Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Det går bra att hämta ut med kolli-ID. Har själv gjort det ett par ggr

Låter bra, blir det att testa imorgon!

Permalänk
Medlem

Suck.
Har inte använt min ena s8 kamera på flera år. Den dagen jag verkligen behöver den visar det sig att några avgörande tillbehör kommit bort i senaste flytten.
Nu har jag en "ny" på väg som måste hinna innan fredag om helgen ska räddas.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par goa högtalare.
https://www.dustinhome.se/product/5010888614/arena-180---svar...
https://www.dustinhome.se/product/5010797279/s-cn301lr

Den ena Arena-högtalaren har kommit, men de andra har inte körts ut ännu.
Posten har inte ens hört av sig idag, fast de finns hos dem.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Väntar på min Microserver som legat i Veddesta sedan 21.30 i måndags. Smått frustrerande när inget händer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Väntar på min Microserver som legat i Veddesta sedan 21.30 i måndags. Smått frustrerande när inget händer!

Håller med dig! Man vill ju ha hem sina dyra leksaker!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Väntar på min xbox one, sorterad i min stad igår 14:40 men inget har hänt sedan dess...

Permalänk

Äntligen på väg, väntar på mitt träningsarmband som skickades idag (beställde i måndags). Färgpatronerna som beställdes från annan butik ligger på Posten och väntar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Tagit steget och beställt en kina-tablet (cube i7) från banggood.com. Trots att jag vet att paketet kommer ta 1-3veckor sitter jag och F5-ar trackingtjänsten när det skickades i måndags..

Permalänk
Medlem

Väntar på flera saker: skäggoljor, whiskey, skäggbalsam/shampoo, Star Wars Vader jultröjor (en till mig, en till fästmön).

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Tagit steget och beställt en kina-tablet (cube i7) från banggood.com. Trots att jag vet att paketet kommer ta 1-3veckor sitter jag och F5-ar trackingtjänsten när det skickades i måndags..

"Banggood" X-D

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Väntar på lite film/serie!

Sunes jul

Hitman - Unrated

The Börning Box (Ronny & Ragge, snutarna osv)

Mysteriet på Greveholm (Från 1996)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Väntar på ett EVGA 980 Ti Classy från komplett. Beställde i måndags men det har inte skickats än, har väll troligtvis ganska mycket att göra Men den som väntar på något gott...

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem

Beställde min första smartphone (en G3:a) på BF och latmaskarna på CDON har inte ens packat den än. Väldigt frustrerande när ingenting händer

Permalänk
Medlem

Ligger på postkontoret redo att hämtas ut imorgon bitti!

Robotdammsugare, roomba 780! Fan som jag längtar, trodde jag aldrig när jag var 18 att en dammsugare skulle göra mig så exalterad..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Ligger på postkontoret redo att hämtas ut imorgon bitti!
http://bildr.no/thumb/c3ZCV2RM.jpeg

Robotdammsugare, roomba 780! Fan som jag längtar, trodde jag aldrig när jag var 18 att en dammsugare skulle göra mig så exalterad..

Har länge försökt få regeringen här hemma att gå med på ett inköp av en sådan, men till ingen nytta.......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Får hoppas de dyker upp lite saker man köpt innan helgen, grafikkort, hårddiskar och en t-shirt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@DaBone: Är det inte årets julklapp? Kanske hon bara låssas vem vet. Tror dock att de blir många besvikna ansikten i år eftersom robotdamsugare har många negativa sidor. Till slut får man ändå springa runt som vanligt för att komma åt dammet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har länge försökt få regeringen här hemma att gå med på ett inköp av en sådan, men till ingen nytta.......

Hur kan man inte vilja ha en robotdammsugare? Vi har 2 katter här hemma, så då är det en extremt bra investering. Behöver dammsugas minst varannan dag, nu kan vi förhoppningsvis göra det varannan vecka eller en gång i månaden. De märks!

Den innehar även två HEPA-filter så bra för allergiker! Samt kommer allmänt bli mindre damm nu på saker osv, då de dammsugs såpass ofta

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@DaBone: Är det inte årets julklapp? Kanske hon bara låssas vem vet. Tror dock att de blir många besvikna ansikten i år eftersom robotdamsugare har många negativa sidor. Till slut får man ändå springa runt som vanligt för att komma åt dammet.

Lite så hon diskuterar.. Hon tycker det är en onödig investering. Själv tycker jag att det är en smidig lösning på det vardagliga dammet, samt inte behöva dammsuga lika ofta.

Skrivet av kwame:

Hur kan man inte vilja ha en robotdammsugare? Vi har 2 katter här hemma, så då är det en extremt bra investering. Behöver dammsugas minst varannan dag, nu kan vi förhoppningsvis göra det varannan vecka eller en gång i månaden. De märks!

Den innehar även två HEPA-filter så bra för allergiker! Samt kommer allmänt bli mindre damm nu på saker osv, då de dammsugs såpass ofta

Detta var min tanke, då vi har två katter i dagsläget..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Lite så hon diskuterar.. Hon tycker det är en onödig investering. Själv tycker jag att det är en smidig lösning på det vardagliga dammet, samt inte behöva dammsuga lika ofta.

Detta var min tanke, då vi har två katter i dagsläget..

Då tycker jag definitivt ni ska slå till. Farsan köpte en robotdammsugare för några veckor sedan då han har hund, och han är så fruktansvärt nöjd. Och han slog till på en Miele scout rx1, tror inte den är lika bra som den jag får imorgon. Jag kollade amazon.de, uk och i USA och cirka 2000 personer har röstat 4.5/5 i betyg på den jag beställt.

Tar bort all damm under säng/soffa/byråar (som är högre än 10 cm) som man normalt sett inte är jättenoga med. Och det blir superrent på mattor! Den jag beställt är utformad för folk med djur, så den är väldigt effektiv på att få bort hår.

Här beställde jag min, nedsatt 900 SEK jämfört med andra återförsäljare. Gäller i 5 dagar till, tror jag.
http://www.whiteaway.se/product/irobot-roomba-782/?utm_source...

Kan återkomma om några dagar vad jag tycker! Kan jag skriva något övertalande till regeringen, så lovar jag att hon kommer vilja slå till. (förutsatt att jag nu blir nöjd)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@DaBone: Vist har man pälsdjur blir det en hel del att dammsuga. Och har man fina öppna ytor utan hinder som mattor lister eller annat som fastnade på jämnt även om jag köpte möbler och inredde utifrån dammsugarens behov:P ville den ändå inte göra som jag tyckte den skulle klara. Slutade med att en lördagskväll när jag kom hem sent för tionde gången slog tån i f*nskapet då den inte hittade hem gick det ut genom fönstret och sen dess har det aldrig varit renare hemma antar dem har utvecklats till de bättre då denna inte funkade som det marknadsfördes. för 3 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@DaBone: Vist har man pälsdjur blir det en hel del att dammsuga. Och har man fina öppna ytor utan hinder som mattor lister eller annat som fastnade på jämnt även om jag köpte möbler och inredde utifrån dammsugarens behov:P ville den ändå inte göra som jag tyckte den skulle klara. Slutade med att en lördagskväll när jag kom hem sent för tionde gången slog tån i f*nskapet då den inte hittade hem gick det ut genom fönstret och sen dess har det aldrig varit renare hemma antar dem har utvecklats till de bättre då denna inte funkade som det marknadsfördes. för 3 år sen.

Vad köpte du för någon? Och var den billig?
Jag vet flera stycken som beskriver samma saker som du, alla ångrar att de inte hade lagt ner lite mer pengar

Den jag har beställt klarar trösklar upp till 3 cm och klarar alla mattor utan problem. Dock mattor med fransar i änden tror jag inte den tycker om. Strumpor osv tycker den inte heller om så mycket. Sladdar osv ska den känna av och inte göra något med!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på mina ram minnen jag köpte under black friday rean
Blev 16GB kingston hyperX Fury 1866MHz
Sitter även en ny SSD 240GB på posten och väntar
Varför har jag inte hämtat ut det? kanske för att man får en sms AVI kl 19:52 och stället stänger kl 20:00

Älskar postnord...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

@kwame: Fick den efter att min mormor hade tröttnat kommer inte ihåg modell. Fans inte mycket alternativ då tror absolut inte att det var den billigaste modellen. Har man råd får man välja den med dem bästa egenskaper såsom robotgrassklippare eftersom det är en investering där dem billigare inte kommer att uppnå samma effekt definitivt därmed sagt behöver en billigare variant inte vara sämre.

Permalänk
Medlem

Väntar på CDON ska skicka min Nexus 6P som beställdes i lördags. misstänker att det tar en vecka till.
Väntar även på ett Eotech XPS 2-1 som jag beställde igår.

Sen är lite andra småsaker på gång också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Sitter och väntar på mina ram minnen jag köpte under black friday rean
Blev 16GB kingston hyperX Fury 1866MHz
Sitter även en ny SSD 240GB på posten och väntar
Varför har jag inte hämtat ut det? kanske för att man får en sms AVI kl 19:52 och stället stänger kl 20:00

Älskar postnord...

Man kan tycka att de borde kunna skicka sms:et när paketet registreras hos ombudet.

Jag fick ett tangentbord igår, och det kom fram till mitt lokala ombud kl 12 ungefär, jag gick då och hämtade ut paketet trots att jag inte fått SMS:et än - tur var väl det, eftersom SMS:et kom först kl 18.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

DHL gör det igen!
Måste vara det sämsta fraktbolaget i historien. Utöver att dom verkar roa sig med att kasta runt paketen, https://www.youtube.com/watch?v=3iVzbxoYplQ , så lycklas dom ju alltid f*cka upp allt annat kring leveranserna.

Den senaste statusen mitt paket har, är att det har "blivit lastat för leverans till service point".
Det var igår, torsdag, runt 07.30.

Jag ringde min service point, som har mottagit den dagliga DHL-leveransen både igår och idag (fredag), men inte mitt paket.

Ringer då DHL, får prata med en grinig tant, som säger "ja, det är ju mycket nu du vet".
Jag frågar vad hon menar, då svarar hon jul.
Okej, det är 4:e december, 20 dagar kvar till julafton. Lite magstarkt att säga att hela december är nån sorts oväntat topp? Ungefär som SL som blir lika förvånade över att det blir vinter varje år när deras räls-växlar fryser.

Iaf, det enda hon sa var att "ja, vi får vänta på att chaffören kommer tillbaka till terminalen, så får _du_ ringa tillbaka igen på måndag". Jag bad dom ringa mig, men det gick inte för sig.

Sånt jävla skämt, dom vet inte var mitt paket är, och nu så ska jag fortsätta ringa med intervall för att höra om dom lyckats hitta det?

Skrivet av Fltoig:

Man kan tycka att de borde kunna skicka sms:et när paketet registreras hos ombudet.

Jag fick ett tangentbord igår, och det kom fram till mitt lokala ombud kl 12 ungefär, jag gick då och hämtade ut paketet trots att jag inte fått SMS:et än - tur var väl det, eftersom SMS:et kom först kl 18.

PostNord verkar även dom ha blivit tagna på sängen utav black friday / julhandeln.
Deras API (jag kör egna services som pollar mina paket-id:n) har varit riktigt shaky senaste veckan. Mkt 400/500 (error) responser därifrån.
Även när man har fått sina paketstatusar, så har det ofta varit 20-30 timmars delay.
Min sms-avisering kom dagen efter att jag hämtat paketet t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har länge försökt få regeringen här hemma att gå med på ett inköp av en sådan, men till ingen nytta.......

Nu har jag testat dammsugaren i 2 dagar, och satan vad den tar bort smuts. Inför första gången hade jag dammsugit 2 dagar innan, och den fyllde upp hela behållaren utan problem! En enorm mängd damm. Idag så fick den gå en omgång till, och den fyllde upp allt igen, så jävla mycket damm!

Fixar man så inga kablar ligger på golvet (snygg kabeldragning ska man väl ha ändå?) så måste jag säga att den funkar fruktansvärt bra. Den klarar alla mattor, klättrar trösklar något fruktansvärt enkelt. Och gud vad rent det blir. Jag är fruktansvärt nöjd!

Du måste slå till på en. Den är nedsatt bra mycket nu, så slå till! http://www.robotexperten.se/produkt/irobot-roomba-782-robotda...

Har du en lägenhet med mer än 2 rum så passar denna utmärkt. Har du 3 rum så skulle jag föreslå att slå till på en extra sån här: http://www.irobot.se/Store/Accessories/Virtual-Wall-Lighthous...

Jag har 3 rum och har beställt en extra sådan, då man bara får med en. Den gör så att den håller dammsugaren inom det området du vill i 25 minuter (eller tills den är nöjd) och sedan åker den ut och fortsätter med nästa område (utan att åka tillbaks till de gamla rummet).

Det gör städningen väldigt mycket mer effektiv, speciellt om man har en krånglig planlösning.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Blixtinköpt på CDON alldeles nyss, hoppas det ska bli bra

http://cdon.se/hemelektronik/asus-nvidia-geforce-gtx-970-stri...

Inlägg flyttat till "Vänta på paket...."
Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nya myggjagare!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör