäller till och med 2015-10-29 vilket jag då antog gäller till 2015-10-29 23,59 men när jag försökte använda den får jag upp felmeddelandet "Kodens giltighetstid har gått ut, koden var giltig t o m ." . Om det nu är fallet att koden bara gäller till 2015-10-28 23,59 borde ni ändra texten i mailet. jag tolkar t o m som till och med vilket borde vara hela dagen på det sista datumet. om så nu inte är fallet kommer jag köpa produkten någon annan stans som har butik då det är enklare och kostar lika mycket

Permalänk

Spännande

La en order på en i7-6700K när det stod 1-3 dagars beräknad leveranstid. Antar att ni hade några i lager eller på G in. Under min order står processorn numera som "Förbokad". De flesta återförsäljarna har ett par veckor som preliminär leverans på den här. Bör jag oroa mig om att min order faktiskt kommer att skickas inom 1-3 dagar?

Permalänk
Cdon.com

Dessvärre så är det brist på denna vara och vi har haft svårt att få in den. För ett par dagar sedan fick vi in 4 stycken och de såldes väldigt fort. Vi håller på att jaga efter fler men vi kan dessvärre inte svara på när vi får in fler.

Skrivet av rknDA1337:

La en order på en i7-6700K när det stod 1-3 dagars beräknad leveranstid. Antar att ni hade några i lager eller på G in. Under min order står processorn numera som "Förbokad". De flesta återförsäljarna har ett par veckor som preliminär leverans på den här. Bör jag oroa mig om att min order faktiskt kommer att skickas inom 1-3 dagar?

Visa signatur