Värdet på detta NES?

Permalänk

Värdet på detta NES?

Betalade 1200 för detta. Konsollen är i väldigt gott skick med 1 handkontroll:

http://imgur.com/a/IDe2b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhuguliang:

Betalade 1200 för detta. Konsollen är i väldigt gott skick med 1 handkontroll:

http://imgur.com/a/IDe2b

Känns väl som ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem

Om det där är värt 1200 måste jag sitta på en halv förmögenhet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

@Zhuguliang

En låda och två spel?

Om vi utgår ifrån att det är något i lådan (NES+handkontroll+kablar) så är det väl egentligen bara samlarvärdet på lådan som skulle skjuta upp det till 1200kr.

Kollar man tradera så ligger Flintstones på i runda slängar 300-350 kr, med box och allt. Det andra spelet avrundar vi till 0 för enkelhetens skull.
Så är ett komplett NES med låda värt 850-900kr? Så är det nog, vilket skulle göra priset rimligt.

Permalänk
Medlem

Flintstones spelet är värt en del pengar, men knappast i samma summor som The Suprise At Dinosaur Peak. Jag tycker priset du betalade är helt ok, speciellt med tanke på att NES allmänt ökar i värde.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Schysst pris tycker jag. Har själv ett SNES i gott skick. Sälja det lär jag aldrig göra, jag är för nostalgisk. Brukar spela igenom Donkey Kong Country I & II med några års mellanrum, can't put a price on that.