Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Finns en AOC på Netonnet för 2K med freesync, slog till själv. Med g-sync får du gå upp över 3K.

Skrivet av Icte:

Bara det att AOC inte var i 2K (upplösningen alltså, kanske borde specificerat detta bättre och tydligare?)! Har en del pengar men 7.000 för en 144hz med 2K- upplösning känns inte rimligt.. Predatorn som Inet hade eller ROGen som fanns på komplett hade suttit fint men det var ju försent så får la gott vänta på Cyber Monday och hoppas att nåt mer bra erbjudande dyker upp helt enkelt!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av InSane.se:

Inget alls verkar det som

*edit*
Skräp

Ja, eh, det är 3 timmar kvar tills de sista släpps iallafall... Verkar ha större chans att hitta stekta köttbullar på CDON.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Inaktiv

Känns som black friday peakade igår kväll mellan 23-02, mest bottenskrapet kvar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizardkitten:

Bara det att AOC inte var i 2K (upplösningen alltså, kanske borde specificerat detta bättre och tydligare?)! Har en del pengar men 7.000 för en 144hz med 2K- upplösning känns inte rimligt.. Predatorn som Inet hade eller ROGen som fanns på komplett hade suttit fint men det var ju försent så får la gott vänta på Cyber Monday och hoppas att nåt mer bra erbjudande dyker upp helt enkelt!

Är inte 2K = 1080P?

Det är ju rea på nya PQ79 bla bla, kan ej stava till namnet

Tror de var 7K istället för 9K.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på att det kommer ett dunderklipp som slår allting som det sista erbjudandet? Jag har aldrig följt en black friday 'live' tidigare. I Sweclockers artikel står det helgen men jag antar att det är som namnet antyder - endast Fredag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Köpte Audio-Technica ATH-MSR7 lurarna hos CDon, med Mecenat rabattkoden och gratis frakt så blir det effekivt 1400 kr rabatt. 1145:- istället för vanliga ~2500:- det vill säga.

Verkar vara slut nu. Damn it. Oerhört grymma lurar för priset. Speciellt med Mecenatkoden. Snyggt klipp!

La till produkten och rabattkoden i kassan - och försvann de ur kassan. Tråkigt. Samma sak hände mig när jag beställde GTX 970 för 2500 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Jag hade en men returnerade den. Störde mig på att den inte kunde visa tiden när den va i ambient-mode vilket känns lite lönlöst med tanke på att det ändå ska vara en klocka. Dessutom hade jag inte jättestor användning för den i övrigt. Detta var dock i våras och dom har uppdaterat Android Wear ganska mycket sen dess. Älskade själva hårdvaran och har själv blivit lockat nu med tanke på priset. Skulle rekommendera att du köper en och provar i nån vecka. Om det inte lever upp till förväntningarna är det ju bara att skicka tillbaka

Jag har köpt en idag, menar du att jag kan testa den i en vecka och sedan skicka tillbaka? Hur fungerar detta? Alltså på vilken grund skickar man tillbaka den på då?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Vågar man hoppas på att det kommer ett dunderklipp som slår allting som det sista erbjudandet? Jag har aldrig följt en black friday 'live' tidigare. I Sweclockers artikel står det helgen men jag antar att det är som namnet antyder - endast Fredag?

Precis men sen finns det cyber monday också

Skrivet av mSebbe:

Jag har köpt en idag, menar du att jag kan testa den i en vecka och sedan skicka tillbaka? Hur fungerar detta? Alltså på vilken grund skickar man tillbaka den på då?

14 dagars ångerätt buddy, smäll bara upp den i fejan på CDON och de kan inte göra ett piss

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizardkitten:

Japp, satt själv och funderade över att klicka hem ett PG279Q för 7000 kr men nej, blir att vänta tills den dippar i pris (vilket sker om ett år eller så). Överraskande att den gick ner 2000 kr efter att ha varit på marknaden i endast lite mer än 1 månad, men för dyrt ändå! PG278Q hade suttit fint om den hade gått ner till 4000 kr den också, men nja.. Hoppas att fler tillverkare satsar på 144 Hz 1440p skärmar med G-sync!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettison:

Tja! Varifrån fick du din rabattkod?

Studentrabatt från mecenat, gäller på allt hos Cdon sålänge du handlar för över 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

AHhahaha müsli, fruktblandare och mascara, bortsett från skruvdragaren.

Men du var nära iaf

Skrivet av Hybe:

Du får nöja dig med Müsli istället!

Haha, ingen PS Vita men ett par goda skratt från forumet får duga så länge

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk

Hett tips!
CDON kommer säkert köra en klassiker med presentkort och PSN/Live medlemskap billigt de sista timmarna.

Permalänk
Medlem

Vi kämpar på bra, snart har vi dubblat antalet inlägg jämfört med förra året! Bara fyra sidor kvar!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Jag hade en men returnerade den. Störde mig på att den inte kunde visa tiden när den va i ambient-mode vilket känns lite lönlöst med tanke på att det ändå ska vara en klocka. Dessutom hade jag inte jättestor användning för den i övrigt. Detta var dock i våras och dom har uppdaterat Android Wear ganska mycket sen dess. Älskade själva hårdvaran och har själv blivit lockat nu med tanke på priset. Skulle rekommendera att du köper en och provar i nån vecka. Om det inte lever upp till förväntningarna är det ju bara att skicka tillbaka

Okej, vet inte riktigt vad du menar med att inte visa tiden. Är det inte just vad ambient mode är? Att den alltid är igång fast med mindre ljusstyrka? Som på denna bilden: http://techaeris.com/wp-content/uploads/2015/02/Motorola-Moto...

Får man lämna tillbaks den även fast man öppnat förpackningen då?

Permalänk
Medlem

i7-6700

Ett i7-6700??? För under 3000 SEK?

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av batman:

Okej, vet inte riktigt vad du menar med att inte visa tiden. Är det inte just vad ambient mode är? Att den alltid är igång fast med mindre ljusstyrka? Som på denna bilden: http://techaeris.com/wp-content/uploads/2015/02/Motorola-Moto...

Får man lämna tillbaks den även fast man öppnat förpackningen då?

Japp, 14 dagars ångerätt via distansavtalslagen. Se bara till att inte rejpa den och ha massa märken för då blir det trubbel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Hett tips!
CDON kommer säkert köra en klassiker med presentkort och PSN/Live medlemskap billigt de sista timmarna.

Det hoppas jag. Mitt Live går ut nu i december. Vore trevligt om man fick 12mån för 299kr som förra året.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

LOL, började gapskratta åt detta av nån anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettison:

Japp, 14 dagars ångerätt via distansavtalslagen. Se bara till att inte rejpa den och ha massa märken för då blir det trubbel

Okej, beställde en precis. Tänkte att de hinner ändå inte skicka den idag så har hela helgen på mig att fundera o kolla youtube klipp

Permalänk
Inaktiv

Någon som sett Granola till bra pris idag??

Suttit uppe sen igår morse och väntat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Är inte 2K = 1080P?

Det är ju rea på nya PQ79 bla bla, kan ej stava till namnet

Tror de var 7K istället för 9K.

2K refererar till 1440p (i min konstiga värld) men du har rätt, rent teknikmässigt och med dagens märkning så är 1080p egentligen 2K. Borde väl egentligen skrivit WQHD som är korrekta namnet för 1440p och 4K refererar till som du vet till 3840x2160 och kallas även UHD. Har alltid kallat 1440p för 2K av någon anledning, vet ej varför för det är ju inte korrekt..

Skrivet av Icte:

Japp, satt själv och funderade över att klicka hem ett PG279Q för 7000 kr men nej, blir att vänta tills den dippar i pris (vilket sker om ett år eller så). Överraskande att den gick ner 2000 kr efter att ha varit på marknaden i endast lite mer än 1 månad, men för dyrt ändå! PG278Q hade suttit fint om den hade gått ner till 4000 kr den också, men nja.. Hoppas att fler tillverkare satsar på 144 Hz 1440p skärmar med G-sync!

Kan inte annat än hålla med!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om laptop för max 3.8k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Hett tips!

Skrivet av Gender Bender:

Det hoppas jag. Mitt Live går ut nu i december. Vore trevligt om man fick 12mån för 299kr som förra året.

Tack för tipset. Grabben fick sig en 360 för ett tag sedan så jag har grubblat mycket på att köpa ett års Live.
Citera gärna om ni hittar det.

Jag köpte mig för övrigt en fjärrkontroll då krysslådan används mycket som DVD/Netflix-spelare.
http://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Spel/Sony-Playstat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhyme:

Någon som kan tipsa om laptop för max 3.8k?

den här skulle jag säga
https://www.komplett.se/product/843610/datorer-och-surfplatto...

annars finns det en lite billigare
https://www.komplett.se/product/843612/datorer-och-surfplatto...

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

LOL, började gapskratta åt detta av nån anledning

Den dealen kommer nog att finnas kvar i våra minnen ett bra tag fram över

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Estanjoni: Har bara ej kunnat bestämma mig för att köpa 3 Serien än, du redan beställt? Känns bara lagom roligt att lägga 1000kr+ om året på en vanlig rakhyvel. Men oroar mig att jag kommer att behöva det ändå? Ej så mycket erfarenhet av de elektriska, ps. har du redan beställt?

Permalänk

Någon som sett en iPad (inte mini) för ett lägre pris än elgigantens priser med deras 10%?

Permalänk
Medlem

@Gurant: Skönt med mer positiva omdömen till den, slängde iväg en beställning för någon timme sedan.
Kommer nog inte bli besviken känner jag.