Permalänk

Värdesättning av gammal dator?

Hej! Jag köpte nyligen en ny dator då jag var så himla sugen på att bygga nytt och få lite mer kräm i spel!

Min gamla dator däremot kostade mig 7800kr när jag köpte den. Men jag skulle vilja värdesätta den idag.

Chassi: Corsair Carbide 200R

CPU: Intel i5 4670K 3.4 GHZ Haswell (Stockkylare och aldrig överklockad)

GPU: Powercolor Radeon 280X 3GB Turboduo (Har dock coilwhine vid spelande)

Minne: 8GB Corsair Veangence 1600MHZ 2x4GB

PSU: BeQuiet KRAFT 500W

MB: Osäker på detta, Var ett budget MB för 700kr som inte går att klocka med Asrock H87M (mATX kort) eller något om jag kommer ihåg rätt.

HDD: Seagate 1TB 7200RPM

Datorn funkar galant! Bra temperaturer, Men negativa är att man inte kan klocka prollen och att det finns coilwhine vid spelande.

Vet att jag var ganska dum med att inte köpa ett Z97 kort till prollen. Men vad tror ni? Funderar på att lägga ut den här för en 3000-4000kr iallafall?

Mvh Markus

Permalänk
Medlem

4k kan du begära.

Permalänk
Medlem

fast det kan nog bli svår sålt ! kanske lättare att sälja lösa delar

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

lägg upp den på marknaden här som intressekoll. sedan kan du + på ett lägre antal % så får du reda på hur mycket du kan begära för sakerna begagnatmarnaden är från person till person. folk värdesätter olika saker olika mycket. omöjligt att sätta en direkt summa på detta men jag skulle köpt det för 3.5-4.5k beroende på skick.