Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad har hänt med Webhallen? Svarar inte på mail/telefon

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Webhallen? Svarar inte på mail/telefon

Som rubriken. La en order 27:e november. 1/12 Blev ordern avbeställd utan att jag meddelades. Har sedan dess försökt nå Webhallen på mail och telefon. Inget svar på mail. När man ringer så svarar de att "det är många som ringer just nu" och sen lägger de på. Någon mer som haft problem? Har alltid upplevt klockren service från Webhallen annars.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det jag skulle kunna tänka mig som har hänt med Webhallen är julhandeln. För egen del har det funkat klockrent hela november och hittills i december med dom order jag lagt.

Permalänk
Medlem

Nej det skall man inte göra.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/875794-obs-denna-forumd...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@Webhallen kanske kan hjälpa dig med en mejladress

Edit: Najs tomteluvorna har kommit

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Svarar inte mig heller och jag maila dom 2x för en hel månad sen ang en reklamation.

Permalänk

Sitter i samma båt. La en beställning på black friday men fick inte alla mina varor i paketet. Har mejlat 2ggr men har fortfarande inte fått svar.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Var nog lite rörigt på black friday, köpte en dyr grej + lite små saker som godis och energdryck, öppnar paketet och det ända som saknas är den dyra produkten. Ringer deras kundtjänst i i fem timmar och får höra att det är väldigt många som ringer just nu. Men när de till slut svarar så är de jätte trevliga, ber om ursäkt och sänder direkt varan som saknades.

Permalänk
Medlem

Försökt ringa också, kom aldrig fram. Måste blivit totalt kaos efter black friday. Stackare.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag ringde var tionde minut från att de öppnade vid 11. Ungefär 15:30 så lyckades jag kopplas fram till "Du är nu på åttonde plats i kön, innan så bara la de på luren eller sa "Försök igen senare".

Permalänk
Medlem

Julhandel + underbemanning skulle jag säga, sök jobb vettja: http://www.webhallen.com/se-sv/info/om_oss/jobba_hos_oss

Permalänk
Medlem

Dom meddelade även i sin egen tråd att det uppstod komplikationer med lagersystemet, vilket ledde till att ordrar missades att packas. Antar att även det gjorde att det gick pt resurser att reda ut...

Saknade saker i kartongen låter som mänskliga faktorn, vilket säkert kan stämma då folk säkert var allt från stressade, trötta, till oerfarna (har återigen för mig att dom skrev att dom tog in så mkt hjälp dom kunde).

Men ändå tråkigt, det var ju ibte så att BF var nån random topp, det var ett resultat av branschens egna hype, och många affärer failade att leverera.

Webbis gick bra för mig, då jag bara stegade in och hämtade det jag bokat.
Däremot är det två andra ordrar från andra affärer som var i lager på BF när jag beställde, som jag fortfarande inte fått levererat.

Permalänk
Medlem

Jag såg dig nog allt DDemis!!

Var det verkligen så mycket att göra på black friday att det fortfarande är problem pga det ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Ja webhallen har hellt fallerat senaste tiden. Tror de kommer lära sig, väntar själ på en återbetalning i 7 dagar nu. I deras egen tråd skrev de att deras lager system kollapsade

Detta gör ändå inte att jag kommer sluta handla där deras support brukar vara bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Känns som om det alltid tar timmar att få svar från webhallen via telefon... Oavsett när på dygnet man ringer... Rätt värdelöst är det om man väl behöver ha hjälp eller fråga om nått inför ett köp.
Och mail hanteras snarare på 72h än 24h...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen

Hej allihopa.

Som vissa av er redan kommenterat här så havererade det lite smått för oss på Black Friday.

För att ge lite perspektiv. Tidigare år har Black Friday betytt att lager och kundtjänst har typ dubbelt eller tredubbelt att göra i 2-3 dagar.
I år innebar det att de hade 5-8x att göra i 5 dagar. Och sen 3x de efterförljande dagarna.
Vi var helt enkelt inte beredda och på vissa fronter så klarade vårt system inte av den stora orderingången.

Jag pratade precis med kundtjänstchefen som meddelade mig att under andra halvan av gårdagen började telefonköerna för första gången närma sig normala nivåer och att mailskörden denna morgon för första gången sedan BF började se hanterbar ut.

Om jag kollar lagret nu så ser jag också att bara några få hundra order låg kvar på pack igår efter vår cutoff på 15:00. Under första dagarna var det över tio tusen.

Så av vad jag kan se börjar allt närma sig normala nivåer igen.

Men om ni har något ärende där ni kört fast och behöver snabbt hjälp så kan ni eskalera det genom att maila orderinfo@webhallen.com
Skriv gärna så detaljerat som möjligt där (ordernummer, kontaktinfo, vilka produkter det rör sig om etc) och om ni redan har kontaktat oss genom vanliga mailen så bör ni absolut nämna det så vi slipper att skapa dubbla ärenden etc.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

ni gör bra jobb webhallen, varit kund hos er i många år, just pga av alla IT-butiker jag handlat av har ni gett mig minst strul.. ni lyckades t.o.m. byta ut min DOA android padda till kredit så ja kunde köpa loss en gtx670..

blir de strul på storhelger så var inte sur... ni måste förstå att de har asmycket att göra under dessa tider.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag beställde saker under BF och har fått dem, så ni har lyckats leverera till en nöjd kund iaf. Förstår dock att det är illa när systemen börjar rasa för de försöker hantera 500%+ av vad de normalt gör.

Får hoppas att @Webhallen iaf ser det positivt att ni fick så mycket kunder under så kort period och att nästa gång så siktar ni på 10x och är redo för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

ni lyckades t.o.m. byta ut min DOA android padda till kredit så ja kunde köpa loss en gtx670..

Förstår dock inte hur det ska ses som nåt extra positivt när du hade kunnat kräva pengarna tillbaka och eventuellt kunnat köpa grafikkortet billigare någon annanstans.

För att bidra till topic så hade jag inga problem med att få det jag beställde på BF från Webhallen. Dock är webhallen den butik som jag haft mest problem med och det har skett mer än 1 gång att jag har avbokat order därifrån pga deras icke tillförlitliga lagerstatus och oförmåga att ge information om leveransdatum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Paddanx:

Kan tillägga att jag beställde saker under BF och har fått dem, så ni har lyckats leverera till en nöjd kund iaf. Förstår dock att det är illa när systemen börjar rasa för de försöker hantera 500%+ av vad de normalt gör.

Får hoppas att @Webhallen iaf ser det positivt att ni fick så mycket kunder under så kort period och att nästa gång så siktar ni på 10x och är redo för det

Jo vi är såklart stormförtjusta i alla siffror men i slutet på dagen är det människor som står bakom de där siffrorna och vi vill inte göra dem besvikna! (För att dra en paralell: det var enormt mycket viktigare för oss att vinna årets återförsäljare inom resp kategori på Pricerunner och prisjakt än vad det var att slå omsättningsrekord på black friday)

En stor bugg upptäcktes som vi aldrig stött på förut som nu är fixad (som handlade om turordning i vilken ordrar packas/skeppas).

Och vi fick också upp ögonen för vilket enormt tryck BF kan innebära.

Så nästa år ska det nog flyta på betydligt smidigare

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo vi är såklart stormförtjusta i alla siffror men i slutet på dagen är det människor som står bakom de där siffrorna och vi vill inte göra dem besvikna! (För att dra en paralell: det var enormt mycket viktigare för oss att vinna årets återförsäljare inom resp kategori på Pricerunner och prisjakt än vad det var att slå omsättningsrekord på black friday)

En stor bugg upptäcktes som vi aldrig stött på förut som nu är fixad (som handlade om turordning i vilken ordrar packas/skeppas).

Och vi fick också upp ögonen för vilket enormt tryck BF kan innebära.

Så nästa år ska det nog flyta på betydligt smidigare

Låter bra, och jag har inga tvivel på att ni gör er värda de utmärkelserna heller. Får tillägga med grattis till utmärkelserna på prisjakt och Pricerunner. Såg den på prisjakt idag när jag tittade

Att ni hittat en bugg och kunna lösa den ser jag bara som positivt, då det är ofta under hård press som sådant hittas, och de är viktiga att hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En stor bugg upptäcktes som vi aldrig stött på förut som nu är fixad (som handlade om turordning i vilken ordrar packas/skeppas).

Några år sent bara!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233