Permalänk
Medlem

@KaZZoA:

Tjenare Jag vet inte om du får en notis när man har gjort en "quote" på det du sa.
Så jag skicar detta för att uppmärksamma att du fått svar i tråden

Permalänk
Medlem

@The187:

Tack för svaren.

Jag kommer förmodligen vilja ansluta mig när det börjar närma sig att bli mer färdigt!

Permalänk
Medlem

@KaZZoA:

Alright
Låter bra det. men du vill inte joina oss på teamspeak och tjöta skit då? Vi sitter ett helt gäng här varje dag

Permalänk
Medlem

När kommer spelet dra igång på riktigt, med er inräknat, har följt utvecklingen under lång tid nu så är väldigt taggad på detta

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk
Medlem

@Stonez0n:

Tjenare.
Vi är redan i full gång att flyga både arena commander och glida runt i 2.0 (nu kommer ju 2.1 snart) TAGGAD!
Du är välkommen in på våran teamspeak om du vill. samt att bli medlem med så klart

Permalänk
Medlem

Går det bra att gå med som affiliate?

Permalänk
Medlem

@N4kame0:

Ja det går bra. Vi ser ju helst att man blir en main medlem pga allt arbete vi har lagt ner
Vilken org är du med i?

Permalänk
Medlem

både javelinen eller nån av idrisarna behöver folk så alla är välkomna även om man inte har nåt större skepp

Permalänk

Rymdfarare

Såg detta nu, kört en hel del Elite och väldigt sporadiskt i SC. Har en Hornet och denna organisation är precis vad som skulle behövas för att komma igång på riktigt...speciellt nu när 2.1 släppts.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem

@MechMike1973:

Det låter ju perfekt!
Du har ju informationen på första inlägget i denna tråd om hur du går med oss.

Och här kommer teamspeak adressen: ts3.vindicta-gaming.com

Det är bara att hoppa in där så fort du ser detta så kan du få hjälp om nått är oklart
Välkommen

Permalänk
Medlem

@MechMike1973:

Kan göra det enkelt och snabbt för dig:

Våran RSI org sida: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST
vårat community: http://www.vindicta-gaming.com

där går med också, och så använder du samman namn där som du har på RSI

Med vänlig hälsning Seth

Permalänk
Medlem

Jag investerade i en Avenger för två(?) år sedan och har av och till funderat över vad jag vill att min roll ska vara i Star Citizen. Jag vill gärna representera någon eller något, men jag vill samtidigt inte riktigt känna mig bunden till andra spelare. Jag vill kunna köra mitt egna race utan att någon styr och ställer över mig, men inser också att detta går lite emot vad det innebär att vara med i en organisation. Jag vill till exempel kunna spela närhelst det passar mig utan något direkt planerande, och utan att känna att jag har ett krav på mig från organisationens sida att uppnå vissa mål.
Om jag inte går med i någon organisation är jag dock rädd för att jag kommer falla längsmed den kriminella vägen och bli ett rymdens kräk - och det vill jag ju inte.

Jag sneglar således på de fyra sistnämnda kategorierna som är listade hos er organisation; Exploration, Logistic, Resources, och Intelligence. Finns det behov av någon som mig inom de angivna divisionerna?

Mvh,

Permalänk
Medlem

@Puscifer:

Tjena Puscifer.
Jag hänger med på vad du menar och förstår vad du vill.
Det är så här hos oss:

Du kan spela när du vill, hur mycket eller hur lite du vill hos oss. Du kommer välja en "Main Division" som du kan gå upp i rang i, dettta blir alltså du huvud syssla. Men du kan när som helst byta din main till någon annat (din rang sparas i den divisionen du spelat i, och du börjar som lägst rang igen i den nya divisionen)
Det betyder att du kan jobba upp rang i olika divisioner.

Ledarna kommer att skapa stora organisations uppdrag varje vecka som man anmäler sig till om man vill vara med på, det är inget krav.
Men u mer man är med, ju större bonusar och pengar tjänar man ju

Vi kommer ha allmänna mål inom organisationen och dom olika divisionerna hos oss, men dessa kan ändras beroende på hur situationen ser ut.
Alla betalar sin skatt och får sina fördelar som vi skrev i första inlägget, samt lyssnar på den som är högre rang under missions vi gör tillsammans, alltså planerare organisations uppdrag.

Så, som du kanske ser så har du väldigt stor frihet hos oss (Dock inge pirat verksamhet)

Så du är välkommen. och har du mer frågor så är det bara att fråga på

Med vänlig hälsning Seth

Permalänk
Medlem

Länge varit grymt sugen på space-sim men aldrig riktigt förstått skillnaderna mellan SC och Elite Dangerous. Efter att ha läst en del på forum verkar SC vara bäst lämpat för mig som gillar lagspel, lore och att det känns realistiskt.

Jobbar själv med organisation och affärsutveckling på mitt jobb där jag även leder folk och utbildar. Därför tycker jag att det är extra roligt när det är bra organisation i spel

En spontan fråga - hur viktigt är joystick och tre skärmar för ett spel som SC?

Permalänk
Medlem

@Prophan:

Om vi säger att Elite är en roddbåt så är SC ett kryssningsfartyg
Vi behöver folk som är vana att leda och även är givmilda och lätta att prata med. Tror du skulle riktigt bra hos oss.
Vi spelar även en del andra spel i väntan på SC (Battlefront, Total war, BF, csgo med mera)
och så har vi bra aktivitet på både våran hemsida och teamspeak. det finns alltid folk att spela med

Det är nog inte så viktigt med just joystick och 3 skärmar, men flera av oss har detta (vi har folk med hela cockpits med haha)
men det funkar med både och. vissa trivs bättre med mus och keyboard, vissa med joysticks.
Sen har ju Oculus Rift kommit med, så vil an ha superb känsla, då är det som är det givet!

Kom in på teamspeak så kan vi tjöta lite?

teamspeak server adressen: ts3.vindicta-gaming.com

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

@The187:

Ni låter helt klart som ett bra gäng! Jag och en nära vän (IRL) brukar alltid lira ihop och gjort det tajt i flera år (Alla BF, Starcraft 2, HoTS m.m.) och vore ju kul att vara del av ett större community. För en massa år sedan var jag i ledningen för ett WoW-guild och var Guild Master en vända. Hade liknande nivå på organisation som ni har och det var ju jäkligt kul.

Tänkte göra ett konto på RSI - finns det möjligen en referral att använda? Får en del pengar verkar det som.

Hoppar in på TS senare i veckan - är borta på jobb!

Permalänk
Medlem

@Prophan:

Tackar
ja vi brukar ha ganska kul i ts! Både du och din vän är hjärtligt välkomna till oss. Ska han börja spela SC med eller?
Låter bra att du vart i en ledande position förut!
Vi behöver nämligen arbetade Commanders och Captians i dom flesta divisionerna, speciellt i Resources divisionen.
***bort/moderator***

Vad jobbar du med?
Själv kör man grävmaskin och river hus, samt arbetsleder gubbarna

§9
Permalänk
Skrivet av The187:

@MechMike1973:

Kan göra det enkelt och snabbt för dig:

Våran RSI org sida: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST
vårat community: http://www.vindicta-gaming.com

där går med också, och så använder du samman namn där som du har på RSI

Med vänlig hälsning Seth

Har nu skickat in en ansökan

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem

@MechMike1973:

Nice. har godkänt dig nu samt skickat ett meddelande till dig på RSI med info om våran hemsida där du måste bli medlem

Välkommen

Permalänk
Skrivet av The187:

@MechMike1973:

Nice. har godkänt dig nu samt skickat ett meddelande till dig på RSI med info om våran hemsida där du måste bli medlem

Välkommen

Great, reggat mig på er hemsida och även sökt där nu

Skall koppla upp mig på TS i morgon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MechMike1973:

Härligt
Då hörs vi då.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

2.1.1 är ute på PTU nu. Ska vist vara en balansuppdatering

Permalänk
Medlem

och snart e 2.2 här verkar vara en rätt lovande patch

Permalänk
Medlem

Vad finns det att göra i spelet än så länge? Vad gör ni för hyss idag?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vad finns det att göra i spelet än så länge? Vad gör ni för hyss idag?

social patch e på G.. så man kan börja gruppa lite enklare. för tillfället ere ju mestadels små missions o sånt.
e ju alpha.. men med tanke på spelets omfattning ere en bra tid o börja nu innan det blir för mkt att ta in typ.

har du spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dzel:

social patch e på G.. så man kan börja gruppa lite enklare. för tillfället ere ju mestadels små missions o sånt.
e ju alpha.. men med tanke på spelets omfattning ere en bra tid o börja nu innan det blir för mkt att ta in typ.

har du spelet?

Ok nä men är lite intresserad

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

dom hade nyss en spela gratis period ..... kommer säkert nån mer ..om man nu itne vill köpa med en gång.
men kolla youtube (kanske speciellt RSI kanal där)

Permalänk
Medlem

Hade glömt bort det här spelet tills jag såg den här tråden poppa upp i "Nytt i forumet" listan.

Det finns alltså lite att göra i spelet nu? Kanske skulle installera och titta runt lite. Har knappt ägnat spelet en tanke sedan kickstarten avslutades.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

ni är välkomna att joina vår organisation

Permalänk
Medlem

@93Clocker:

Som Dzel sa, grupp patchen är ju på g
Annar sitter vi otfa och surrar med varandra. Spelar lite spel tillsammans och sånt.