Crytek lanserar VR-demot "Back to Dinosaur Island" för Oculus Rift

Permalänk
Melding Plague

Crytek lanserar VR-demot "Back to Dinosaur Island" för Oculus Rift

Inför 2016 års lanseringar av VR-headset släpper tyska Crytek teknikdemonstrationen "Back to Dinosaur Island" ackompanjerat av krav på kraftfull hårdvara och Oculus Rift DK2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite stelt, men okej.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem

Det låter riktigt läskigt

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Entusiast

Presterar AMD bättre med VR eller varför likställs ett 3k kort ifrån AMD med ett nästan dubbelt så dyrt Nvidia kort?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag trodde gubben skulle röra på sig... sitta still i 3min+ yippi.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ej interaktivt och det krävs ett 980, man undrar ju vad som kommer krävas i grafikväg längre fram...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Är det kallt i djungeln eller kan T-rex'n frusta ånga?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Presterar AMD bättre med VR eller varför likställs ett 3k kort ifrån AMD med ett nästan dubbelt så dyrt Nvidia kort?

Titta i Sweclockers senaste prestandaindex så ser du att 390 ligger mitt emellan 970 och 980. Ett 290 presterar i princip likadant under förutsättning att inte minnet tar slut, men 4gb räcker fortfarande till det mesta. Sen är det som alltid att vissa spel eller program fungerar bättre med gröna laget, medans andra fungerar bättre med det röda. Kan vi kanske anta att detta demo lutar lite mot det röda? Eller är det kanske så att ett 970 ligger precis under gränsen, och ett 290 hamnar precis över gränsen för vad som kan anses acceptabelt. Du förstår kanske vad jag vill komma till? Verkligheten är inte alltid binär.

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt.
De kunde haft lite mer vindar i bakgrunden, bakgundsväxterna/ träden var oftast helt stilla.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Wow! Crytek är fortfarande bäst på grafik.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Usch tänk att se den dära myggan i VR.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Ej interaktivt och det krävs ett 980, man undrar ju vad som kommer krävas i grafikväg längre fram...

Är det inte 4kx2 i VR?

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Wow! Crytek är fortfarande bäst på grafik.

Synd bara att vi kanske aldrig lär se ett Crysis 4 som ett FPS eller något nytt Crysis för den delen överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Men det funkar inte med vive? Kommer vi få två olika standarder i vr världen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Provade med min DK2.

Det får 9/10, minus 1 poäng för lite FPS-drop. Fy fan vad coolt det är alltså! T-Rexen var sjukt stor haha. Svårt att förstå att VR redan är såhär bra och kan knappt ana hur bra det kommer bli med CV1.

Permalänk
Medlem

Häftigt demo, blir att köpa ett VR kit från Oculus nästa år när det släpps.

R9 290 jämförs alltså med ett 980 i kraven, härligt och kul för alla AMD ägare, kanske mindre kul för dom som sitter på Nvidia kort när 980 kostar 3000 kr mer och likställs (i detta fall).

AMD har alltid varit först med spjutspetsteknologi, kan detta vara LiquidVR som gestaltar sig måhända.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stenkul:

Är det inte 4kx2 i VR?

Nej, det är det verkligen inte, men dagens VR är ändå ungefär fyra gånger så krävande som att sitta på en vanlig monitor med pixelmatris på 1980x1080. Det beror dock inte på att det är speciellt hög upplösning, för det är det inte, utan det beror på att man har två skärmar och att de måste drivas i väldigt hög bildfrekvens för att ge en trovärdig upplevelse som inte orsakar illamående.

Permalänk
Medlem

Laddar ner, ska blir kul att testa.

Skrivet av Stenkul:

Är det inte 4kx2 i VR?

1080x1200x2 i kommande Oculus Rift och HTC Vive.

EDIT: Haha! Det var faktiskt riktigt awesome! Det bevisar dock en dum sak... att jag aldrig kommer att kunna spela otäcka spel i VR!

Inga problem med prestandan på ett 780Ti iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

AMD har alltid varit först med spjutspetsteknologi, kan detta vara LiquidVR som gestaltar sig måhända.

LiquidVR handlar om att minimera fördröjningar så mycket som möjligt, vilket är viktigt i VR. Nvidia håller på att utveckla motsvarande teknik under namnet "Gameworks VR".

Permalänk

Grafikkort:
Nvidia Geforce GTX 980 (4 GB)
AMD Radeon R9 290 (4 GB)

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

När ska nöjesbranschen lära sig att T-Rex och liknande dinosaurier med största sannolikhet hade fjädrar på ryggen? Iom att forskarna är rätt säkra på att de hade det så tycker jag det vore på sin plats att även Hollywood och spelutvecklare inför det.

Permalänk
Medlem

härligt för alla amd boyis ska bli kul med dom nya drivrutinerna nu ochså... äntligen så börjar de se bättre ut för dett röda laget igen!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

När ska nöjesbranschen lära sig att T-Rex och liknande dinosaurier med största sannolikhet hade fjädrar på ryggen? Iom att forskarna är rätt säkra på att de hade det så tycker jag det vore på sin plats att även Hollywood och spelutvecklare inför det.

För forskare har ju alltid rätt menar du?! Framför allt när de endast har ben att utgå ifrån. Med det tänket så ska du ha svans om man kollar på dina ben i kroppen, varför har du inte det?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Titta i Sweclockers senaste prestandaindex så ser du att 390 ligger mitt emellan 970 och 980. Ett 290 presterar i princip likadant under förutsättning att inte minnet tar slut, men 4gb räcker fortfarande till det mesta. Sen är det som alltid att vissa spel eller program fungerar bättre med gröna laget, medans andra fungerar bättre med det röda. Kan vi kanske anta att detta demo lutar lite mot det röda? Eller är det kanske så att ett 970 ligger precis under gränsen, och ett 290 hamnar precis över gränsen för vad som kan anses acceptabelt. Du förstår kanske vad jag vill komma till? Verkligheten är inte alltid binär.

290x prestera ju inte ens likvärdigt med 980 i genomsnitt så har lite svårt att tro att 390/290 gör det, utan att kolla upp något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Heymelon:

290x prestera ju inte ens likvärdigt med 980 i genomsnitt så har lite svårt att tro att 390/290 gör det, utan att kolla upp något.

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla gärna upp så ser du att det finns spel där 290X är snabbare än 980. Det var kanske inte så när det släpptes, men tack vare drivrutinuppdateringar har 290X tagit in mycket på 980. I genomsnitt är det fortfarande inte riktigt så snabbt som ett 980, men som sagt, det finns spel där 290X slår 980, och det är inte långt bakom om man ser till genomsnitt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För forskare har ju alltid rätt menar du?! Framför allt när de endast har ben att utgå ifrån. Med det tänket så ska du ha svans om man kollar på dina ben i kroppen, varför har du inte det?

Nu har dom ju mer än ben att utgå ifrån då dom har hittat avtryck efter fjädrar i fossil.
Inte just till t-rex utan en förfader till velociraptorn samt att dom även funnit vad som troligen är utskott av fjädrar på velociraptorn själv.
T-rex och velociraptorn är besläktade och det är ganska troligt att t-rex hade någon form av fjäderskrud. Det är dock ingen som har garanterat något.
Dinosaurierna vi ser på film idag är också baserade på forskarnas studier (dock äldre) så jag ser inte riktigt vart du vill komma.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Pinsamt att Crysis Warhead är snyggare... Bara 8 år sedan, o de körde på Dx10 så ingen tesselering, likt förbannat är det snyggare än det mesta idag (Lite moddat då..)

Inte konstigt AMD presterar bättre.. CGN är lite mer mångsidigt och bättre lämpat för VR än Nvidias Super-DX11-SOC. Från det jag läst iallafall.

Permalänk
Medlem

CryTek borde göra en spirituell uppföljare till Trespasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

När ska nöjesbranschen lära sig att T-Rex och liknande dinosaurier med största sannolikhet hade fjädrar på ryggen? Iom att forskarna är rätt säkra på att de hade det så tycker jag det vore på sin plats att även Hollywood och spelutvecklare inför det.

För att en jättelik höna med tänder skulle ge fel känsla??

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

När ska nöjesbranschen lära sig att T-Rex och liknande dinosaurier med största sannolikhet hade fjädrar på ryggen? Iom att forskarna är rätt säkra på att de hade det så tycker jag det vore på sin plats att även Hollywood och spelutvecklare inför det.

Det vet de redan, de fick samma fråga när de gjorde (skitfilmen) Jurassic World. Alla har sett Jurassic park som gjorde en bättre och coolare design än vad originalen är. Samma sak att tjejer alltid är snygga i spel/filmer, killar köttiga biffar, folk vill oftast inte ha verkligheten.