Permalänk
Skrivet av mYthos:

Varje gång jag alt-tabbar, startar eller avslutar ett spel som använder g-sync så kommer "DP" bilden från skärm-idu:n upp. Precis som när man byter source. Det är egentligen inte irriterande men det känns lite svajjigt, men din skärm kanske tappade helt under gameplay?

Jag har scanlines på mitt exemplar, syns väl under Nvidia pendulum -demot och ganska mycket mindre i Fallout 4, dock inte testat fler speltitlar. Hur är ditt exemplar?

min hade detta med alt-tab också. Dock sista dagarna har skärmen helt tappat kontakt, och då krävs omstart av datorn.
Har sista dagarna också fått drivarkrasch ett par ggr där jag slängs ut från spelen. Har inga problem alls med min nya PG279Q....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxPaladinxxx:

min hade detta med alt-tab också. Dock sista dagarna har skärmen helt tappat kontakt, och då krävs omstart av datorn.
Har sista dagarna också fått drivarkrasch ett par ggr där jag slängs ut från spelen. Har inga problem alls med min nya PG279Q....

Tråkigt :/ man får ju hoppas att det inte tär på gsync-modulen eller vad det nu är att hoppa in/ut i spel, det är uppenbarligen meningen att det ska vara så. Förhoppningsvis ska det inte påverka livslängden på skärmen i sig. Kul att du är nöjd med din Asus iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

vad krävs?

Hej alla lyckliga som är ägare av denna skönhet! Jag är minst sagt sugen på att gå med i klubben, men jag vet ej om min rigg orkar driva saker i hyfsade inställningar i de lite nyare spelen. Skulle behöva lite feedback från er vad man kan förvänta sig med min hw-config och gärna tips på vad jag skulle byta ut i datorn för att kunna nyttja skärmens potential

Ps. sorry om det är lite offtopic kanske

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

@RoadKillZ
Jag har två gtx 980, en 4770K och 16GB minne. Har inte behövt fundera över grafikinställningar. Samtidigt blir det svårt att utvärdera vad som gör mest skillnad för användarupplevelsen. Spontant tänker jag att ditt 7970 kommer få jobba ganska hårt.

edit. Uppdaterade du precis din signatur? Jag skulle kunna svära på att jag såg 7970.

Permalänk
Skrivet av Nigilius:

@RoadKillZ
Jag har två gtx 980, en 4770K och 16GB minne. Har inte behövt fundera över grafikinställningar. Samtidigt blir det svårt att utvärdera vad som gör mest skillnad för användarupplevelsen. Spontant tänker jag att ditt 7970 kommer få jobba ganska hårt.

hahaha aj då...sorry Såg att jag inte uppdaterat den signen på länge

Edit: men det verkar som om man behöver köra dubbla gk för att nå bra prestanda i de högsta upplösningarna på den här skärmen?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Hej alla lyckliga som är ägare av denna skönhet! Jag är minst sagt sugen på att gå med i klubben, men jag vet ej om min rigg orkar driva saker i hyfsade inställningar i de lite nyare spelen. Skulle behöva lite feedback från er vad man kan förvänta sig med min hw-config och gärna tips på vad jag skulle byta ut i datorn för att kunna nyttja skärmens potential

Ps. sorry om det är lite offtopic kanske

I praktiken, minst ett 980 Ti/Titan X för att driva de flesta titlarna i ~50 fps.

Ska du använda skärmens potential så rekommenderas 2 st 980 Ti/Titan X's SLI om du vill kunna använda skärmens 100Hz.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

I praktiken, minst ett 980 Ti/Titan X för att driva de flesta titlarna i ~50 fps.

Ska du använda skärmens potential så rekommenderas 2 st 980 Ti/Titan X's SLI om du vill kunna använda skärmens 100Hz.

hoppsan! Blev ett jä***t dyrt projekt att byta skärm om man vill kunna nyttja den fullt ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

hoppsan! Blev ett jä***t dyrt projekt att byta skärm om man vill kunna nyttja den fullt ut

Jo, men skärmen är ju inte den billigaste heller

Det blir givetvis billigare att köpa ett Fury X samt köpa CK modellen (Freesync). Dock får du endast 75Hz, går i vissa fall att klocka till 80/85Hz.

Då lär du komma undan med ett single kort (1 st Fury X).

CK modellen samt ett Fury X är ju betydligt mycket billigare

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Jo, men skärmen är ju inte den billigaste heller

Det blir givetvis billigare att köpa ett Fury X samt köpa CK modellen (Freesync). Dock får du endast 75Hz, går i vissa fall att klocka till 80/85Hz.

Då lär du komma undan med ett single kort (1 st Fury X).

CK modellen samt ett Fury X är ju betydligt mycket billigare

nu börjar det bli intressant! Jag är ju inte så himla kinkig med extremt hög fps när jag spelar... mer att den ska vara någorlunda stabil och inte dropa för mycket.

Jag bockar o tackar för svaren. Får ta mig en ordentlig funderare på om det skulle vara värt pengen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört skärmen i några dagar så kan jag inget annat än att älska den! Det är nästan så jag vågar påstå att skärmen gör mer för spelupplevelsen än ett bra grafikkort (vilket dock krävs för att driva den) Jag kör single GTX980 ti 3440x1440@95hz och är aldrig under 100fps i Battlefront/Battlefield. Spel som Dying light och Fallout 4 så droppar fps till ca 70.

Här är mina reflektioner...

100hz räcker gott, tyvärr går min bara till 95hz men har inget större problem med detta personligen.
G-sync är fantastiskt, ingen tearing

21:9 + curved kändes som en självklarhet redan första gången jag provade... Dock kan man bli lite åksjuk om man inte är van. Hög fov är att rekommendera!

Ambient ljuset kom som en överraskning. Jag kör blått ljus på låg styrka så det inte stör för mycket.

Static "sikte" var klart uppskattat i vissa spel.

Byggkvalitet känns gedigen och skärmen är både snygg och har bra inställningar på höjd och vinkel.
Jag kör min i max höjdläge.

Värt att nämna är att några spel inte stödjer 21:9 och kräver att man "fixar" med lite filer eller så får köra med svarta kanter på sidorna.

Högtalarna i skärmen är ett skämt... Duger inte ens till windowsljuden...
Om någon har tips på högtalare som passar till så kom gärna med förslag.
Har tittat på Bose companion 5. Undrar dock om det är värt det när man oftast spelar med hörlurar...

Som helhet är den en grym skärm! Den är något dyr enligt mig men gör enormt mycket för spelupplevelsen. Tillhör du dem som kör Battlefield på low enbart för att folk inte skall kunna gömma sig i buskarna kanske du skall till på en ROG skärm istället...

KÖP!

Permalänk

Jag har varit sjukt sugen att köpa denna skärmen sen i oktober då jag först hörde talas om den. Jag har nu köpt ett 980 ti som kan driva den.

Jag har läst en hel del ang. skärmen och undrar om det nu är grönt ljus att köpa den om alla problemen är borta?

Synd att jag inte köpte den igår när Electroworld hade den nere vid 11k. Tror ni priset kommer sjunka närmaste veckorna? Kanske mellandagarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuneWebradio:

Jag har varit sjukt sugen att köpa denna skärmen sen i oktober då jag först hörde talas om den. Jag har nu köpt ett 980 ti som kan driva den.

Jag har läst en hel del ang. skärmen och undrar om det nu är grönt ljus att köpa den om alla problemen är borta?

Synd att jag inte köpte den igår när Electroworld hade den nere vid 11k. Tror ni priset kommer sjunka närmaste veckorna? Kanske mellandagarna?

Svårt att tänka mig att denna skulle åka på nån rea de närmsta månaderna då det är en så nischad produkt och Asus har inte släppt sin konkurrerande modell.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Bose companion 20 före 5 om du vill ha fylligt ljud. Dock får du mer tryck i basen med 5 men med sämre klarhet.

@Skonvall:

Permalänk

Hej alla,
Fick min X34 idag, mycket roligt och snabb som fasen plockade jag upp den och kopplade in den. Tryckte in en svart bakgrundsbild, och.... bleed.

Det jag reagerar på var att brightness var nerställd på 27, och det jag har läst på olika forum är att den som standard är på 80?
Så nu funderar jag på om det är en begagnad skärm jag fått och om jag ens ska orka testa blue banding, Wake after sleep och andra fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av InSane.se:

Hej alla,
Fick min X34 idag, mycket roligt och snabb som fasen plockade jag upp den och kopplade in den. Tryckte in en svart bakgrundsbild, och.... bleed.
http://community.acer.com/t5/image/serverpage/image-id/9916i6DE122EA5F243AF7/image-size/large?v=mpbl-1&px=-1

Det jag reagerar på var att brightness var nerställd på 27, och det jag har läst på olika forum är att den som standard är på 80?
Så nu funderar jag på om det är en begagnad skärm jag fått och om jag ens ska orka testa blue banding, Wake after sleep och andra fel...

Blue banding finns inte!

Kolla mfr date, är den tidigare än november så har du antagligen fått en någon annan skickat tillbaka. Vart köpte du den ifrån?

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Blue banding finns inte!

Kolla mfr date, är den tidigare än november så har du antagligen fått en någon annan skickat tillbaka. Vart köpte du den ifrån?

Electroworld & den är från september så det är ju en av de första som tillverkats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InSane.se:

Electroworld & den är från september så det är ju en av de första som tillverkats.

Då har den en gång, eller kanske fler, blivit tillbaka skickade till Acer av någon annan

De problem som finns är WFS och scan lines, inget som går att göra åt i dagsläget.

Om du har minimal BLB och du själv känner dig nöjd, behåll den!

Permalänk

Minimal BLB? Bilden jag har tagit är i ett totalt släkt rum med brightness på 27. Skulle kunna lysa upp centrum här i stan om jag drog upp brightness på 80
WFS tar Acer tillbaka och gör en hårdvaruuppdatering på, det säger de till och med i sitt eget forum, blue banding problemet löste de med en firmware uppdatering.
Ska kontakta Electroworld imorgon, så får vi se vad de säger.

Permalänk
Medlem

Därför jag skrev "Om du har minimal" är för att foton överdriver den verkliga BLB!

Jag har näst intill oväsentlig BLB, men om jag tar fram telefonen för ett foto, då skenar det iväg och ser bedrövligt ut.

Visst tar Acer tillbaka WFS, men det har uppdagat sig att de inte löser problemet! Var någon på OC som fått tillbaka sin som de hade "fixat", men problemet kvarstod.

Permalänk
Medlem

Är det någon vänlig själ som kan testa att spela spel på lägre upplösning och se om det funkar bra?

jag har tänkt att sitta i windows med 3440x1440 och spela spel med g-sync i 2560 × 1080.
Funkar det bra? anledning är att jag vill att det ska flyta med mitt gtx970.

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SLiCE:

jag har tänkt att sitta i windows med 3440x1440 och spela spel med g-sync i 2560 × 1080.
Funkar det bra? anledning är att jag vill att det ska flyta med mitt gtx970.

Mycket hänger på vad du spelar och vad du definierar som "funkar bra".

Det kommer att flytta något sämre än vad du har det idag med din Samsung 2693HM. Fast skillnaden lär vara marginell i fråga om antal fps. G-Syncandet kommer antagligen väga upp detta ordentligt ifall du spelar sådant där G-syncandet gör som mest nytta.

Vad som eventuellt kan komma att störa är att 2560x1080 blir ganska mycket mjukare jämfört med pixelmappat hos båda skärmarna.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag är lite sugen på att köpa en sådan här skärm, den ser helt fantastisk ut när man kollar på videos på bla youtube och inte mindre i verkligheten. "Problemet" jag har är att i dags läget så sitter jag redan med en 27" acer ips gsync xb270hu 144hz" skärm, och x34 predator gör som mest 100hz.

Det är nog inget problem i sig att "byta ner sig" ifrån 144hz>100hz för att få bildytan 21:9, i nya spel med all grafik och allt gott påslaget så är det inte många spel som maxar 144fps iaf.

Men vad jag funderar på två saker, dels så x34 1x DisplayPort 1.2a där av 100hz och inte mer, DisplayPort 3.0 kommer komma under nästa år och då kan man få den här (eller liknade) skärm modeller med 144+hz, samt så kommer nvidias pascal ut.

Vad man då kan tänka sig är att med ett pascal i datorn så kanske man kan få mer än 100fps i nya spel med all grafik på max, och då borde man ha köpt en sådan här skärm (eller liknande) med DisplayPort 3.0 i.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Har ett problem med min x34.
Har en 27" Benq som går att köra i 120hz (ej g-sync).
När jag kopplar in 27" så ställer både den och X34'an ner sig till 60hz. DP til x34 & dvi-d till 27".
Det går inte att ställa upp dem till 100hz i nvidia panelen.
Några tips?

Löste det genom att flytta dp-kabeln till port 1... Knäppt fel.

Permalänk

Beställde min precis från Electroworld för 10990kr, spara 2000.
Beräknas komma in i lager 20 Januari, kan knappt bärga mig. Har kollat på 21:9 skärmar sen de först lanserades men har aldrig unnat mig en och nu har tekniken kommit ifatt lite mer. Får hoppas denna batchen är bättre.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Beställde min precis från Electroworld för 10990kr, spara 2000.
Beräknas komma in i lager 20 Januari, kan knappt bärga mig. Har kollat på 21:9 skärmar sen de först lanserades men har aldrig unnat mig en och nu har tekniken kommit ifatt lite mer. Får hoppas denna batchen är bättre.

Blev så glad när jag råkade kolla upp priserna på skärmen och hittade erbjudandet. Blev en beställning för mig med och tur var det. Nu är erbjudandet över. Varade inte många timmar verkade det som. Har ingen erfarenhet av Electrworld dock och hoppas att allt går bra om det blir något strul.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Aqua_HeaD:

Blev så glad när jag råkade kolla upp priserna på skärmen och hittade erbjudandet. Blev en beställning för mig med och tur var det. Nu är erbjudandet över. Varade inte många timmar verkade det som. Har ingen erfarenhet av Electrworld dock och hoppas att allt går bra om det blir något strul.

Erbjudandet fanns sedan den 23:e så det är mer än ett par timmar köpte en den 23:e.

Förbeställde denna skärm tidigare men fick sms ett antal gånger att den var försenad. Avbeställde då inet och andra redan fått in sina och plötsligt får jag svar att det var nåt fel på min order och plötsligt fanns den inne för mig. Vet inte om jag hade otur men jag har beställt från dem igen nu. De är ett dotterbolag till Elgiganten så de bör vara seriösa.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag kunde inte hålla mig, la en order på skärmen idag ifrån Inet. Hoppas de får in skärmen den 8de januari och får iväg den fort.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Någon som kan rekommendera ett ordentligt bordsfäste till denna monitorn?
Enda kravet är väll att fästet ska vara centrerat med skärmen, och så litet som möjligt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxPaladinxxx:

Tjena, ni kan plocka bort mig från listan. Fick problem med att skärmen tappade kontakt via DP lite då och då, och tillsammans med mitt wake up problem bestämde jag mig för att skicka tillbaka den.
Måste dock säga att när den funkade var det den grymmaste skärm jag ägt, jättefin bildkvalité tillsammans med 100 Hz och G-Sync. Dock behöver Acer få ordning på sin kvalitetskontroll om de ska sälja skärmar i denna prisklass.
Sitter nu på en Asus Swift PG279Q, och verkar ha fått ett riktigt bra ex då jag inte upplever några problem alls. Vem vet, när Acer fått bukt med sin QC så kanske jag kommer tillbaka

Tjena.

Jag har läst igenom endel av tråden för att hitta just någon som har erfarenhet och kan jämföra en 27" 144hz 1440p vs denna acern.
Jag själv sitter på en PG279Q . Har fortfarande öppet köp och har inte bestämt mig för skärmen än. Har även lite BLB / IPS glow problem här så kommer nog bli att jag lämnar tillbaka den (redan bytt en gång för samma problem).

Nu undrar jag vad du tycker om skillnaderna mellan en sånhär stor bred välv skärm vs den traditionella 27" 1440p skärmen.. ?

Undrar även om du eller andra som läser detta har haft problem med IPS glow med, eller om det är mest BLB problem?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Tjena.

Jag har läst igenom endel av tråden för att hitta just någon som har erfarenhet och kan jämföra en 27" 144hz 1440p vs denna acern.
Jag själv sitter på en PG279Q . Har fortfarande öppet köp och har inte bestämt mig för skärmen än. Har även lite BLB / IPS glow problem här så kommer nog bli att jag lämnar tillbaka den (redan bytt en gång för samma problem).

Nu undrar jag vad du tycker om skillnaderna mellan en sånhär stor bred välv skärm vs den traditionella 27" 1440p skärmen.. ?

Undrar även om du eller andra som läser detta har haft problem med IPS glow med, eller om det är mest BLB problem?

Tjena, har ju som sagt haft båda och har asusen nu. Har också blb och glow samt den lite gula hinnan, dock så är det inte så mycket att jag märker det vid vanligt användande utan främst när jag letar efter problemen. Med det sagt så tycker jag fortfarande att Acern är den bättre skärmen, skärmkvaliten var riktigt bra samt 3440x1440 @100hz är underbart. Mitt problem med Acern var Wake from sleep buggen samt att den tappade signal ibland, och vad jag kunde läsa mig till så var det rätt många som hade detta och Acer hade vid tillfället ingen lösning. Har dom löst det nu hade jag definitivt kört på x34:an.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum