Kan inte sprinta o hoppa samtidigt (Logitech K740)

Permalänk
Medlem

Kan inte sprinta o hoppa samtidigt (Logitech K740)

Var inne på netonnet o köpte nytt bord för spillde på mitt gamla, på detta kan jag inte sprinta o hoppa samtidigt i spel. Någon som vet hur man fixar detta om det ens går? Vill ju helst inte mappa om eftersom det sitter i benmärgen att man ska hoppa på det viset

Permalänk
Medlem

läst lite på andra forum och verkar vara ett hårdvaruproblem. Trodde Logitech var ett kvalitetsmärke o därför jag valde det bland de andra från hyllan. Alltid funkat bra innan med deras produkter men sista gången jag väljer deras grejer.
Förmodligen ett känt "problem" de infört för att folk ska välja lite dyrare gamingprodukter

Permalänk
Medlem

Logitech k740 är inget gaming tgb, dock dumt ändå att inte fixa bättre stöd för fler tangenter nertryckta samtidigt.

Permalänk
Medlem

Logitech har mycket problem med sin skit har jag märkt. K400 där knappar glappar ur lådan, MX Anyware 2 där räckvidden är under 1m, deras skit till unifierad mini dongel och då pratar vi ändå en mus för 700Kr.

Denovo mini hade fabrikationsfel i början så skiten slutade fungera om man inte tog ut batterier, kom dom ut med lagom sent så min garanti hade gått ut.

Tyvärr är inte logitech vad dom en gång var, dock är dom dominanta och många andra tillverkare gör skit också så.
Det är inte svårt att finna problem med deras produkter om man tittar online heller.

Numera kör jag Kensigton och Ducky som fabrikat och skiten har avsevärt högre kvalité än vad logitech kan erbjuda men det kostar några hundra extra också men klart värt det i längden.

Andra tider var det när MX500 och MX1000 regerade. Päronens MX510 fick kabelbrott nyligen men den har varit med länge som fan.
Polaren kör fortfarande med min MX1000 från 2005 som vi använder till datorn i hans garage för ebay och annat surfande när vi fixar med bilar och annat och det är en uppladdningsbar mus så rätt imponerad.

Logitechs sortiment för massorna har i alla fall blivit ren lågbudgetskit.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa ett sådan för några år sedan men läste om just den där "egenskapen".

Permalänk

Logitech har väl knappt gjort något användbart sedan G15v1......

Permalänk
Medlem

Försök lämna tillbaka o köp ett Steelseries 6GV2 istället Inte så farligt dyrt heller. Lyckades få mitt för 699:- på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iglo0:

läst lite på andra forum och verkar vara ett hårdvaruproblem. Trodde Logitech var ett kvalitetsmärke o därför jag valde det bland de andra från hyllan. Alltid funkat bra innan med deras produkter men sista gången jag väljer deras grejer.
Förmodligen ett känt "problem" de infört för att folk ska välja lite dyrare gamingprodukter

netonnet har ju öppet köp så lämna tillbaks skiten säger jag. Tror dom är rätt snälla på den punkten.

Permalänk
Medlem

Köpte ett G710+ för 599kr på Elgiganten, har inget att klaga på än så länge: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iglo0:

läst lite på andra forum och verkar vara ett hårdvaruproblem. Trodde Logitech var ett kvalitetsmärke o därför jag valde det bland de andra från hyllan. Alltid funkat bra innan med deras produkter men sista gången jag väljer deras grejer.
Förmodligen ett känt "problem" de infört för att folk ska välja lite dyrare gamingprodukter

Bara du lämnar tillbaka och köper något nytt hos dem borde de inte bli alltför ledsna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det kan vara tal om ghosting. Det innebär att man vissa kombinationer av tangenter inte fungerar tillsammans. Du kan testa här hur ditt tangentbord fungerar. Bara att testa genom att trycka ner valfria tangenter.