Rainbox Six: Siege [Den Stora Tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Vet någon om man får behålla sina framsteg sen? Jag har nämligen köpt ett ex från Webhallen som jag hämtar ut imorgon. Det borde väl bara vara att slå in produktnyckeln på Uplay så kan jag lira efter den 20/12?

Jag skulle gissa på att din framsteg sparas iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Vet någon om man får behålla sina framsteg sen? Jag har nämligen köpt ett ex från Webhallen som jag hämtar ut imorgon. Det borde väl bara vara att slå in produktnyckeln på Uplay så kan jag lira efter den 20/12?

Vi som spelade betan använde samma konto då som vi använder nu.
Självklart blev våra stats rensade från betan till release.

Men iom att du kommer använda samma konto så lär det inte rensas.

Permalänk

Tyckte det va ganska roligt ändå! Förlorat varenda match hittills och det är knappt några som spelar online men det är kul ändå. Hittar ni många spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpan111:

Tyckte det va ganska roligt ändå! Förlorat varenda match hittills och det är knappt några som spelar online men det är kul ändå. Hittar ni många spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inga problem att hitta spelare under dagtid/kbällstid iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nån som vill köpa lin nvidia bulleta or blades kod? (Rainbow six siege eller assasins creed) Jag vill gärna ha CS go items eller steam pengar i betalning, skicka bud! (Riktiga pengar kan också funka) Kik: ericjuhlin
Mail: erictb29

Permalänk

Bjuder tillbaka med två koder.

AAFA-7CGL-3CH8-9ARK
CBBM-CERL-AFYL-HPLE

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

CBBM-CERL-AFYL-HPLE tog jag, TACK!

Permalänk
Medlem

CGGM-FLJP-9HHD-3GA6

FFF7-LHV6-MCMH-EAPL

AKH9-RVEQ-3EJN-PN4V

Här har ni. God jul!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakhim:

Fyra koder till ifall någon vill testa.

TGGJ-4JXM-49KE-LACE

LQ36-NMT7-CCF6-ADEU

3KQL-CA37-3TWV-6V67

ULMP-EUYH-9CCB-HQNY

Tog den första. Tack

Permalänk
Medlem

alltså seriöst, mitt hjärta pallar inte detta spelet. Har spelat många liknande "rund-baserade" spel, typ america's army, tidigare rainbow six m.fl i turneringar men shit, efter en match i Siege pumpar hjärtat fort och adrenalinet bara sprutar ut ur öronen på mig. pallar sällan att spela mer än 2-3 matcher i rad. inte nyttigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

alltså seriöst, mitt hjärta pallar inte detta spelet. Har spelat många liknande "rund-baserade" spel, typ america's army, tidigare rainbow six m.fl i turneringar men shit, efter en match i Siege pumpar hjärtat fort och adrenalinet bara sprutar ut ur öronen på mig. pallar sällan att spela mer än 2-3 matcher i rad. inte nyttigt

Haha, ja det kan bli ruskigt intensivt ibland, värst är ju när man är ensam mot resten av laget och dessutom på något vis lyckas döda alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon annam som har problem just nu? Får error hela tiden typ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Snabb fråga lite akut!

Kan man köpa DVD versionen och aktivera på steam för att sen spela utan skiva?
(Typ 299kr på skiva & 450kr på steam)
Har ingen dvd läsare i datorn så...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Snabb fråga lite akut!

Kan man köpa DVD versionen och aktivera på steam för att sen spela utan skiva?
(Typ 299kr på skiva & 450kr på steam)
Har ingen dvd läsare i datorn så...

Köp det direkt på uplay istället, måste ändå använda uplay för att lira det är billigare än steam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

300spänn på cdon.

Rätt ok då iaf jag hade en 50kr rabatt som låg och skräpade.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Snabb fråga lite akut!

Kan man köpa DVD versionen och aktivera på steam för att sen spela utan skiva?
(Typ 299kr på skiva & 450kr på steam)
Har ingen dvd läsare i datorn så...

Japp , det går bra.
Köper du spelet på typ siba så får du ju koden i fodralet + skivorna.
Men det är endast koden du behöver och sen laddar du hem det via Uplay.
Mvh/ Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av PV52:

Köp det direkt på uplay istället, måste ändå använda uplay för att lira det är billigare än steam

Skickades från m.sweclockers.com

Billigare än steam? Nästan 150kr dyrare... Billigaste versionen hos Uplay för 549kr??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Billigare än steam? Nästan 150kr dyrare... Billigaste versionen hos Uplay för 549kr??

Hehe, menade uplay nyckel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas att dom får till med vad jag antar är överbelastning av servrarna, varit struligt senaste kvällarna, men sent inatt började det gradvis funka mycket bättre. *håller tummarna*

Men spelet är bara så sjukt kul!

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Bara att hoppas att dom får till med vad jag antar är överbelastning av servrarna, varit struligt senaste kvällarna, men sent inatt började det gradvis funka mycket bättre. *håller tummarna*

Men spelet är bara så sjukt kul!

Jo det är överbelastat, dom gick ut på Twitter med att dom inte var riktigt förberedda på hur många spelare som tillkom vid jul.

Men jag tycker att det mer eller mindre strulat hela tiden sedan release. Man tycker ju att dom borde fått ordning på det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo det är överbelastat, dom gick ut på Twitter med att dom inte var riktigt förberedda på hur många spelare som tillkom vid jul.

Men jag tycker att det mer eller mindre strulat hela tiden sedan release. Man tycker ju att dom borde fått ordning på det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som om det är tur att man bara spelar terrorist hunt har inte strulat mycket alls, förutom att dom vägrar lägga in host migration så man får hoppas man blir host så man får spela en hel runda........
Folk lämnar ju så fort dom dör sjukt irriterande......dock har PS4 haft mycket mer stabila servrar jämfört med PC, det var tvärtom under Betan.

Och ja jag har spelat en hel del på PS4 då jag är lvl65 med 99.99% terrorist hunt vilket tar dubbelt så lång tid att lvla som MP då man får ganska precis hälften med XP och renown

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Verkar som om det är tur att man bara spelar terrorist hunt har inte strulat mycket alls, förutom att dom vägrar lägga in host migration så man får hoppas man blir host så man får spela en hel runda........
Folk lämnar ju så fort dom dör sjukt irriterande......dock har PS4 haft mycket mer stabila servrar jämfört med PC, det var tvärtom under Betan.

Och ja jag har spelat en hel del på PS4 då jag är lvl65 med 99.99% terrorist hunt vilket tar dubbelt så lång tid att lvla som MP då man får ganska precis hälften med XP och renown

Bara en stilla undran, varför spelar du inte MP?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Verkar som om det är tur att man bara spelar terrorist hunt har inte strulat mycket alls, förutom att dom vägrar lägga in host migration så man får hoppas man blir host så man får spela en hel runda........
Folk lämnar ju så fort dom dör sjukt irriterande......dock har PS4 haft mycket mer stabila servrar jämfört med PC, det var tvärtom under Betan.

Och ja jag har spelat en hel del på PS4 då jag är lvl65 med 99.99% terrorist hunt vilket tar dubbelt så lång tid att lvla som MP då man får ganska precis hälften med XP och renown

Terrorist Hunt fungerar helt klart bättre, men jag har haft problem även där Hög ping trots att jag varit host och något konstigt lagg på senaste tiden. Hoppas verkligen dom styr upp det här, för det är fantastiskt när det fungerar som det ska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Känslan när det händer

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Bara en stilla undran, varför spelar du inte MP?

Är man värdelös så är det inte roligt jag spelar för att ha roligt å jag älskar Terrorist hunt.......tyvärr måste jag ju köra MP då jag vill ha "Platinumtrophyn" speciellt nu när alla terrorist hunt trophys är avklarade, bara bita i det sura äpplet :/

Skrivet av KKay:

Terrorist Hunt fungerar helt klart bättre, men jag har haft problem även där Hög ping trots att jag varit host och något konstigt lagg på senaste tiden. Hoppas verkligen dom styr upp det här, för det är fantastiskt när det fungerar som det ska

Skickades från m.sweclockers.com

Har nog haft mycket tur, sedan jag fixade till min nya router så jag fick öppen NAT(bara RB6 på PC som hade moderate men även PS4 blev stabilare) har det aldrig strulat. Har nog haft mycket tur också då jag blivit host 8/10 ungefär, visst pingen ligger högt men det flyter på bra ändå

Skrivet av KKay:

Haha stiligt......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena.
Det är riktigt irriterande att han som är " Host " hoppar så fort han blir skjuten i Terrorist hunt!!!
Hoppas dom fixar så att man kan starta terrorist hunt med 3 till 4 spelare istället för 5.
Sen hade lite nya sikten inte varit helt fel , saknar 2-3 stycken från andra spel.
Men det är ett riktigt underhållande spel i övrigt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

KKay, har du lirat på både PS4 och PC mycket? Om så är fallet, vilka är huvudskillnaderna enligt dig(gameplaymässigt)?

För övrigt så borde de komma med ny patch nu i veckorna då de sa att de siktade på en patch per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

KKay, har du lirat på både PS4 och PC mycket? Om så är fallet, vilka är huvudskillnaderna enligt dig(gameplaymässigt)?

För övrigt så borde de komma med ny patch nu i veckorna då de sa att de siktade på en patch per månad.

Jag har bara spelat på PS4, du kanske blandade ihop mig och @krrjon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Är man värdelös så är det inte roligt jag spelar för att ha roligt å jag älskar Terrorist hunt.......tyvärr måste jag ju köra MP då jag vill ha "Platinumtrophyn" speciellt nu när alla terrorist hunt trophys är avklarade, bara bita i det sura äpplet :/
Har nog haft mycket tur, sedan jag fixade till min nya router så jag fick öppen NAT(bara RB6 på PC som hade moderate men även PS4 blev stabilare) har det aldrig strulat. Har nog haft mycket tur också då jag blivit host 8/10 ungefär, visst pingen ligger högt men det flyter på bra ändå
Haha stiligt......

Om du har en önskan att alltid vara bäst på servern så är det noga lika bra att du fortsätter med Terrorist Hunt, men var för inte spela MP och lära sig, som alla andra?
Tålamod och tanke före handling i synergi med att välja rätt operatör beboende på vad ditt team kör med, spela och njut.

ps. och för bättre framgång, se till att ordna med en mic som funkar.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Spelar på PS4 men är lite segt att köra ensamt. Om någon känner för att lira några matcher tillsammans så lägg till mig: Pyjamaspiraten