Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

kontrollera appar

Finns det något sätt att kontrollera vad apparna kan göra, eg. Använda wifi/mobilt, tillåta kontroll av kamera osv.

Jag är rootad och har installerat xposed. Jag letade litegrann, men hitta inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Finns det något sätt att kontrollera vad apparna kan göra, eg. Använda wifi/mobilt, tillåta kontroll av kamera osv.

Jag är rootad och har installerat xposed. Jag letade litegrann, men hitta inget.

Det beror väl på hur du installerar dem. Görs det genom Google Play så kommer det alltid upp en ruta som talar om ifall appen behöver åtkomst till vissa saker och genom att godkänna installationen så accepteras även det då.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Finns det något sätt att kontrollera vad apparna kan göra, eg. Använda wifi/mobilt, tillåta kontroll av kamera osv.

Jag är rootad och har installerat xposed. Jag letade litegrann, men hitta inget.

Bara gå in i telefonens inställningar och sedan appar och klicka på valfri app och sedan behörigheter för att ändra behörigheter.

Du kan även gå in i telefonens inställningar och sedan appar och klicka på kugghjulet och klicka på Appens behörigheter och därefter välja tex kamera och klicka på denna för att se vilka som har tillgång till den. Du kan såklart även neka eller tillåta i denna meny.

Nu tog jag för givet att du kör android 6.0 eftersom du inte skriver något annat. Men gissar väl på att du inte gör det så då får du väl söka efter app ops eller appops som säkert finns till xposed.

Permalänk

Gömde säga att det var 5.1 oneplus one cyogen

Men jag prövade xprivacy, tyckte inte om den, så avinstallera. clock widget sluta att fungera när jag installerade xprivacy.

Widgeten står nu bara på "loading widget..." och får den inte att fungera, det är en default app så kan inte reinstallera den.

Men jag ska se när jag kommer hem så att jag kan kolla lite mer på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

OK. Så jag bestämde mig för att installera 6.0, cyogenmod nattlig. Min ota är cyogenos, men hade cyogenmod som ota innan.

Det verkar som att ingen vet skillnaden mellan OS och mod, försökt att hitta något + frågat på deras forum, men inte kommit fram till något.

Skickades från m.sweclockers.com