Permalänk

Jag har idag en Mionix Castor, bästa jag har haft... än.
Hade en Razer Naga 2014 innan också, väldigt trevlig men inte fullt lika bra för FPS såsom CS:GO i mina ögon.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk

Zowie EC1 eVo är har jag nu, gillar den grymt mycket!

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Asus Rog Gladius, som IE 3.0 ungefär fast bättre i mitt tycke (Vilket inte är konstigt iom att den är betydligt nyare...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Logitech MX Revolution

Instämmer, underbar mus saknar den så...suck

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd

CM Xornet

viste inte cooler master gör mus, men ser man på...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 7000, helt underbar mus.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Logitech G9 Spelmus är bra med om idag......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

logitech g402

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=39676

Denna mus kommer jag ihåg att jag och brorsan tyckte om.
Vi hade en dator vi delade på när vi var yngre. Använde då en sån här mus och båda älskade den.
Kvaliteten var dock inte bra. Gick sönder och när vi skulle köpa ny så fanns den inte längre.

Vet att en ny version har kommit men tycker priset är högt. Minns inte att priset var så högt förut för denna mus. Kanske är "Chroma customizable lighting" som höjer priset.

Har beställt en FinalMouse 2016 som kommer snart. Dyr men förhoppningsvis värd pengarna.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

QPAD 5k Pro. Extremt skönt grepp, gillar att ha nått att lägga lillfingret på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Oavsett är båda otroligt bra. Sensorn i både Naos 5000 och G502 är så jäkla bra, det var en kännbar skillnad att kliva upp från Razermusen.

Nja.
Naturligtvis kan dock allt upplevas som subjektivt bra eller dåligt.
Sensorn i G502 är tekniskt sett den bästa på marknaden. Sensorn i Naos 5000 är dock en av de sämsta på marknaden rent tekniskt (Avago 9500 med precisionstörningar på upp till 5% vad gäller slumpmässig musacceleration).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

@JesperT:
Sedär, det visste jag inte. Naos 5000 var dock ett steg upp från den jag hade innan, Razermusen var mycket äldre, så det är ju möjligt att den hade ännu äldre/sämre sensor. Då är rekommendationen G502.

Permalänk

Alla som skriver att de saknar Logitech mx518

Permalänk
Skäggig legend

Jag måste nog säga Razer diamondback <3 2004...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Logitech G7 utan tvekan!

För att göra det lite roligare:

Sämsta musen:
Också utan tvekan alla jävla kul-möss man har varit tvungen att genomlida under åren. Allt dem är bra till är som hot. Eller att ta ur den lilla kulan för att sedan råka ha sönder ett fönster då den inte riktigt studsade rätt.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Satan vilket långt namn, haha.

Skrivet av mattoys:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Sämsta musen:
Också utan tvekan alla jävla kul-möss man har varit tvungen att genomlida under åren. Allt dem är bra till är som hot. Eller att ta ur den lilla kulan för att sedan råka ha sönder ett fönster då den inte riktigt studsade rätt.

Pah, det där kan jag lätt trumfa

Sämsta musen jag har haft är en trådlös mus man fick med om man prenumererade på någon datortidning för länge sedan. Vi snackar en kulmus som använde IR för den trådlösa kopplingen. Batterierna (inget uppladningsbart tjofräs inte) tog slut på några timmar och om man vred musen för mycket åt höger eller vänster eller stötte till IR-mottagaren så tappade den kontakten. Ingen höjdare helt enkelt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

^^

Min favorit mus genom tiderna är ändå Mitsumi musen, finns visst att få tag i än när jag provade googla på den

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ECM-S3902-Mitsumi-Electronics...

Den hade såklart en trackball, men det gick inte spela QW med nått annat.., på den tiden kostade dom 99;- och jag och polaren gick ihop och beställde en kartong med 40-50st i, det behövdes en litet lager då kvalitén var låg och adrenalinet högt

Men just att vänja av sig från trackball var jäkligt besvärligt då man var van stor musmatta, låg sens, stora yviga och snabba rörelser med snärt samtidigt som man lyfte musen/handen för att "ta om", kulan fortsatte då rulla i musen och den känslan och eye-hand-kordinationen är mycket svår att slå.

Men att sitta där och rengöra de förbenade rullarna kunde göra en tokig :/

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

MX518

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Måste nog vara den jag har nu, en Zowie ZA13. Kräver inga drivrutiner och eftersom jag har rätt små händer passar den alldeles utmärkt. Är nästan synd att det finns så få "gaming" möss i mindre storlek.

Permalänk
Medlem

När det kommer till ren feeling tycker jag gamla goa MS Trekker Wheel Mouse är helt oslagbar. Lång, smal, låg profil baktill, och har perfekt vinkel mellan ytorna jag greppar med tumme och ringfinger/lillfinger. Surt att den råkar vara en kulmus.

Rent tekniskt tycker jag annars Logitech MX400 är grym. Fanemej den bästa sensor jag stött på, den har inte gått bet på något underlag so far. Av något skäl jag inte förstår mitt mattlackade ekbord rena mardrömmen för lasermöss, MX400 är den enda mus jag testat på det som funkat 100%.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei

Hoppas den aldrig förvinner..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Roccat Kone XTD Max Customization och MX Master

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Pah, det där kan jag lätt trumfa

Sämsta musen jag har haft är en trådlös mus man fick med om man prenumererade på någon datortidning för länge sedan. Vi snackar en kulmus som använde IR för den trådlösa kopplingen. Batterierna (inget uppladningsbart tjofräs inte) tog slut på några timmar och om man vred musen för mycket åt höger eller vänster eller stötte till IR-mottagaren så tappade den kontakten. Ingen höjdare helt enkelt.

USH! The world of everything terrible! Jag förstår nu varför psykopater finns och vart dem kommer från ^^
Tack för att du tog den smällen och inte jag haha.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Älskar min Steelseries Sensei Raw, men MS 3.0 och MX518 är förevigt i hjärtat också.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Min Ace EDGE 3200 lever fortfarande efter nästan 6 år av daglig användning. Lätt den bästa musen jag har haft, men den ska nog pensioneras i år...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0, haft 4-5 stycken sen 2000~

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Har bara ägt två. Logitech G9 från 2007. Hade den tills i somras så jag ersatte den med en G502. G9an funkar felfritt än men den går som laptopmus nu istället. Kände att en mer ergonomisk mus vore trevligt och då får jag en reserv också.

Känner spontant att G502 är klart överlägsen, både ergonomiskt och känsla i knapparna men eftersom jag inte ägt den i över 8 år eller har tusentals timmar med den så vill jag inte säga den. Känns inte rättvist på något vis :-).

Så jag säger Logitech G9.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nexus Optical Silent mouse. Näst intill knäpptyst och mjukt klick. Jag köpte alla som fanns kvar i butiken, vilken det nu var.

har haft många "premium" varianter men dessa låter klick klick klick

Det går bort.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K