Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Administrera Minecraft server

Permalänk
Hedersmedlem

Administrera Minecraft server

Jag funderar på att sätta upp en Minecraftserver tillsammans med min grabb. Jag tänkte att vi skulle köra den på en stand alone dator med Linux. Det jag undrar är om någon har bra tips på program för att administrera den? Antingen genom ett program som kan köras på en Windowsdator i samma nätverk eller via en webserver på servern. Vad kör de providers där man kan hyra en server?

Hittade en lista här, men tänkte kolla om någon har tips så jag slipper testa mig igenom hela högen. Jag är inte främmande för att betala några hundra för ett bra system, men det är ju bra om man kan testa lite gratis först.

http://minecraft.gamepedia.com/Programs_and_editors/Server_wr...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hej! Rekommenderar McMyAdmin som är enkelt att köra igång och drifta.
https://www.mcmyadmin.com/

Vi kör det på en Linux burk och sköter i princip allt från webbläsaren. När väl serverinställningar är konfigurerade (klicka runt och ställa in) sköter det mesta sig själv, tex backup. Vid ev problem är det enkelt att via webbläsaren gå in och kunna komma åt consol eller liknande.

Jag har ingen erfarenhet av de övriga verktygen på listan men känner inte heller behovet efter McMyAdmin uppfyller mina krav. Vi är som mest 6 personer inne på servern och kör just nu FTB Infinity Evoled (ett stort modpaket) utan problem. McMyAdmin är gratis (finns PRO version) och enkelt, värt att testa!

EDIT: Från listan: "McMyAdmin is currently the most widely used control panel "

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johan_S:

Hej! Rekommenderar McMyAdmin som är enkelt att köra igång och drifta.
https://www.mcmyadmin.com/

Vi kör det på en Linux burk och sköter i princip allt från webbläsaren. När väl serverinställningar är konfigurerade (klicka runt och ställa in) sköter det mesta sig själv, tex backup. Vid ev problem är det enkelt att via webbläsaren gå in och kunna komma åt consol eller liknande.

Jag har ingen erfarenhet av de övriga verktygen på listan men känner inte heller behovet efter McMyAdmin uppfyller mina krav. Vi är som mest 6 personer inne på servern och kör just nu FTB Infinity Evoled (ett stort modpaket) utan problem. McMyAdmin är gratis (finns PRO version) och enkelt, värt att testa!

EDIT: Från listan: "McMyAdmin is currently the most widely used control panel "

Tack för tipset. Det var en av de som jag tyckte såg mest intressant ut, men ibland vet man inte om det döljer sig guldkorn som inte skriker så högt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Tack för tipset. Det var en av de som jag tyckte såg mest intressant ut, men ibland vet man inte om det döljer sig guldkorn som inte skriker så högt.

Jag hoppas du blir nöjd, ropa till om det dyker upp några knepiga frågor. Fördelen med McMyAdmin är att eftersom det är så utbrett finns en hel del erfarenheter att ta del av.