Rainbox Six: Siege [Den Stora Tråden]
Det finns trådar om hur bra betan gick. Det finns trådar om när spelets har release. Det finns trådar om klanspel. Men det finns ingen tråd som är aktiv som jag kan se på första sidan om själva spelet i sig, så jag gör den.
Har lirat till och från idag, på morgonen och nu när jag kom hem för en stund sedan. Spelet är extremt roligt.
Jag passade på att benchmarka spelet samtidigt, då jag tycker mig att jag får lite väl fps drops ibland. Jag använder ett GTX 980 med en i5. Jag benchmarka en vanlig terrorist hunt runda och fick denna graf:

Jag har det mesta på ultra och lirar på 1080p. Du kan se dippen som enligt FRAPS går ända ner till 36. Jag benchmarkade just för att jag märkte att det fanns punkter på vissa banor då min FPS gick ner till 33-38 området helt utan anledning(inte mycket smoke eller fiender eller explosioner, utan bara en viss punkt på kartan då FPS:en störtdyker utan anledning).
Som tur är så är det bara på vissa banor och på väldigt specifika områden men hoppas att det åtgärdas. Det här är väl egentligen det enda negativa jag kan komma på.
Det finns massvis med bra saker att säga om spelet men för att spara tid så ska jag bara nämna ett: progression. Battlefront gjorde ett misstag att man var tvungen att komma till level 13 för att få jetpack(ett måste) och ännu längre om du vill ha saker som traits(också ett måste) och så vidare. Detta gjorde att skillnaden mellan låg och höglevel spelare var mycket större då det tog för lång tid att komma dit inom någon timme.
I R6: Siege så kan du bara klara av något som kallas "situations" som ger dig över 5000 cash att spendera(kallas "renown") och det gav mig 3 helt fullspeccade operators. Därefter har jag långsamt lagt till fler i och med att jag får mer XP. Jag har aldrig ens känt av behovet att köpa en XP booster. Det tog mig typ 35 minuter att klara av situations. Jämför med Battlefront där det tar 15+ timmar att komma upp till level 25 för att få de bästa vapnen.
Dessutom så i R6: Siege så finns ingen levelcap för vissa vapen eller tillägg. Du kan köpa allt från första sekund så länge du har cashen att göra det. Det balanserar situationen för alla spelare. Så bra jobbat, Ubisoft! (Trodde inte jag skulle säga det anno 2015).
Lite småputsningar på prestandan sen ska spelet nog tamefan blir ett av årets största sleeperhits. Trodde själv att jag skulle tycka om Battlefront mer(då jag gillade betan väldigt mycket) men det verkar som om R6: Siege stal showen. Sen rent allmänt så verkar kvalitén på spelarna också högre än under betan. Vilket jag är tacksam för