Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av Vajjjt:

@Estanjoni: Har bara ej kunnat bestämma mig för att köpa 3 Serien än, du redan beställt? Känns bara lagom roligt att lägga 1000kr+ om året på en vanlig rakhyvel. Men oroar mig att jag kommer att behöva det ändå? Ej så mycket erfarenhet av de elektriska, ps. har du redan beställt?

Japp, beställde rätt tidigt efter att ha kollat igenom de skäggtrimmers som kedjorna hade "deal" på, kan väl så här på rak arm säga att du inte kommer att bli direkt besviken. Men en Mach bla bla (den senaste versionen) rakhyvel kommer säkerligen få ett knappt mätbart tightare rakning gentemot Braunen. Men om du nu skulle vara missnöjd med produkten, så har ju Braun en ganska generös "Pengarna tillbaka om du inte är nöjd" i 60 dagar.

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Någon schysst mus som matchar Logitech G710+ utseendemässigt? Annars får det bli en Asus Gladius ser ganska allround ut och verkar ha fått bra recensioner

Skulle säga att de flesta Logitech-möss är ganska liknande utseendemässigt.
T.ex: https://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=910-004076

Kan däremot inget annat än att rekommendera Asus Gladius. Kört med den en drygt halvår och är mycket nöjd på alla punkter

Visa signatur

Intel i7 3770K || Zotac GTX 670 SLI || Corsair 2x4GB RAM || Corsair AX860W
Asus VG248QE 144Hz || Asus Gladius || CM Storm Quickfire Rapid-I || Logitech G930
Lenovo Yoga 2 PRO 13" || Samsung Tab S 10" || Samsung Galaxy Note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Korrekt. Inlägget jag citerade handlade dock om att faktiskt använda prylen i en vecka för att sedan returnera den.

Jaha, ja då åker man ju troligen på värdeminskning

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av p19101:

Kan bara konstatera att Black Friday i Sverige är ett enda stort skämt. I USA kan man göra helt sjuka kap på Black Friday, i Sverige kan man få 20% på vissa specifikt utvalda produkter, om man har tur.

Men då får ju de i USA också stå ut med sånt här.
https://www.youtube.com/watch?v=jW2kBmkAk9I

Black Friday är ungefär lika lame online i USA som den är här.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av anon152135:

http://cdon.se/skor/shepherd-toni-toffel-p24861741-6530395

Är dessa bra?

Någon annan som kan mera om fårskinnstofflor? Eller kan rekommendera som de själva har köpt? BF fynd till mig?

PS. Har köpt ett par sådana här http://www.minfot.se/damskor/axelda/farskinnstofflor-wine-dam... till både tjejen och mamma förra året de vart super nöjda. Men nu har jag tänkte fynda till mig själv.

Mycket bra! Firar snart två år med mina i brun färg.
För mig som alltid annars har kalla fötter så passar de perfekt! Varma, mysiga och sitter bra

Visa signatur

Intel i7 3770K || Zotac GTX 670 SLI || Corsair 2x4GB RAM || Corsair AX860W
Asus VG248QE 144Hz || Asus Gladius || CM Storm Quickfire Rapid-I || Logitech G930
Lenovo Yoga 2 PRO 13" || Samsung Tab S 10" || Samsung Galaxy Note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vajjjt:

Hej, kan man kan få in en Asus P7P55D med en 6970'a i https://www.dustinhome.se/product/5010589721/arc-mini?

Nej. Får inte in ett ATX moderkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krispiga Chips:

Så fattigt att butikerna tar bort erbjudandena bara för att dom får slut på sina 10 produkter dom har på lager så man inte kan beställa. Ja, jag är bitter. Gick miste om Xbox One kontrollen med Play & Charge för 349 på Komplett för att sidan var obrukbar och laggade sönder.

Nån som vet när Sibas erbjudande på Xbox One med FIFA 16 + Halo 5 för 2490 tog slut?

Kan vara värt att hålla koll på om Komplett lägger upp den igen, de gjorde det minst en gång under dagen. Dock gick kontrollerna åt riktigt snabbt både på natten och morgonen.

Ett alternativ kanske kan vara nya kontrollen utan Play & Charge kittet för 379kr: http://www.maxgaming.se/tillbehor-11/microsoft/xbox-one-wirel...
Vill du också ha det kittet finns den att beställa från Komplett men du lär åka på frakt hos båda och inte få lika bra pris. Men bättre än att betala 500kr för bara kontrollen dock.
https://www.komplett.se/product/806840/spel-konsol/xbox-one/t...

Skrivet av Estanjoni:

Hett tips!
CDON kommer säkert köra en klassiker med presentkort och PSN/Live medlemskap billigt de sista timmarna.

Jag hoppas verkligen någon tipsar om de hittar något sådant. Mitt PSN+ tar slut i december så börjar bli dags, om jag nu väljer att fortsätta då.

Skrivet av Icte:

Nooo såg nu att NetOnNet kommer att skicka min beställda AOC G2460PF först efter 7/12 Någon som har åkt till en lagershop och hämtat sin + testat den och kan skriva några ord? Funderar nämligen på att avbeställa den och köra på en BenQ XL2411T istället (ingen DisplayPort, högtalare eller Freesync men inget jag inte klarar mig utan) ...

Hur ser du när du får skärmen? Min står som order mottagen och då beställde jag den för 12 timmar sedan.
Nu har jag själv ingen större brådska förstås, måste lösa platsproblemet på skrivbordet innan. Synd att IKEA inte "firar" Black Friday bara...

Permalänk
Skrivet av Vajjjt:

Hej, kan man kan få in en Asus P7P55D med en 6970'a i https://www.dustinhome.se/product/5010589721/arc-mini?

Graphics card compatibility: Graphics cards up to 260mm in length with the top HDD cage installed - With the top cage removed, graphics cards up to 400mm in length may be installed

EDIT: Nej, moderkortet är ATX, chassit tar max mATX. // MOD

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Embraphin:

Mycket bra! Firar snart två år med mina i brun färg.
För mig som alltid annars har kalla fötter så passar de perfekt! Varma, mysiga och sitter bra

Tack. Då blev det ett par sådana till mig. hahaha ironiskt jag varit med sedan 00.00 väntat på 980Ti samtidigt som jag "missade" 970 turbo och strix. Nu blev det tofflor hahaha

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då var det dags igen, hoppas på PS Vita denna gång också. Annars får jag väl köpa müssli för att visa mitt missnöje...

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur ser du när du får skärmen? Min står som order mottagen och då beställde jag den för 12 timmar sedan.
Nu har jag själv ingen större brådska förstås, måste lösa platsproblemet på skrivbordet innan. Synd att IKEA inte "firar" Black Friday bara...

På bekräftelsemailet jag fått, beställde den nämligen ca 2 timmar sedan :/ Blir nog att avbeställa och satsa på en annan!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Grafikkort

ASUS Radeon R7 370 2GB STRIX GAMING

Pris: 1399:-

https://www.komplett.se/product/847220/datorutrustning/grafik...

Permalänk
Medlem

tack! Får leta vidare då, hojta gärna till om någon hittar ett ATX Chassi, bryr mig ej om utsidan bara jag får in allt och att det är tyst.

Dags att betala för granolan :D@gaulitzz:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Då var det dags igen, hoppas på PS Vita denna gång också. Annard får jag väl köpa müssli för att visa mitt missnöje...

Hoppas på cornflakes den här gången!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Då var det dags igen, hoppas på PS Vita denna gång också. Annard får jag väl köpa müssli för att visa mitt missnöje...

drönare, men dom släppte den 4min för tidigt!

Permalänk
Medlem

Tack det får nog bli dom iaf dom verkade helt okej efter läst lite sen för det priset.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vajjjt:

tack! Får leta vidare då, hojta gärna till om någon hittar ett ATX Chassi, bryr mig ej om utsidan bara jag får in allt och att det är tyst.

Dags att betala för granolan :D@gaulitzz:

https://www.dustinhome.se/product/5010644188/define-r4

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaulitzz:

Hoppas på cornflakes den här gången!

Skrivet av difi:

drönare, men dom släppte den 4min för tidigt!

Inte lika humoristiskt som förra släppet, men antar att kundbasen för en quad är betydligt större än för en Vita. Det blir 4 Kenta av 5.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Testar att fråga igen: någon som har ett sånt där sjukt najs tips på en bärbar dator som funkar utomordentligt till typ gaming samt är relativt portabel för en cirkus 7-8k? puss o kram hela dan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

Testar att fråga igen: någon som har ett sånt där sjukt najs tips på en bärbar dator som funkar utomordentligt till typ gaming samt är relativt portabel för en cirkus 7-8k? puss o kram hela dan

Det är väl bara MSI som kan pressa priserna så långt ner på riktiga spelmaskiner, kan inte kommentera vilken kvalité man får då jag aldrig har testat någon. Men det är någonstans att börja leta. Finns säkert någon här med en burk från MSI.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det något att hänga i granen? Verkar ju inte vara någon värsting precis.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på varför det heter Black Friday? Känns ju inte riktigt som att Darres mamma hade rätt i den saken iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vem var det som frågade efter Granola?

CDON.com har ett grymt erbjudande på Granola och müsli! 3 för 99kr. Svårslaget imo.
http://cdon.se/black_friday/livsmedel/granola_%26_m%C3%BCsli/
Här är ett länkat en review på Granola Müsli där man ser hur produkten står sig mot konkurrensen.
Granola har fått 4 stjärnor i detta prestigefulla test. KÖP!
Aftonbladet Müslitest

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Någon som har koll på varför det heter Black Friday? Känns ju inte riktigt som att Darres mamma hade rätt i den saken iaf

Japp det har med försäljningsiffror att göra. Förlust = röda siffror, vinst = svarta.
Detta är dagen då företag vänder förlust, rött, till vinst, svart.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Läste lite fort att den inte pallar vind något vidare, men vissa verkade nöjda med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kan säkert vara okej om man bara vill testa på FPV, men man får nog räkna med kass bild och smarrig delay

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Japp det har med försäljningsiffror att göra. Förlust = röda siffror, vinst = svarta.
Detta är dagen då företag vänder förlust, rött, till vinst, svart.

Där ser man, tackar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

På bekräftelsemailet jag fått, beställde den nämligen ca 2 timmar sedan :/ Blir nog att avbeställa och satsa på en annan!

Ah, så långt tänkte jag inte ens. xD 2-4 arbetsdagar står det på min så borde ha min i veckan som kommer då.

Dubbelkollade din signatur nu och såg att du har ett GTX 780 så du får ju inte tillgång till exempelvis FreeSync med nuvarande kort. Bytet till BenQ XL2411T är nog inte så tokigt då, speciellt om du inte vill vänta på den.
Är ju rätt billiga skärmar ändå, vill du ha någon form av Sync framöver så lär det finnas (mer påkostade) modeller att välja på då.

Permalänk
Medlem