Permalänk
Medlem

Hyr in en kompis som du ger 40kr per sortering så kommer det gå effektivare och därmed minskar arbetsbördan och det i slutändan innebär att du inte behöver jobba lika hårt för dina 500kr eller vad det nu hamnar på i slutändan.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

det låter som klagande....

Var glad att någon vill anställa någon som är under 18. Och det är typ det ända lagliga jobb som man kan ha, och att du får ett jobb av din mamma där du tjänar 267kr/timmen hade du inte fått av någon annan. det är bara tur att du har någon som erbjuder ett sådant jobb.

Permalänk
Medlem

Om man inte är nöjd kan man alltid säga upp sig och försöka få något bättre, om ingen vill ta jobb hos dom går dom i konkurs så enkelt är det.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ja, de har låga löner det har de.
Dock är det frivilligt att jobba där, och det är fritt att säga upp sig.

Och ja, det är fult att de "utnyttjar" yngre, nyanlända och personer som har svårt att få jobb.
Men sådant är tyvärr livet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Förbjud direktreklam tycker jag. Ett tidskrävande, miljöförstörande ickebehov skapat av folk som är giriga och lurar pengar av folk.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jobbade med detta en sommar när jag var 14 år. så för 17 år sedan. Tyckte det var bra betalt då för en 14-åring. Och beroende på hur snabb du var och sortera och dela ut så var det helt ok timlön FÖR ett sommarjobb.
Gjorde hela min runda på ~2-3 timmar och fick olika betalt beroende på hur mycket vikt det var.
Sorterade dagen innan lite snabbt och hade tittat på karta hur jag snabbast kunde gå/springa. Bra motion var det.
Det här är dock som jag ser det, ett extrajobb som man inte vill fastna i.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

varför väcka en 2 år gammal tråd till liv igen?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Jag tycker många i tråden är lite hårda mot TS. Det är ett skitjobb och de ger dåligt betalt för att de, som nämnt ovan, inte behöver ge mer för att få villiga arbetare. Att dela ut morgontidningar, som ju är typ samma jobb minus sorteringen dock på mycket värre tider, ger bra mycket mer betalt än så, om än inte bra på något sätt. Enda sättet att höja lönerna är ju att vägra gå med på dem, helst gemensamt. Om alla ungdomar i ett område vägrar att jobba för tio kronor i timmen så blir de så illa tvungna att höja lönerna liksom.

När jag var tonåring försökte jag mig på en del liknande jobb men de var sällan värda besväret. En sommar sommarjobbade jag som fönsterputsare och sen satte jag upp lite lappar om fönsterputsning och det gav en del pengar faktiskt. Kunde lätt dra in en femhundring på att putsa ett par mindre lägenheter en lördag och det tog inte mer än ett par-tre timmar. Vet inte hur lätt det är idag med RUT-avdrag dock. Ibland lyckades jag också få till en deal med någon småföretagare, att jag putsade deras kontor och fick lönen i datorprylar momsfritt eller så, inte så lagligt kanske men vad gör man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeRiN:

Då borde alla få 20% extra då det är kyligt ute? Det där är tyvärr en helt fel inställning. Och sen säga att det är kallt, men om jag får mer så är det inte kallt? Jag hade två stycken vinteranställda som körde med samma argument. Dem var trötta på att skotta snö, men om dem fick 20-40kr/h extra (minns ej riktigt hur mycket) så skulle dom orka jobba fram till kl.16. Dom var inte kvar speciellt länge.

Man gör ett bra jobb och visar bra resultat så kan man fråga om t.ex. löneökning. Att försöka med att det är för kallt/tungt vad som, men att det inte är några problem bara man får fler kronor i timmen fungerar inte.

Men visst, det är inte lätt att få sommarjobb när man är såpass ung och det är nog kanske inte skälig lön som ni får för mödan.

Jobba du på ett fryslager och packar matvaror etc så har du ca 2000kr mer i månaden för det, enligt kollektivavtal
Till skillnad från ett "värme" lager där du inte har detta tillägg.

LOL missade att detta var en "upp" av en gammal tråd ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av teddypeddy:

Var glad att någon vill anställa någon som är under 18. Och det är typ det ända lagliga jobb som man kan ha, och att du får ett jobb av din mamma där du tjänar 267kr/timmen hade du inte fått av någon annan. det är bara tur att du har någon som erbjuder ett sådant jobb.

Undrar hur du ens hittade denna tråden, satt du och sökte på LÅGA LÖNER eller?
Grattis till ditt 15e inlägg dock

Permalänk
Medlem

jadu hoppas alla slutar dela ut reklam så slipper man slänga skiten varje dag

Permalänk
Medlem

Läste inte igenom all text men vet precis vad du menar då jag gjorde en 5-6 utdelningar åt dem i min ungdom för en sisådär 20 år sedan och lönerna var bara ett skämt redan då.

Det är mer lönsamt att gå ut en söndag och leta tomburkar, kolla med lokala tidningar om du kanske kan hjälpa till att "blada" tidningar/reklam, det är oftast nattjobb under en helg men det ger betydligt mer klirr i kassan kan jag lova.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

@JimmieSan:

Jag försökte ansöka till det och kolla upp det, förresten vad har något av det du skrev för betydelse om vad min text och tråden handlade om? har du ens sett kraven för att få lov att anställa/jobba under? 18, 16 och 14 eller 13 tror jag, med olika krav på hur mycket och hårt, och hur mycket man får lov att tjäna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

jadu hoppas alla slutar dela ut reklam så slipper man slänga skiten varje dag

Jag satte en dekal med "Ingen reklam, Tack!" och det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

jadu hoppas alla slutar dela ut reklam så slipper man slänga skiten varje dag

eller så sätter du en lapp på lådjäveln att du inte vill ha nån reklam.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag satte en dekal med "Ingen reklam, Tack!" och det funkar.

Jag satte en dekal med "Ingen reklam, Tack!" och det funkar inte alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noob:

eller så sätter du en lapp på lådjäveln att du inte vill ha nån reklam.

Hjälper verkligen inte alltid.
Har en sån på lådan, på både svenska och engelska. Tro fan att det under lång tid kom reklam ändå.
Kontaktade SDR och frågade om de anställer analfabeter, vilket inte gav nåt resultat. Så jag antar att all personal är av samma kaliber.
Det som hjälpte var när jag tog reklamutdelaridioten på bar gärning när han stoppade ner sin skit i brevlådan. Gav honom en avhyvling, han bad om ursäkt, och sedan dess har min brevlåda förblivit obesudlad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

eller så sätter du en lapp på lådjäveln att du inte vill ha nån reklam.

de bakar ju in reklam i annat nu för tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hjälper verkligen inte alltid.
Har en sån på lådan, på både svenska och engelska. Tro fan att det under lång tid kom reklam ändå.
Kontaktade SDR och frågade om de anställer analfabeter, vilket inte gav nåt resultat. Så jag antar att all personal är av samma kaliber.
Det som hjälpte var när jag tog reklamutdelaridioten på bar gärning när han stoppade ner sin skit i brevlådan. Gav honom en avhyvling, han bad om ursäkt, och sedan dess har min brevlåda förblivit obesudlad!

Skickades från m.sweclockers.com

Det här var alltså du?

https://www.youtube.com/watch?v=OXKM6HBoAbM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

Ungefär

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

att jobba för 700:- i månaden e ju bara slöseri med tid.... man får fan mer pengar av att donera sperma och det är fan så mycket roligare.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

att jobba för 700:- i månaden e ju bara slöseri med tid.... man får fan mer pengar av att donera sperma och det är fan så mycket roligare.

Att jobba för 700:- OM DAN är slöseri med tid, att jobba för det i månaden är idioti!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Att jobba för 700:- OM DAN är slöseri med tid, att jobba för det i månaden är idioti!

Skickades från m.sweclockers.com

njaaa, 700:- om dagen * 20 (arbetsdagar/månad) så blir det fortfarande 14k innan skatt. 14k kan du överleva på och spara lite därefter (beroende på hur du lever). med 700 i månaden... det täcker knappt hälsosam mat om du verkligen snålar.
sen så är frågan också om 28h i månaden är värd 700:-, då det kan finnas andra saker man kan skära ner på och komma undan med att göra andra saker istället för att jobba för piss och ingenting.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Såna här trådar får en att inse hur jäkla priviligierad man är som är vuxen och har ett riktigt jobb. Vad fan, 700 i månaden! Håller med om att det är uselt betalt oavsett detaljer kring utdelningstid osv.

Tycker runt 100 kr/timme är rimlig minimilön oavsett jobb eller ålder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

njaaa, 700:- om dagen * 20 (arbetsdagar/månad) så blir det fortfarande 14k innan skatt. 14k kan du överleva på och spara lite därefter (beroende på hur du lever). med 700 i månaden... det täcker knappt hälsosam mat om du verkligen snålar.
sen så är frågan också om 28h i månaden är värd 700:-, då det kan finnas andra saker man kan skära ner på och komma undan med att göra andra saker istället för att jobba för piss och ingenting.

700 i månaden täcker kanske mat om man snålar riktigt, men det är knappt så det ens räcker till mat.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag satte en dekal med "Ingen reklam, Tack!" och det funkar.

Skrivet av The-Architect:

Jag satte en dekal med "Ingen reklam, Tack!" och det funkar inte alls.

Jag satte upp en dekal med "Ingen reklam, Tack" och det funkar sisådär.
Mäklare och pizzabagare kan inte läsa, men annars fungerar det bra...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net