Hjälp med ny dator för spel och bildredigering för 10-12k

Permalänk
Medlem

Hjälp med ny dator för spel och bildredigering för 10-12k

Hallå alla kunniga sweclockare!

Har inte haft stationär dator på många år nu men ser det ut att bli dags!

Datorn kommer användas primärt för gejming, men när familjen väl nu ska ha en stationär dator kommer säkerligen frugan vilja sitta med bildredigering också (tror det är primärt Photoshop, men inte helt säker). Detta kommer medföra att vi kommer köpa en IPS-skärm, men skärmen är INTE inkluderad i riktpriset på 10-12k. Har ni dock tips på en bra IPS-skärm som även är bra för gaming så är alla förslag välkomna.

Vet att det finns jättemånga trådar redan för datorer i denna prisklassen och jag har redan tittat på dem och tänker mig att det blir något liknande. Anledningen till att jag skapar en ny tråd är för att jag undrar om något förändras i och med att datorn även ska fungera väl till bildredigering. Mer RAM är väl det enda jag kan komma på, men man kanske även bör ha en i7-processor? Men jag är som sagt inte så kunnig utan har mest tittat på de andra trådar som finns samt Vinterdatorn.

Kanske ska nämna att jag nog vill få den monterad och klar samt att jag gärna vill ha Win10. Vill gärna inte ha ett för stort chassi, gärna diskret och datorn ska helst vara så tyst som möjligt.

All hjälp är välkommen!

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz